Waldorf Blofeld

Ik heb wel een probleem (denk ik):

Als ik op de 'Utility'-knop druk, kan ik bladeren door de oscilator-pages. De leds zouden dan aan moeten geven voor welke oscilator je bezig bent. Bij mij werkt alleen de led voor oscilator 2. Is dat normaal? Bij Sound/Multi werken geen enkele led, en bij de filters werkt alleen led 1. Heeft de Blofeld een zelftest mode? Of moet ik de firmware opnieuw uploaden?

Nee, dit hoort zo. Alleen als je de knoppen links van de matrix meerdere keren indrukt verspringt de led, als je door de pagina's heen scrollt met de keuze knop linksboven op de Blofeld gebeurd dat niet. Niks aan de hand dus.

Heb 'm nu sinds een paar uurtjes - van phochos overgekocht 8) en hij bevalt me prima. Nog gewoon wat presetjes beluisterd, en lijkt me een erg fijn bakje, nog geen bugs tegengekomen...
Ben ook wel benieuwd naar de sample-optie, als ik wat meer specificaties hierover te zien krijg, denk ik wel dat ik het ga aanschaffen, zelfs al is het beperkt, het opent natuurlijk enorm voor mogelijkheden. Dus waar zitten al die keyboard eigenaars, licht eens een tipje van de sluier!

Nou, hier zit er een, en die is vanaf het begin al razend enthousiast. Beperkt inderdaad, maar met de Blofeld engine achter de sample om je samples compleet te verkloten is dat geen probleem! :D

Juist omdat de samples op zich geen toeters en bellen hebben (je speelt ze af, met eventueel een loop) wordt je als het ware gedwongen om ze als oscillator waveshapes te zien en ga je als vanzelf tweaken. En DAAR ligt de kracht. Ik heb inmiddels een heel setje kale analoge synthesizer waveshapes gesampeld en het is ongelooflijk wat voor een analoge druk de Blofeld opeens kan produceren. Beetje drive erbij, goeie filterinstellingen... en pompen maar.
Memorymoog multisample (1 oscillator, zaagtand):
http://www.synthmusic.info/mpdries/mm.mp3 (mooi laag)

Modular multisample (2 oscillators, zaagtand):
http://www.synthmusic.info/mpdries.power.mp3

Dit hoort niet zo. De 'utility' knop is een van de knoppen links van de leds. Ik had ook al gemaild naar Waldorf, en deze melden me dat mijn Blofeld Keyboard kapot is. Moet ik hem terugsturen naar duitsland, net nu de sample-editor uit is, shit...

Maarreh, ik vind Spectre 0.9 (de nieuwe sample-editor) erg goed. Precies voldoende functionaliteit.

Nog twee wensen:
- Fixed pitch werkend krijgen (hier heb ik wel een workaround voor)
- Velocity zones!!!!!

Dit hoort niet zo. De 'utility' knop is een van de knoppen links van de leds. Ik had ook al gemaild naar Waldorf, en deze melden me dat mijn Blofeld Keyboard kapot is. Moet ik hem terugsturen naar duitsland, net nu de sample-editor uit is, shit...

Ik ben nog steeds niet overtuigd. Even voor de zekerheid. De leds veranderen alleen van positie als je de drukknopjes gebruikt en meerdere keren indrukt. Dat bedoel je dus? Dat DAT niet werkt?
Als dat zo is raad ik je aan eerst de emergency file, dan OS1.10, OS1.11 en dan OS1.13 opnieuw te laden.

Gr, Boele

Maarreh, ik vind Spectre 0.9 (de nieuwe sample-editor) erg goed. Precies voldoende functionaliteit.

Nog twee wensen:
- Fixed pitch werkend krijgen (hier heb ik wel een workaround voor)
- Velocity zones!!!!!

Dat laatste kun je (om allerlei technische redenen) vergeten. Je kunt het hooguit truuken door twee oscillators in de Blofeld te gebruiken.
Fixed pitch komt nog wel.

Ook ik ben bijzonder tevreden met de *simpelheid* van Spectre. Het doet precies wat het moet doen. Hooguit het loopen van samples in het pakketje zelf zou nog mooi zijn wat mij betreft.

Yep, dat bedoel ik. Ik ga je suggestie even proberen en dan laat ik weten of dat de oplossing is. Alles is beter dan het ding terugsturen en een aantal weken zonder Blofeld te zitten. Ik heb hem al opengeschroeft om te kijken of het een losse connector was (de doos was beschadigd, dus hij had een klap gehad gedurende het transport). Maar de leds zitten op de print, dus dat is daarmee uitgesloten.

Mijn workaround for fixed pitch: meerdere keren dezelfde sample laden ;-)

Voor de duidelijkheid:stel led 2 van de oscilators brand. Ik druk op 'Utility'. Led 2 gaat uit, en led 3 zou moeten gaan branden, maar dat gebeurt niet.

Voor de duidelijkheid:stel led 2 van de oscilators brand. Ik druk op 'Utility'. Led 2 gaat uit, en led 3 zou moeten gaan branden, maar dat gebeurt niet.

Ja, ik snap het nu. Probeer het poetsen van het geheugen en herladen van de firmware eerst (in de voorgeschreven volgorde!). Als dat niet helpt, heb je hoogstwaarschijnlijk een hardware defect. Maar ik heb goede hoop.

Gr, Boele

Ik had al gemerkt dat de namen van de Wavetables niet zichtbaar waren. Na het opnieuw flashen van 1.13 was dit opgelost. Er gebeuren rare dingen...

OS 1.10 staat niet op de site. Beginnen met OS 1.11?

Ja, maar eerst de emergency file om je geheugen te wissen

1.11 is de cruciale file namelijk.

Sorry voor de verwarring maar ik denk dat je toch eerst een voorloper van 1.11 moet laden, bijvoorbeeld 1.0x, er staan er een aantal op de server.

Dus emergency
voorloper 1.11
1.11
1.13

Ik heb het gedaan zoals je zei, maar het probleem bestaat nog steeds helaas...

Ik heb even met Spectre gespeeld.
Dat ziet er goed en werkzaam uit!

Ondertussen ook Licence SL besteld, dus ik hoop deze week m'n Blofeld naar een hoger niveau te tillen.
Ik ben erg benieuwd.....

Ontving vandaag License SL van Thomann.
De upgrade procedure is niet ingewikkeld en verliep vlotjes.
Daarna via Spectre de Wurlitzer sampleset in de Blofeld geladen.
Ook dat blijkt eenvoudig en geeft je meteen de tijd om koffie te zetten, want snel gaat het niet.
Nu heb ik het sample gebeuren nog niet uitgebreid aan de tand gevoeld, maar tot nu toe klinkt het allemaal erg goed.

Morgen maar eens echt gaan experimenteren met samples.

groet,

Tom

Ik heb nog een commerciele soundbank voor mijn MicroQ. Weet iemand hoe ik die kan converteren naar de Blofeld?

Back