Acidlab vs Evolver

Lijkt me wel wat maar hij komt op 522.09 EUR, net ff te duur. Iemand een future retro te koop?

Maar mischien kan ik beter een nieuw topic starten over hoe je met de evolver in de buurt van een 303 sound komt. Dan kan ik dat weer met de acidlab vergelijken en kijken of de sound van de evolver voldoende vindt om geen acidlab aan te schaffen. Maar ik heb die acidlab van 200 euro op marktplaats al gemailed, als die doorgaat koop ik m gewoon :D

Origineel geplaatst door Septic
Hang er een Sequentix P3 aan, dan dan je ties en slides maken zoveel je wilt

The P3 Sequencer has been discontinued after various factors made it too expensive to produce. :D <<< link

Origineel geplaatst door locomilo
Maar mischien kan ik beter een nieuw topic starten over hoe je met de evolver in de buurt van een 303 sound komt. Dan kan ik dat weer met de acidlab vergelijken en kijken of de sound van de evolver voldoende vindt om geen acidlab aan te schaffen.
Hmm....
Je weet dat de acidlab een 303 kloon is; het geluid van de acidlab komt voor pakweg 95% overeen. En hierboven is je al goed ingepepert dat de evolver NIET zoals de acidlab klinkt. DUS, wat denk je zelf, zal de evolver zoals een 303 klinken? Lijkt me duidelijk....

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Hmm....
Je weet dat de acidlab een 303 kloon is; het geluid van de acidlab komt voor pakweg 95% overeen. En hierboven is je al goed ingepepert dat de evolver NIET zoals de acidlab klinkt. DUS, wat denk je zelf, zal de evolver zoals een 303 klinken? Lijkt me duidelijk....

Lees de vraag dan eens goed....

hoe je met de evolver in de buurt van een 303 sound komt.

Ik hoef m niet zoals de acidlab te laten klinken, het hoeft alleen maar in de buurt te komen, ik wil juist iets dat er op lijkt maar toch een eigen sound heeft en extra mogelijkheden heeft. Je kan zo weinig met een acidlab.

Je toch kan met elke synth een beetje op een 303 lijken ook al klinkt het voor geen meter als de echte?

Laatst gewijzigd:
Lees de vraag dan eens goed....

Ik hoef m niet zoals de acidlab te laten klinken, het hoeft alleen maar in de buurt te komen, ik wil juist iets dat er op lijkt maar toch een eigen sound heeft en extra mogelijkheden heeft. Je kan zo weinig met een acidlab.
Lees het antwoord dan eens goed

- je vraagt of de evolver in de buurt van een acidlab komt
- iedereen zegt nee
- de acidlab is een 303 kloon, dus de evolver komt ook niet in de buurt van een 303

Je toch kan met elke synth een beetje op een 303 lijken ook al klinkt het voor geen meter als de echte?
Ja, je zegt 't zelf, met die redenering kun je iedere synth met lowpass filter gebruiken....:z

Ik heb echt geeeeeen idee welke kant jij op wilt, want de antwoorden die iedereen hier geeft lijken me toch wel aardig duidelijk. Evolver klinkt niet als 303. Punt.

- je vraagt of de evolver in de buurt van een acidlab komt
- iedereen zegt nee

Alleen jij zegt nee. Verder heb ik alleen van iemand anders gehoord dat je er geen slides mee kunt maken. En weer van iemand anders dat je met de evolver aardig een acidlab kunt emuleren, maar andersom niet. O ja en dat de waveform van de 303 in de evolver laden niet genoeg zal zijn..... (Hoe kom je eigenlijk aan zon originele waveform?)

- Evolver klinkt niet als 303. Punt.

Je bedoelt dat jij m niet als een evolver vindt klinken. Subjectief punt heb je daar. En je hoeft niet zo agressief te reageren hoor.

Lijkt me wel wat maar hij komt op 522.09 EUR, net ff te duur. Iemand een future retro te koop?

Hmm deze klinkt toch wel erg overtuigend, het is duidelijk geen 303 maar het heeft er wel iets van weg...
http://www.future-retro.com/assets/products/Revolution/audio/RevoVarious.mp3

en deze klinkt voor mij genoeg als een 303 clone:
http://www.future-retro.com/assets/products/Revolution/audio/RevoSquareOD.mp3
Mischien moet ik toch maar es gaan sparen dan.. Zijn die dingen echt niet in Nederland te koop?

Ja, je zegt 't zelf, met die redenering kun je iedere synth met lowpass filter gebruiken....:z

Precies en nu nog met de evolver :D

Laatst gewijzigd:
Weetje wat?

zoek het zelf uit en post hier je bevindingen :okdan:

ipv het andere forumleden kwalijk te nemen dat ze zich storen aan je kortzichtige vragen.

1 oscillator (saw/quare) en een lowpass filter met een envelope op de cutoff.
dan spelen met cutoff, resonance, envelope amount op je filter en de decay van je envelope.

zo kom je "in de buurt van".

maar dus niet helemaal daar, zoals hier nog wel gezegd is

Origineel geplaatst door rvooh
ipv het andere forumleden kwalijk te nemen dat ze zich storen aan je kortzichtige vragen.

Niemand is verplicht te reageren of dit topic te lezen hoor! En als je iemand alleen wilt afkraken reager dan gewoon niet :(

Origineel geplaatst door geschirrspüler
dan spelen met cutoff, resonance, envelope amount op je filter en de decay van je envelope.

graag gedaan, maar met wat proberen had je er inderdaad ook wel zelf moeten kunnen opkomen

graag gedaan, maar met wat proberen had je er inderdaad ook wel zelf moeten kunnen opkomen
Tsja sorry, ik heb m net en niet zoveel verstand van synthsprogrammeren ben meer van het muziek maken. Maar bedankt nu kan ik weer verder klooien met dat ding en mischien geld besparen :okdan:

Laatst gewijzigd:
Niemand is verplicht te reageren of dit topic te lezen hoor! En als je iemand alleen wilt afkraken reager dan gewoon niet :(

dit gaat niet om afkraken, maar om mensen die te lui zijn om zelf even te denken en het anderen kwalijk nemen als ze zich daar op wijzen.
in ieder geval is het jijzelf die een wat positievere manier van reageren zou moeten hebben.
we're just trying to help, hoe cru het ook moge lijken.

wel kijk, als dat werkelijk het heilige antwoord is dat je op wachtte heb ik toch zo mijn bedenkingen...
dat kon je gewoon afleiden door even de tekst boven de knoppen van een TB of Acidlab te lezen.

vandaar dat iedereen het dus een domme of zelfs absurde vraag vind.
bijna elke analoge en virtueel analoge synth kan dit.
en als ik mag eerlijk zijn, als je zulke basisprincipes nog niet kan doorhebben op je eigen, dan is de Evolver echt nieks voor jou!
dit is een advies, geen poging tot belediging.

met een evolver kan je prachtige dingen maken, maar als je met oogkleppen tov de technische kant van de zaak staat ga je er nooit iets mee kunnen doen.
dan verkoop je hem beter voor een acidlab.

de vraag is vanaf wanneer ga je zeggen 'dit komt close' want dat is heel subjectief...

had ik jou gewezen had ik mijzelf toch ook een beetje beter geïnformeerd, mss had je dan een VA gekocht die "close" bij een acidlab/303 EN een evolver kan komen... (hierop weet ik het antwoord echter niet)

spaar gewoon door voor een volmaakte clone of the real deal, dan heb je sowieso een extra synth en dan kun je ze syncen en kun je geluidjes maken en freaken op twee bakken tegelijkertijd.

ikzelf probeer ook meer bezig te zijn met liedjes of stukjes te maken ipv "die osc moet zo getuned zijn met dit en dit erover en dan nog envelopes zus en zo met nog een filtjertje over tarara..." soms is dit echt nodig om net dat geluid wat je zoekt te krijgen maar goed, das een andere discussie

een monomachine had mss ook wel iets voor jou geweest

Origineel geplaatst door rvooh
vandaar dat iedereen het dus een domme of zelfs absurde vraag vind.
Vanaf hoeveel mensen gaat het om iedereen? En domme vragen bestaan niet, er bestaan alleen domme antwoorden.

Origineel geplaatst door Foetus
had ik jou gewezen had ik mijzelf toch ook een beetje beter geïnformeerd, mss had je dan een VA gekocht die "close" bij een acidlab/303 EN een evolver kan komen...
Neej ik heb de evolver niet gekocht om 303 geluiden te kunnen maken, wou alleen weten in hoeverre je zon sound eruit kon krijgen. Denk trouwens dat ik voor de Revolution ga, als die in Nederland te koop is.

Alleen jij zegt nee. Verder heb ik alleen van iemand anders gehoord dat je er geen slides mee kunt maken. En weer van iemand anders dat je met de evolver aardig een acidlab kunt emuleren, maar andersom niet. O ja en dat de waveform van de 303 in de evolver laden niet genoeg zal zijn..... (Hoe kom je eigenlijk aan zon originele waveform?)

Slides zijn juist enorm belangrijk voor de sound van de 303. Als je geen slides kan programeren, kun een groot gedeelte van de karakteristieke 303 sound niet krijgen.

Je bedoelt dat jij m niet als een evolver vindt klinken. Subjectief punt heb je daar. En je hoeft niet zo agressief te reageren hoor.
Ik denk dat het overgrote gedeelte van de mensen hier het met me eens zijn als de posts hier zo lees...
Lees het verhaal van Roovh maar eens. Daar staan een paar belangrijke punten voor je in.

Ik denk dat het overgrote gedeelte van de mensen hier het met me eens zijn als de posts hier zo lees...
Lees het verhaal van Roovh maar eens. Daar staan een paar belangrijke punten voor je in.

Over smaak valt niet te twisten :D

Die zijn jammer genoeg op het moment nogal overpriced. Zijn er geen andere machines die wel slides kunnen maken, en dus enigzins zoals de voorbeelden kunnen klinken, maar die verder ook nog andere dingen kunnen dan 303 geluidjes?

Jammer dat het niej kan met mn evolver :( heb er net een gekocht.

weet niet precies welke rubriek ,..d8 drumachienes waarschynlijk vanwege desync/
iig op mp staat een syntecno mk3 de gele heb ik ook gehad erg tof ding
klinkt asje acid wil maken erg goed ,..is geen tabletop ding as acidlab [maar daar hoorje toch alleen mar geklaag over hoe lastig t programmeren is :D ]

de syntecno is ontworpen door een freak die ,..aardig in de buurt van t org, komt ...en er zit een 4x cv gate interface in ,..erg handig voor de rest van je analoge synths ,...en een midi mergert en een dinsync [!] voor de tb / tr serie drums ,...en en audio in ,..en een ms20 filter in ,..
nou en dat vor 300.- en nee is niet de mine ...de mijne is al een tyd je weg al weer
was een tof app. lang en veel gebruikt
hart van mn stuudje

tip dus
evolver is veeeeeeel breder is voor ultra ingewikkelde arp/seq lines...
anders dan de pulkse/ moogs baslinetjes ,..en kan eg veel met de evolver ga nou maars lezen wat de sequencer kan ...geen tb meernodig!

prophet vs waves erin per step wiselen van wave klank filtersinstelling ; noemaar op !

Back