live mixer advies?

Tja, die stereo mixers die jij zou willen worden gewoon niet gemaakt.
Dan kom je bij oudjes uit:

- mackie LM3204 (da's trouwens wel een mooie voor je!)
- Spirit ES (de meest recente stereo bak)
- Spirit 18.2
- boss en roland (m480 en bx80 geloof ik)

Overigens, als je de ruimte hebt zou ik de voorkeur geven aan monokanalen, ben je altijd flexibeler. Daarmee zou je (mits voldoende auxen) zelfs stereo naar de aux kunnen sturen bijv.)

Origineel geplaatst door Poly-Peter
Tja, die stereo mixers die jij zou willen worden gewoon niet gemaakt.
Dan kom je bij oudjes uit:

- mackie LM3204 (da's trouwens wel een mooie voor je!)
- Spirit ES (de meest recente stereo bak)
- Spirit 18.2
- boss en roland (m480 en bx80 geloof ik)

Overigens, als je de ruimte hebt zou ik de voorkeur geven aan monokanalen, ben je altijd flexibeler. Daarmee zou je (mits voldoende auxen) zelfs stereo naar de aux kunnen sturen bijv.)
nope wil geen mono kanalen linken. wil geen 2 handen moeten gebruiken om de fx send of eq van 1 stereo paar te tweaken.

goeie tips wel! ga kijken of k ze misschien 2e hands kan vinden.

Origineel geplaatst door The Q
Ik denk ook niet dat zo'n Xone iets is voor keyboardmixing.

Klopt, ik heb ze bekeken. Klinken echt heel goed, maar qua geluid niet echt geschikt voor synth mixer, vooral de EQ heb je niet echt iets aan. Dus toch maar een MixWizard ondanks het formaat. Gewicht viel mij mee, "slechts" 10 kg....ik dacht 13-15 kg!

Nou het formaat valt nog wel mee hoor. de WZ is 19 inch formaat dus je kan hem makkelijk in een rack wegbouwen.

Origineel geplaatst door The Q
Ik denk ook niet dat zo'n Xone iets is voor keyboardmixing.

Die Samson lijkt een beetje UliTech en mij niet echt roadproof... maarja... hij kost ook maar 16% tegenover een A&H WZ20s.

waarom niet...? heeft dit betrekking tot het eq deel ...? of geeft een dj mixer een vertekend beeld van je synth/keyboard...? hier ben ik wel benieuwd naar want als je namelijk live gaat dan speeld een dj mixer wel veel fijner... de eq is beter neergezet om lekker aan mee tespelen en dat soort dingen.

Origineel geplaatst door rasz
waarom niet...? heeft dit betrekking tot het eq deel ...? of geeft een dj mixer een vertekend beeld van je synth/keyboard...? hier ben ik wel benieuwd naar want als je namelijk live gaat dan speeld een dj mixer wel veel fijner... de eq is beter neergezet om lekker aan mee tespelen en dat soort dingen.
jep, ik zit serieus te overwegen om n xone92 voor mn live setup aan te schaffen. heb niet veel kanalen nodig (machinedrum, monomachine en een paar fx bakken) en met de filters en crossfader kan je volgens mij heel wat leuks doen!

Iedere mixer klinkt anders. Ik vind dat ze aggressief klinken, wat natuurlijk lekker is voor DJ's. De (kill)EQ van een Xone is bv heel wat anders dan die van een MixWizard. Aangezien ik in een funck/rock band speel en geen DJ ben heb ik liever een iets natuurgetrouwer geluid :)

Sjaak geeft het al goed weer, de WZ is bedoeld om stereobronnen voor PA doeleinden te gebruiken en daar is de hele lay-out op toegerust. De EQ en routing is dan ook anders opgebouwd dan een DJ mixer.

Bij divi heb ik het idee dat ie meer wil dan alleen stereobronnen mengen, zeg maar meer de DJ kant op (correct me if i'm wrong) en dus kan een Xone voor hem een betere uitkomst zijn.

Ergo:
Xone -> DJ
WZ -> sound reinforcement

ik heb al zitten zoeken, maar wat is het verschil tussen een live en studio mixer. mackie oyxen worden livemixers genoemd, maar zien er behoorlijk studiowaardig uit. Hoe zit dat eigenlijk?

Gagarin

Laatst gewijzigd:
Back