Diy Vco

Blinx

Totally addicted to bass
Ik ben van plan zelf een simpele oscilator te gaan bouwen gebaseerd op een ne555 ic die aan te sturen is via cv. Ik al een schematje en een onderdelen lijstje. Moet alleen nog alle onderdelen kopen. Maar ik wil dit natuurlijk als het werkt gaan uitbreiden met een filtertje en een vca ofzo. Heeft iemand hier schematjes van of schema's van oscilators gebaseerd op andere ictjes? Ik had zelf al gezocht met google maar echt simpele schema's waren er niet.

Ik wil nog niet gaan beginnen aan een complete diy synth (zoals fatman of asm-1). Ik wil eerst iets simpels maken voordat ik hier aan begin.

Ik kan wel aan schema's komen...
geen probleem ik heb een maat die synth's repareert en die kan in princiepe aan de VCO schema's van iedere synth komen (zo ongeveer).
Maar zoe of boemtjak kunnen je ook een schema geven volgens mij. Vraag het ze anders even...

Is dit trouwens wat je zo ongeveer bedoeld?

oscillator.gif

He eentje die een pulse toon geeft, wat voor weerstandjes moeten dat zijn?

hmm zo ingewikkeld is de fatman ook weer niet hoor. en is trouwens ook gebouwd om een 555. wat eigenlijk niet eens een oscilattor is voor muzikale toepassingen. maar wel erg stabiel

Origineel geplaatst door STicKX
deze is daarintegen wel weer super ingewikkeld :)

maar wel vet!

http://www.doepfer.de/a110_tec.htm

Ach doen ik wel ff 8o)

Origineel geplaatst door EDP
hmm zo ingewikkeld is de fatman ook weer niet hoor.

Had ik ook al gezien, en als ie niet werk maken hun hem voor je af :D
Maar ik wil eerst zelf ff wat in elkaar pielen als ik dan wat fout doe is het niet zo erg

Hoe zit het eigenlijk met de voltages & toon hoogtes. Ik heb begrepen dat je met een voltage van 1 - 3.5 volt de toon hoogte kan regelen, maar zou je dit ook met een pot metertje kunnen doen. (Gewoon om ff te testen, ik heb nog geen gear wat een control voltage kan geven voor een noot ofzo mijn gear heeft nog al een laag vintage gehalte:D)

Jahoor... je moet met een potmeter de toonhoogte (voltage)kunnen regelen...

Maar dan moet je zelf even gaan rommelen met een schema'tje.

je kan ook een doepfer MCV4 kopen... lekker goedkoop en werkt perfect!

www.doepfer.de

Een midi naar cv convertje zou wel makkelijk zijn. maar om nou 100 euro uit te geven aan een simpel probeerseltje....

Ik ga in ieder geval vanavond ff de onderdelen halen voor 2 vcotjes en dan met 2 potmetertjes 1X voor algemene toonhoogte en 1X voor de 2e vco om te fine tune kijken of dat werk...

Nou hij zit in elkaar.....

En het werkt ook nog :halleluja ben er 2 1/2 uur mee bezig geweest om het in elkaar te zetten. En het geluid is te vergelijken met een euuh tja een hoog piep toontje dat met een cv te regelen is :D

Ondanks dat het geluid :kont: is, ben ik toch wel tevreden met het resultaat, ik had namelijk niet verwacht dat het me zou lukken.....

Ik ga binnen kort een 4069 VCO (eentje met draai knoppen 8) ) proberen te maken, kijken of me dat ook lukt.

laat ff weten of het gelukt is enuuh... ik wil audio demo's :)

Ik ga binnenkort een modulair systeem maken samen met een maat van me...

Euuh dan krijg je wel een audio demo als die 4069 VCO klaar is, deze die ik nu gemaakt heb is gewoon een lo-fi triangle toontje...

Maar welke modular ga je maken? een pakket of een die je zelf gaat ontwerpen?

Back