live mixer advies?

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
over de M160
Nee hij heeft geen stereo inputs maar je kan makkelijk 2 mono als 1 stereopaar doen. Ik zie het probleem niet daarin.
Op elk kanaal heb je ook Panning dus ch1L-ch2R=Stereo ch3L-ch4R=Stereo etc etc
Oftewel 8x stereo

:Eureka:
weet ik maar dan moet je tijdens de hectiek van een live set er goed op gaan letten dat je de 2 volume faders goed samen verschuift (en ik heb geen dikke vingers...), en om 1 stereo paar naar n aux te sturen heb je 2 handen nodig, zelfde voor eq enzo. is niet handig hé.

Origineel geplaatst door divi
weet ik maar dan moet je tijdens de hectiek van een live set er goed op gaan letten dat je de 2 volume faders goed samen verschuift (en ik heb geen dikke vingers...), en om 1 stereo paar naar n aux te sturen heb je 2 handen nodig, zelfde voor eq enzo. is niet handig hé.

DISAGREE!! :D
Als je hem had opgezocht op google had je gezien dat je MAKKELIJK 2 schuifjes met 1 vinger kan bedienen.
En als het volume nou niet precies in het midden ge'pan't is zie ik dat niet als een minpunt maar als een pluspunt.
Altijd dat steriele link en rechts gelijk gebeuren.

Re: live mixer advies?

hellooow peoplez
ben op zoek naar 'n compacte (= makkelijk mee te reizen...) mixer met vooral stereo kanalen en genoeg aux's/bussen om creatief met fx routings te kunnen spelen. mic-pre's zijn een leuke extra maar ben vooral in stereo line-kanalen geïnteresseerd. da's lastig want op de meeste mixers die ik tegenkom is 't omgekeerd: veel mic/mono line en weinig stereo. 4 stereo in's en 2 aux's is 't absolute minimum. iemand tips?

Mackie 1202-VLZ3 en Onyx 1220 zien er best ok uit voor m'n noden. iemand ervaring met deze 2? vergelijkbare alternatieven? ze hebben echter nog steeds een 50/50 verhouding van mic/mono vs stereo kanalen. 2 mic/mono + 6 stereo zou beter zijn.

Ik zocht eigenlijk hetzelfde:
- een kwalitatief goede (keyboard) mixer
- compact tafelmodel in te bouwen met 19" rack ears
- mic ingangen met fantoom voeding heb ik in principe niet nodig
- liefst zoveel mogelijk stereo auxen: minimaal 4

Mijn conclusie: dit is echt een gat in de markt want ik heb zo'n mixer nog niet gevonden. Het probleem is
- dat de meeste een mixers mono aux sends hebben (!)
- mixers met 4 of meer aux sends gelijk groot en zwaar zijn, ongeveer 10-15 KG

Met sub-groepen kun je natuurlijk ook een eind komen maar ook die vind je alleen op de grotere mixers. Ik heb daarom voorlopig maar 1202-VLZ3 gekocht; weegt 3 KG, klinkt als een klok, echt niks mis mee. De 2 mono aux sends neem ik voorlopig op de koop toe. Alternatieven:

- Allen Heath Wizard serie: relatief zwaar en groot 13-16 KG, 1200-2000 EUR, minimaal 6 (stereo?) auxen!
- Mackie 1604-VLZ3: 4/6 mono auxen, 1000 EUR, 10 KG

Origineel geplaatst door The Q
Allerlaatste dan :D

Allen & Heat Xone 464

Geen slecht idee eigenlijk. Zijn dit soort DJ mixers goed te gebruiken als keyboard mixer? Vraagje: heeft de 464 stereo sends? Maw: als ik aux 1&2 naar stereo FX unit stuur, blijft mijn stereo beeld dan in takt of ben je je stereobeeld (panning) kwijt als ik fx amount op 0% zet?

Laatst gewijzigd:
Stereomixers in de zin van het woord worden blijkbaar niet veel (meer) gemaakt omdat er ws te weinig vraag naar is.

De goedkopere lijn mixers van Soundcraft had tot voor >5 jaar terug een stereo-exemplaar in de lijn zitten. De Folio Si is al een hele tijd uit produktie en de ik weet zo geen alternatief.

Duurder maar zeker kwalitatief beter is de A&H WZ20S

Ik weet niet of deze nog aktief in produktie is maar het lijkt er op van wel.

WZ3_20S_threeq.jpg

Edit: hij IS blijkbaar nog in produktie, MK3 alweer zelfs. Fietsbek

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
DISAGREE!! :D
Als je hem had opgezocht op google had je gezien dat je MAKKELIJK 2 schuifjes met 1 vinger kan bedienen.
En als het volume nou niet precies in het midden ge'pan't is zie ik dat niet als een minpunt maar als een pluspunt.
Altijd dat steriele link en rechts gelijk gebeuren.
blijft het punt dat je 2 handen nodig hebt om de fx send ofzo van 1 kanaal te tweaken :P

Stereomixers in de zin van het woord worden blijkbaar niet veel (meer) gemaakt omdat er ws te weinig vraag naar is.

De goedkopere lijn mixers van Soundcraft had tot voor >5 jaar terug een stereo-exemplaar in de lijn zitten. De Folio Si is al een hele tijd uit produktie en de ik weet zo geen alternatief.

Duurder maar zeker kwalitatief beter is de A&H WZ20S

Ik weet niet of deze nog aktief in produktie is maar het lijkt er op van wel.

WZ3_20S_threeq.jpg

Edit: hij IS blijkbaar nog in produktie, MK3 alweer zelfs. Fietsbek
getver! dat is 'm :okdan:

maar de prijs :(

getver! dat is 'm :okdan:

maar de prijs :(

Mooi hé :D

't is de 3e versie dus mss dat je ze nog 2e hands tegenkomt. Heb zelf de 16 kanaals MK1 gehad. Mooi spul heur.

Mooi hé :D

't is de 3e versie dus mss dat je ze nog 2e hands tegenkomt. Heb zelf de 16 kanaals MK1 gehad. Mooi spul heur.
jep! heb net de manual doorgelezen en dat ding zit vol met super features. vb: eigenlijk heb je t dubbel aantal stereo inputs, 2 per kanaal die of a) beide door de fader gaan of b) één door de fader en één rechtstreeks naar de mix bus, maar wel met een eigen gain control. dat zijn véél ext in's/fx returns/etc...

Zeg, heb ik mij eens verdiept in de DJ-mixers. Nou heb ik tot nu toe alleen maar tradiotionele line mixers gebruikt, maar DJ miers eigenlijk geen stereo mixers met FX features zoals EQ, filters en slimme afluistering?

Mbt de Allen & Heath Xone mixers, zijn die aux sends ook stereo? Mooie mixers trouwens, ik heb de 62, 92 en inmiddels 464 bekeken maar de verschillen zijn mij nog niet helemaal duidelijk. De prijsverschillen wel ;)

Origineel geplaatst door Sjaak
Zeg, heb ik mij eens verdiept in de DJ-mixers. Nou heb ik tot nu toe alleen maar tradiotionele line mixers gebruikt, maar DJ miers eigenlijk geen stereo mixers met FX features zoals EQ, filters en slimme afluistering?

Mbt de Allen & Heath Xone mixers, zijn die aux sends ook stereo? Mooie mixers trouwens, ik heb de 62, 92 en inmiddels 464 bekeken maar de verschillen zijn mij nog niet helemaal duidelijk. De prijsverschillen wel ;)
ja dj mixers zijn gewoon stereo mixers met wat andere aansluitingen en architectuur. en een crossfader, natuurlijk.

t verschil tussen die 3 zit 'm in t aantal kanalen, mic-pre's, aantal bussen en aux's. vind ze ook erg mooi, maar te duur voor mij... allen&heath xone is trouwens t luxe merk onder de dj mixers hé

Ik denk ook niet dat zo'n Xone iets is voor keyboardmixing.

Die Samson lijkt een beetje UliTech en mij niet echt roadproof... maarja... hij kost ook maar 16% tegenover een A&H WZ20s.

Misschien nog wat leuke opties (ben ook aan het zoeken en hier mij shortlist:

- mackie 1402 -> klein en heeft faders + subgroep
- soundcraft epm/mpm12

- mackie 1642 is volgens mij de ultieme compacte mixer met veel mogelijkheden
(daar ben ik nu ook maar voor aan het sparen)

O ja, misschien ook goed voor jou:
- alesis multimix 12r (rack) -> ken de kwaliteit niet maar is wel klein

Origineel geplaatst door Poly-Peter
Misschien nog wat leuke opties (ben ook aan het zoeken en hier mij shortlist:

- mackie 1402 -> klein en heeft faders + subgroep
- soundcraft epm/mpm12

- mackie 1642 is volgens mij de ultieme compacte mixer met veel mogelijkheden
(daar ben ik nu ook maar voor aan het sparen)

O ja, misschien ook goed voor jou:
- alesis multimix 12r (rack) -> ken de kwaliteit niet maar is wel klein
allemaal (behalve de mackie) te weinig stereo en teveel mic/mono. de alesis zou wel 't ideale formaat zijn...

Back