Genelec 8040a "VS" KRK VXT8

Estherrrr..Grappig dat je dit forum hebt ontdekt!
Het is doorgaans een informatief en vreedzaam gebeuren hier. Je moet enkele leden mijden (fjoesz, kwok, MB etc) maar verder heel erg leuk.

Maar goed, hoe istienou??!!

Grt,

ens (bij jou beter bekend als datcho;))

Ik had ze wel gezien die mixcubes, ben alleen van mening dat 450 euro voor zulke speakers wat aan de hoge kant.

De passieve (die ik heb) zijn 250.
Originele Auratones komen nog wel eens langs op Ebay, maar ook niet goedkoop, en meestal aardig rot (uitziend iig).
Ik vind de Mixcubes hun geld toch waard!

NS10 zijn wel echt goede speakers hoor hele goeie focus in het mid tussen 150 en 1500kz.
Ik heb nu Adam a7x en deze vind ik toch nog een tandje beter dan de NS10's. Het hoog is heel gedetaieerd en het laag is prima. Alleen wel vermoeiend voor je oren, na 1 uur intens werken ben er wel doorheen.

Ik had ze wel gezien die mixcubes, ben alleen van mening dat 450 euro voor zulke speakers wat aan de hoge kant.

op ebay kan je de passieve vinden voor 100 per stuk, en dan een simpele amp eraan. werkt heerlijk!

De passieve (die ik heb) zijn 250.
Originele Auratones komen nog wel eens langs op Ebay, maar ook niet goedkoop, en meestal aardig rot (uitziend iig).
Ik vind de Mixcubes hun geld toch waard!

Ik heb een set genelec 8050 als main monitors, Zou 1 mixcube dan ook volstaan als extra referentie.

Sowieso schakel ik altijd wel een aantal keer tussen mono en stereo tijdens de afmix/master. Wat in stereo goed klinkt kan soms in mono bijzonder slecht klinken.

Gewoon stereo joh.
En die 250 is per paar! Niet per stuk.
Per stuk dus 125 nieuw.

Ik wilde voor de actieve gaan, Heb hier geen amp staan.

Sowieso schakel ik altijd wel een aantal keer tussen mono en stereo tijdens de afmix/master. Wat in stereo goed klinkt kan soms in mono bijzonder slecht klinken.

Die problemen ontstaan door mono summing, Als je 1 monitor gebruikt zal je daar weinig last van hebben.

Bij Thomann worden ze per paar verkocht.
Of ze ergens anders wel los te koop zijn weet ik niet.

Als je toch voor stereo gaat, zou ik er gewoon een versterker bij kopen.
Set Passieve (€ 249)+ een Samson Servo120a (€ 149) of 200 (€ 154) of 201a (€ 198 ) is goedkoper dan de set aktieve (€ 499).

Laatst gewijzigd:
Bij Thomann worden ze per paar verkocht.
Of ze ergens anders wel los te koop zijn weet ik niet.

Als je toch voor stereo gaat, zou ik er gewoon een versterker bij kopen.
Set Passieve (€ 249)+ een Samson Servo120a (€ 149) of 200 (€ 154) of 201a (€ 198 ) is goedkoper dan de set aktieve (€ 499).

Idd ze worden alleen maar per paar verkocht.
Op het ableton forum waren een aantal leden die 1 mixcube gebruikte als referentie.....Het leek mij op zich ook wel wat.

Idd ze worden alleen maar per paar verkocht.
Op het ableton forum waren een aantal leden die 1 mixcube gebruikte als referentie.....Het leek mij op zich ook wel wat.

Je zult hier vast wel medestanders kunnen vinden. Dan koop je 1 set, en verkoopt dan 1 speaker door aan de ander.................:okdan:

als je het via de importeur doet (in dit geval iemke roos) kan dat in jouw geval best wel denk ik, het is voor hen interessant als je monitors koopt omdat ze dan een nieuwsberichtje kunnen plaatsen. ik denk dat je iets meer nieuwswaarde hebt dat de gemiddelde sf-bezoeker.

de meeste importeurs liggen daar echt niet van wakker hoor ;-)

Back