SB-SIX
Ouwe rot
Behalve de al geactiveerde sample-licentie krijg je een MIDI OUT, een behoorlijke stroomaansluiting ipv de zoveelste adapter en een zeldzaam goed klavier met aftertouch en pitch/mod wiel. Op de mijne werken de potmeters goed, al vind ik het vervelend dat de waarde enkel in het scherm verschijnt wanneer je draait, wat nauwkeurig instellen lastiger maakt.
Vergeleken met de Blofeld voelt de GAIA m.i. aan als speelgoed, zeker het klavier. Zal best een leuke synth zijn, maar ik zie het niet als gelijkwaardige competitie.
De vraag is waar je meer waarde aan hecht. De blofeld is super veelzijdig en klinkt leuk, maar is niet erg handson. De synth-engine is veel te diep voor zo weinig knoppen, dus zit je opgescheept met een matrix interface met daaronder nog allemaal submenus. Je gaat dus vaak al gauw naar editors grijpen, maar waarom koop je dan niet gelijk Largo vst, die is 99% identiek en op aantal vlakken zelfs beter (fx).
Een gaia is wat plasticeriger qua bouw maar klinkt ook prima. Vooral de filter vind ik erg goed. En hierbij kan je wel heerlijk tweaken. Ik heb al jaren een blokeys maar moet eerlijk zeggen dat ik 'm alleen maar gebruik als midi-keyboard.
!
Ben namelijk benieuwd of deze editor hier gaat werken. Hoe verstuurt de editor data? Via midi gok ik? Zo ja, kan je dan je midi out poort kiezen? Demo is gewenst haha!