Waldorf Blofeld

Behalve de al geactiveerde sample-licentie krijg je een MIDI OUT, een behoorlijke stroomaansluiting ipv de zoveelste adapter en een zeldzaam goed klavier met aftertouch en pitch/mod wiel. Op de mijne werken de potmeters goed, al vind ik het vervelend dat de waarde enkel in het scherm verschijnt wanneer je draait, wat nauwkeurig instellen lastiger maakt.

Vergeleken met de Blofeld voelt de GAIA m.i. aan als speelgoed, zeker het klavier. Zal best een leuke synth zijn, maar ik zie het niet als gelijkwaardige competitie.

De vraag is waar je meer waarde aan hecht. De blofeld is super veelzijdig en klinkt leuk, maar is niet erg handson. De synth-engine is veel te diep voor zo weinig knoppen, dus zit je opgescheept met een matrix interface met daaronder nog allemaal submenus. Je gaat dus vaak al gauw naar editors grijpen, maar waarom koop je dan niet gelijk Largo vst, die is 99% identiek en op aantal vlakken zelfs beter (fx).

Een gaia is wat plasticeriger qua bouw maar klinkt ook prima. Vooral de filter vind ik erg goed. En hierbij kan je wel heerlijk tweaken. Ik heb al jaren een blokeys maar moet eerlijk zeggen dat ik 'm alleen maar gebruik als midi-keyboard.

Ik ben van plan om mijn EMU-proteus 2000 en Akai S-5000 ,te ruilen met een Blofeld met stand en Keyboard 25 toetsen maar ach.
Jammer dat je weer een licentie moet kopen voor bijna 100 Euro om geheel gebruik te kunnen maken van dat ding, onzin eigenlijk sounds en revieuws zijn okay, had eigenlijk een Alesis Ion willen hebben maar deze lijkt me steviger, software was een probleem maar die kun je updaten, ik ben voor de rest alleen maar sample dozen gewend ,zoals ik hier lees is ie dus wel omslachtig...

Nou ik heb hem van binnen bekeken , de buitenkant mooie knoppen ,stalen behuizing, wowwwwwwwww den je dan maar dan inside onder de draaiknoppen plastic asjes, de print bagger made in China??????.
Dan decontacten in de dials vreselijk ,sorry het ziet er niet uit.......

Ik ga denk ik ook een Waldorf Blofeld proberen (2e hands). Zal dit topic ff doorspitten wat er allemaal over wordt gezegd.

Kan iemand mij aangeven of de Blofeld iets 'speciaals' heeft? Dus zoiets als een eigen sound? Of is het gewoon een standaard bakje met standaard sounds?

De Blofeld heeft zeker iets speciaals en zijn eigen geluid. Het is wel net als bij een Nord, je vindt de sound heerlijk of het is niet je ding. Hij kan behoorlijk kil klinken, maar toch ook wel warm. Hij is wel minder dik dan een Virus (b.v.), maar past er wel erg goed naast. Daarnaast kun je er wel unieke geluiden uitkrijgen. Als je kijkt naar de prijs en wat je daarvoor krijgt (als je het geld hebt) dan is het bijna een no-brainer. Het is dus lig zeker het proberen waard (en de sint ook even de tijd geven). Je verkoopt hem ook weer makkelijk (al gaat hij er hier niet uit).

Ik vind de editor van SynnyS erg fijn werken. Als de screendumps bekijkt, heb je ook een idee van de structuur van de synthesizer.

Dankjewel Vasc! Ja de Nord vond ik altijd erg leuk klinken. Niet mijn favo synth maar wel een leuke aanvulling. Dat is ook mijn doel met de Blofeld. Dus een add-on. En volgens mij klinkt ie best 'schoon' of niet? Afgaande op de demo's @ youtube?

Ja hij klinkt zeker schoon. Het is geen brei. In de mix is dat toch wel fijn. De wave tables etc. maken het gewoon erg interessant, samen met de modulatie mogelijkheden.

Ik ben heel erg blij met de Blofeld in mijn 'analoge geweld' studio!
Hij past vaak goed in de mix, schuift lekker door de andere geluiden heen.

Haal hem sinds kort wel bijna standaard door een (analoge) EQ met een soort van galm/chorus/flang/doubler effect (BBD) om hem ietwat op te dikken of juist uit te dunnen.
Door, vooral de Doubler, klinkt ie vaak iets minder kil en er lijkt wat (heel) hoog te verdwijnen. (Smaak dingetje)

De bovenste track op mijn Souncloud (link in handtekening) is bijna helemaal Blofeld, alleen de drums en bas niet.

Blofeld is onderweg }:|!

Werkt deze editor op een 64 bit MAC?

http://filthyfilterz.com/blofeld-editor/

Er is geloof ik geen demo beschikbaar om te testen of hij het doet. Jammer :) Ben namelijk benieuwd of deze editor hier gaat werken. Hoe verstuurt de editor data? Via midi gok ik? Zo ja, kan je dan je midi out poort kiezen? Demo is gewenst haha!

Vragen vragen vragen :koffie:

Blofeld is onderweg }:|!

Werkt deze editor op een 64 bit MAC?

http://filthyfilterz.com/blofeld-editor/

Er is geloof ik geen demo beschikbaar om te testen of hij het doet. Jammer :) Ben namelijk benieuwd of deze editor hier gaat werken. Hoe verstuurt de editor data? Via midi gok ik? Zo ja, kan je dan je midi out poort kiezen? Demo is gewenst haha!

Vragen vragen vragen :koffie:

ja werkt prima op 64 bit mac.
editor werkt 100% op sysex.
ook in max for live, ondanks het feit dat ableton geen sysex verstuurd, ik heb dat opgelost door een virtuele midi poort te programmeren in java.

Als je meer vragen hebt stuur je maar een mail/pb.

Ik heb geen demo gemaakt omdat dat erg veel extra werk is en de prijs vrij laag is.

Er zit ook geen copy protection op, omdat ik dat zinloos vind en vertrouw op het goede in de mens :D

Back