Re: live mixer advies?
Origineel geplaatst door divi
hellooow peoplez
ben op zoek naar 'n compacte (= makkelijk mee te reizen...) mixer met vooral stereo kanalen en genoeg aux's/bussen om creatief met fx routings te kunnen spelen. mic-pre's zijn een leuke extra maar ben vooral in stereo line-kanalen geïnteresseerd. da's lastig want op de meeste mixers die ik tegenkom is 't omgekeerd: veel mic/mono line en weinig stereo. 4 stereo in's en 2 aux's is 't absolute minimum. iemand tips?
Mackie 1202-VLZ3 en Onyx 1220 zien er best ok uit voor m'n noden. iemand ervaring met deze 2? vergelijkbare alternatieven? ze hebben echter nog steeds een 50/50 verhouding van mic/mono vs stereo kanalen. 2 mic/mono + 6 stereo zou beter zijn.
Ik zocht eigenlijk hetzelfde:
- een kwalitatief goede (keyboard) mixer
- compact tafelmodel in te bouwen met 19" rack ears
- mic ingangen met fantoom voeding heb ik in principe niet nodig
- liefst zoveel mogelijk stereo auxen: minimaal 4
Mijn conclusie: dit is echt een gat in de markt want ik heb zo'n mixer nog niet gevonden. Het probleem is
- dat de meeste een mixers mono aux sends hebben (!)
- mixers met 4 of meer aux sends gelijk groot en zwaar zijn, ongeveer 10-15 KG
Met sub-groepen kun je natuurlijk ook een eind komen maar ook die vind je alleen op de grotere mixers. Ik heb daarom voorlopig maar 1202-VLZ3 gekocht; weegt 3 KG, klinkt als een klok, echt niks mis mee. De 2 mono aux sends neem ik voorlopig op de koop toe. Alternatieven:
- Allen Heath Wizard serie: relatief zwaar en groot 13-16 KG, 1200-2000 EUR, minimaal 6 (stereo?) auxen!
- Mackie 1604-VLZ3: 4/6 mono auxen, 1000 EUR, 10 KG