Mensen uit Zwolle

Volgens mij wonen er best wel wat forumleden in of in de buurt van Zwolle.

Misschien een keer een meeting organiseren? Eureka werd hierboven genoemd - heeft dat tegenwoordig niet een andere naam? Of via Hedon? Ik heb er geen contacten dus weet niet hoe commercieel zij erin staan. Of via een buurthuis zoals De Enk aan het Assendorperplein?

Volgens mij wonen er best wel wat forumleden in of in de buurt van Zwolle.

Misschien een keer een meeting organiseren? Eureka werd hierboven genoemd - heeft dat tegenwoordig niet een andere naam? Of via Hedon? Ik heb er geen contacten dus weet niet hoe commercieel zij erin staan. Of via een buurthuis zoals De Enk aan het Assendorperplein?
Dat zou het wel wat praktischer maken voor mij om 'even' aan te waaien :)

Misschien moeten we maar eens proberen om een SynthSwolle meeting te organiseren

Ik ben voor! Ik was laatst in een ruimte die ze verhuren voor weinig. Inclusief koffie en thee, zelf de afwas doen en na afloop stuurde de organisator iedereen een Tikkie. Iets van 3 euro pp volgens mij. Dat lijkt me serieus leuk 🤘

P.S. Als iemand zich aansluit wil ik dit best samen organiseren. Als stok achter de deur.

Afgelopen tijd veel gejamd in Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen en Utrecht, omdat Zwolle niet echt (echt niet) een goede synthcommunity heeft.
Daarom bezig met een ruimte in Rotterdam ook, voor een muziekevent.

Nog maar eens een poging dan voor Zwolle. Waarom niet. Ik sluit aan en ben benieuwd wie er verder op af komen 🎶

Laatst gewijzigd:
…lijkt me dan nog niet…(?)

Geduld is een schone zaak 😊 Ik heb contact met een locatie waar ze een huiskamer verhuren voor 25 euro per dagdeel. Een kan koffie kost 2,50 en dat is het goedkoopste wat ik vind. Ik weet niet hoe hard de muziek mag.

Als iemand andere locaties kent dan ook helemaal prima. Via de kinderen probeer ik nog wat via welzijnswerk hier in Zwolle. Die hebben Jongerencentra waar ze soms ook ruimtes verhuren.

Wel een opmerking. Het lijkt me leuk om dit van de grond te tillen, maar dan wel samen. Dus als zich iemand wil aansluiten, graag. Dan kunnen we misschien ook Eureka of een andere locatie benaderen 👌

Tijd en prioriteit ontbreekt mij om hier veel energie in te steken zelf.
Het lijkt me erg leuk om samen te jammen, maar het lijkt me ook goed om eerst wat verwachtingsmanagement te doen.
(via teams ofzo) mocht er genoeg animo zijn.

• Duimpje
Duimpjes: FJH
Tijd en prioriteit ontbreekt mij om hier veel energie in te steken zelf.
Het lijkt me erg leuk om samen te jammen, maar het lijkt me ook goed om eerst wat verwachtingsmanagement te doen.
(via teams ofzo) mocht er genoeg animo zijn.
Helemaal eens. Want naast dat geduld een schone zaak is, brengen we allemaal onze verwachtingen en ervaringen met eerdere initiatieven en ‘leveren’ mee 😉

Draadje oprakelen: ik wil best mee helpen, maar wil niet 'in the lead' zijn en ben ook niet heel technisch.
Wat ik wel heb is positiviteit, weten aan te pakken, en wat synths/modular die ik kan meenemen.

Draadje oprakelen: ik wil best mee helpen, maar wil niet 'in the lead' zijn en ben ook niet heel technisch.
Wat ik wel heb is positiviteit, weten aan te pakken, en wat synths/modular die ik kan meenemen.

Klinkt goed en ik sta hier nog steeds voor open. Maar, en dat is wel een belangrijke maar...

Vaak heb je één iemand die de kar trekt en er veel moeite insteekt. Vervolgens heb je enthousiaste deelnemers, die het ook allemaal druk hebben. En dan soms een dag voor aanvang zeggen: ik kan toch niet, of: ik sla een keertje over. Vervolgens zit je daar met een klein groepje en bloedt het initiatief langzaam dood.

Als we dit van de grond willen tillen, hoe voorkomen we dat dan?

Het zou fijn zijn als er een 'vast' groepje is die de boel kan organiseren, en dat zij onderling afspraken kunnen maken over schema en taakverdeling. Ik doe al zo'n 25 jaar vrijwilligerswerk bij ons lokale filmhuis en daar is de stelregel "vrijwilligerswerk is niet vrijblijvend". Dus als je ingedeeld staat dan zorg je dat je er bent en anders is het je eigen verantwoordelijkheid om met iemand te ruilen bv in geval van ziekte of omstandigheden. Op deze manier gaan de voorstellingen ALTIJD door; ik heb nog nooit meegemaakt dat de film niet vertoond kon worden omdat vrijwilligers niet kwamen opdagen.

Ik wil best deel uitmaken van zo'n 'vast' groepje, zeker als de meetings zeg eens per maand of tweemaandelijks zijn. Maar ik wil - zeker in het begin - niet inhoudelijk in de lead zijn aangezien ik nooit bij een Synthmeet op locatie ben geweest en geen idee heb wat erbij komt kijken. Misschien maak ik het in m'n hoofd moeilijker dan nodig is, maar het is vast meer dan alleen wat tafels klaarzetten en zorgen dat er wat verdeelstekkers aanwezig zijn.

... maar het is vast meer dan alleen wat tafels klaarzetten en zorgen dat er wat verdeelstekkers aanwezig zijn.

Dat weet ik zo ook niet. Maar goede punten die je aankaart, en een vaste kern is verstandig. Dan houd je elkaar ook scherp. En een meeting mag van mij ook 2 keer per jaar, in het najaar en voorjaar ofzo. Dan zal de animo ook groter zijn.

Onze dochter loopt nu stage bij de Stadkamer (bibliotheek) en daar hebben ze een prachtige ruimte. Daar strijkt ook regelmatig de WordPress-club neer en wie weet valt daar wat te regelen. Dan kun je ook meteen een grote poster ophangen die veel mensen zien. Ik heb gevraagd of zij eens wil informeren.

Back