Waldorf Blofeld

ziet er overzichtelijk uit.

walins.jpg

ik heb zinz vandaag me blofeld geupdate en dit was het resultaat(zie bijlagen)

hij werkt verder zo ver ik kan merken prima aleen de text klopt hier en daar niet.
ook heb ik nu de sample optie er in zonder daar samples in the hebben
eimand enig idee hoe ik dat kan verhelpen opnieuw update geeft het zelfde resulltaat, trouwens is het update naar versie 1.04 fout gegaan maar kon toch nog de firmware er op krijgen,

verder een geweldig apparaat:okdan:

er zijn inderdaad sample plaatsen gereserveerd maar eerst moet je de sample upgrade (niemand weet precies wanneer deze uitkomt) aanschaffen. vandaar dus.

ik heb zinz vandaag me blofeld geupdate en dit was het resultaat(zie bijlagen)

hij werkt verder zo ver ik kan merken prima aleen de text klopt hier en daar niet.
ook heb ik nu de sample optie er in zonder daar samples in the hebben
eimand enig idee hoe ik dat kan verhelpen opnieuw update geeft het zelfde resulltaat, trouwens is het update naar versie 1.04 fout gegaan maar kon toch nog de firmware er op krijgen

Ik had het ook. Gewoon opnieuw geupgrade met die slow midifile en nu werkt hij weer OK :okdan:!

Iemand nog suggesties wat voor een dials er in de blofeld zitten?

Post update 1.12 vraagje:

Slechts de standaard waves (SAW, PULSE, TRI, SIN) krijg je nog in beeld te zien, zowel de vorm als een creatieve interpretatie ervan (o.a. plusminus).

Maar als ik een WaveTable kies, zie ik slechts WaveTable 1...64 etc, geen naam, geen vormpje

was dat al zo?? Of is het een nieuwe 'feature'? Ik kan het me niet meer herinneren...

Waarschijnlijk is dit al besproken geweest maar ik vind het na een paar keer searchen alleszins niet terug.
Zijn de Arpeggiator, delays etc.. per BPM instelbaar ?

Post update 1.12 vraagje:

Slechts de standaard waves (SAW, PULSE, TRI, SIN) krijg je nog in beeld te zien, zowel de vorm als een creatieve interpretatie ervan (o.a. plusminus).

Maar als ik een WaveTable kies, zie ik slechts WaveTable 1...64 etc, geen naam, geen vormpje

was dat al zo?? Of is het een nieuwe 'feature'? Ik kan het me niet meer herinneren...

Volgens de mailing list moet je eerst updaten naar 1.11 en vervolgens naar 1.12, dat zou dit probleem moeten verhelpen.

Waarschijnlijk is dit al besproken geweest maar ik vind het na een paar keer searchen alleszins niet terug.
Zijn de Arpeggiator, delays etc.. per BPM instelbaar ?

Blofeld hanteert 1 clock. Deze kan je handmatig instellen op BPM (Bij de instellingen van de arpeggiator iirc). De arpeggiator draait vervolgens op deze kloksnelheid, en de LFO's zijn te syncen aan deze klok.

Er is ook een 'clocked delay' effect wat op deze zelfde kloksnelheid werkt. Je kunt per LFO (of Delay) een divider op de clock zetten (dus een LFO met een frequentie van 1/8*clock, of 4 bars).

Kan je daar wat mee?

Volgens de mailing list moet je eerst updaten naar 1.11 en vervolgens naar 1.12, dat zou dit probleem moeten verhelpen.

Thanx. Kan ik van 1.12 ook weer naar 1.11 en dan weer naar 1.12? Klinkt een beetje omslachtig :dubbel:

hoe zit het met updaten?

ik heb nu 1.04 en wil naar 1.12 updaten.
moet ik eerst vorige versies updaten of lukt het ook in een keer?

pff denk dat die nog wel ff duurt voordatie uit is;{

trouwens mijn blofeld doet nogal vaag soms als ik een sound edit en dan wil opslaan dan zegtie plop(klinkt als kortsluiting) en dan zet de blofeld de orginele sound weer trug:stupideimand enig idee hoe ik dit kan oplossen???

Die bug ken ik niet maar waar ik steeds tegen aan loop is wanneer ik gewoon wat cc parameters verander / aanstuur via hyperdraw (bijv.. een stuk of 4.)
En deze dan vervolgens afspeel dan loopt de blofeld hel snel vast!
en dan heb ik het maar over 4 parameters van 1 part :stupid
niet eens 100 en 1 parameters over 16 parts... daar kan ik me iets bij voorstellen. Andere die hier ook tegen aan lopen? heel vervelend want de blofeld via usb leek mij toch ideaal :gaap:

(Echt vervelend dit soort zaken)

Als ik dit allemaal lees begin ik steeds blijer te worden dat ik mijn blofeld weg heb gedaan. Al die bugs wordt je toch niet goed van?

Je koopt toch ook geen auto die af en toe rijdt :stupid: om maar een voorbeeld te noemen...

Als ik dit allemaal lees begin ik steeds blijer te worden dat ik mijn blofeld weg heb gedaan. Al die bugs wordt je toch niet goed van?

Je koopt toch ook geen auto die af en toe rijdt :stupid: om maar een voorbeeld te noemen...

Is inderdaad erg vervelend (geen ide of merdere dit ook hebben alhier, aangezien er geen reacties zijn tot nu toe)
maar ik geef de blofeld nog wel een kans :o:

Is inderdaad erg vervelend (geen ide of merdere dit ook hebben alhier, aangezien er geen reacties zijn tot nu toe)
maar ik geef de blofeld nog wel een kans :o:

Mijne heeft zijn kans gehad. heb hem zelfs terug moeten sturen voor reparatie wegens loszittende volumepotmeter...
Wat uiteindelijk maar liefst 10 weken duurde....

misschien hebben ze samen met dave smith onderdelen ingekocht?

ik begrijp best dat ze betaalbare dingen willen maken en verkopen, maar ik denk dat een hoop mensen graag een paar tientjes meer zouden willen betalen voor een ding wat niet al stuk in de doos zit, gewoon goed werkt, en na 10 jaar gewoon nog steeds z'n werk goed doet.

Het komt mij uiteindelijk wel over als klagen om voor jezelf te verantwoorden dat je hem hebt verkocht.

Gezien de hoeveelheid units die zijn/worden verkocht zijn de problemen echt marginaal.

Bij massaproductie is er altijd kans op problemen en zolang een fabrikant dit gewoon netjes oplost zie ik het probleem niet (Ok 10 weken is lang maar je krijgt de unit toch gerepareerd terug?).

Hoe heeft de Blofeld dan zijn kans gehad? Je noemt een defecte potmeter, dan komt je blofeld gerepareerd terug en dan? Je zegt inhoudelijk niets over de sound oid. Is de defecte potmeter waarom je hem hebt verkocht?
Als je de sound echt niets vond dan is het een simpel verhaal natuurlijk, maar zover ik zie wordt daar nergens over gesproken.

Als je gaat krijgen wat je krijgt voor de winkelprijs is dat gewoon niet te vergelijken met iets anders.

De synth heeft een fantastische sound! Voor weinig idd.
Maar als de mijne blijft vastlopen.... Tja. Gewoon heel erg vervelend! (x10)

@ acidfever.

Ik zie dat jij ook logic gebruikt en dat probleem wat ik heb, daar heb jij geen last van?

Back