Ensoniq DP

C

crazyboris

Guest
Ik zou er mij één willen aanschaffen, maar weet niet goed welke. 't Is te zeggen, ik weet niet welke het makkelijkst te programmeren is. Naar 't schijnt zijn ze vrij ingewikkeld, maar de 4 heeft bvb een groter scherm dan de 2 of pro... dat soort dingen. 4 inputs bvb zijn niet nodig, met 2 ben ik al tevreden :) Ik zou gewoon graag weten welke het makkelijkst in de omgang is ;) bedankt

best prijzig slimste regel je bv een asrx / asr 10 zit gelijk de dp engine in ...
asr10 rack ofso tegen de 3a350 moetlukken
:{ ensoniq goed spul

Origineel geplaatst door R-ond
best prijzig slimste regel je bv een asrx / asr 10 zit gelijk de dp engine in ...
asr10 rack ofso tegen de 3a350 moetlukken
:{ ensoniq goed spul
kan je die dan ook stand alone gebruiken?

Heb sinds kort een dp2. Geruild tegen een aphex exciter. Ben er echt super tevreden over.
Bediening is niet moeilijk. Effecten zijn uitgebreid te editten en routing mogelijkheden van de
effecten zijn zeker niet beperkt te noemen. (misschien dat sommige mensen hem daardoor
ietswat omslachtig te programmeren vinden) Aansturen via midi heb ik even mee zitten
worstelen, maar inmiddels doet hij wat ik wil.

Belangrijkste is natuurlijk dat hij goed moet klinken en dat doet hij. Vind de effecten echt
geweldig!! Ervaring met de dp4 en de pro versie heb ik niet, maar goed...je zegt zelf al dat
je geen 4 inputs nodig hebt.

Origineel geplaatst door dct
Heb sinds kort een dp2. Geruild tegen een aphex exciter. Ben er echt super tevreden over.
Bediening is niet moeilijk. Effecten zijn uitgebreid te editten en routing mogelijkheden van de
effecten zijn zeker niet beperkt te noemen. (misschien dat sommige mensen hem daardoor
ietswat omslachtig te programmeren vinden) Aansturen via midi heb ik even mee zitten
worstelen, maar inmiddels doet hij wat ik wil.

Belangrijkste is natuurlijk dat hij goed moet klinken en dat doet hij. Vind de effecten echt
geweldig!! Ervaring met de dp4 en de pro versie heb ik niet, maar goed...je zegt zelf al dat
je geen 4 inputs nodig hebt.
kewl
welke controller heb je er dan aangehangen?

dp4+

dp4+

Heb hier een dp4+ staan die ik zelf ook nog niet helemaal onder de knie heb. Maar het geluid is met karakter! zoals altijd, ook bij een Eventide staan de presets natuurlijk weer lekker bombastisch. Maar het zit natuurlijk in de afstelling!!

Heb vanavond een Cwejman s1mk2 door de dp4 gehaald, erg lekker ;-)

De dp4, heeft veel mogelijkheden, midi opties en routings. Maar ik vind het wel een heel duidelijke fx. Zeker met de lekkere draaiknoppen, en 2 display's. en de handleiding erbij ;-) De dp serie is zeker de moeite waard.

Succes!

Origineel geplaatst door crazyboris
kewl
welke controller heb je er dan aangehangen?

Stuur hem gewoon aan via midi cc vanuit Cubase.

Re: dp4+

Re: dp4+

Origineel geplaatst door pal
Heb hier een dp4+ staan die ik zelf ook nog niet helemaal onder de knie heb. Maar het geluid is met karakter! zoals altijd, ook bij een Eventide staan de presets natuurlijk weer lekker bombastisch. Maar het zit natuurlijk in de afstelling!!

De dp4, heeft veel mogelijkheden, midi opties en routings. Maar ik vind het wel een heel duidelijke fx. Zeker met de lekkere draaiknoppen, en 2 display's. en de handleiding erbij ;-) De dp serie is zeker de moeite waard.

Succes!

PATSER ;)

er staat een dp/2 op ebay.nl
nu kopen voor 250 euro

heb hem zelf ook... erg dikke fx unit!

(ow.. van onze ralphvanzeel :D )

Origineel geplaatst door machine
nu kopen voor 250 euro

hoe zijn de reverbs?

Origineel geplaatst door crazyboris
hoe zijn de reverbs?

mooi!!!

en zeer uitgebreid in te stellen
ook te koppelen met andere effecten als chorus, flanger, delays, pitchshifter enz.

erg fijn ook van de DP/2 vind ik de distortion en overdrive

Origineel geplaatst door machine
nu kopen voor 250 euro

250 = nette prijs [ voor een handelaar toch/]
doej dr 100 by heb je een asr 10...sampler gelijk erby

er lopen al wat draadjes over de dp s in welke ensoniq maar is wel een lekkere extra toch een sampler byje fx [of andersom]

keuzes ,...is uwe
:halleluja

We zijn een tijdje verder, ;).
Ik zou nu eens willen weten of je nog steeds de reverb van de DP/4+ zo geweldig vindt.

Ik heb een optie op eentje.
En ik heb een aantal vragen voor je, voordat ik naar het exemplaar ga kijken:
1. Graag wil ik weten of er mankementen/bugs aan die bak zitten. Want Ensoniq is opgeslokt door onze Soundblasterkaarten producent. En er zal geen support meer voor zijn.
En zo ja, waar liggen die mankementen/bugs.
2. Is er verder ergens waar ik op moet letten bij het kopen van een DP?
3. De effecten: is de galm, bij gebrek aan woorden, 'transparant' te noemen? Dus niet dat je het snel hoort aan de staart van de galm van, dit is een Ensoniq. Ik ben iemand die vaak galm zo min mogelijk wil gebruiken. En de compressor en guitar amps? Ik wil het behalve voor synths ook voor zang en gitaar willen gebruiken.

Alvast bedankt,
Yoonchi

Toch ook maar even hier melden dat ik een DP/2 en DP/pro te koop heb staan momenteel. ;)

DP/Pro heeft waanzinnige sound, heel erg smooth. DP/2 heeft een wat meer "karakteristieke" sound. Ik vind ze zelf allebei op hun eigen manier erg goed.
Qua bediening is de DP/Pro relatief simpeler.
DP/2 heeft een CV-in wat toch wel een erg leuke extra is.

Alles waar Ensoniq op staat is dik! Heb nu zelf 'n ASR-X, gebruik het ding alleen maar voor de effecten. Hoop snel 'n DP4+ te hebben.

We zijn een tijdje verder, ;).
Ik zou nu eens willen weten of je nog steeds de reverb van de DP/4+ zo geweldig vindt.

Ik heb een optie op eentje.
En ik heb een aantal vragen voor je, voordat ik naar het exemplaar ga kijken:
1. Graag wil ik weten of er mankementen/bugs aan die bak zitten. Want Ensoniq is opgeslokt door onze Soundblasterkaarten producent. En er zal geen support meer voor zijn.
En zo ja, waar liggen die mankementen/bugs.
2. Is er verder ergens waar ik op moet letten bij het kopen van een DP?
3. De effecten: is de galm, bij gebrek aan woorden, 'transparant' te noemen? Dus niet dat je het snel hoort aan de staart van de galm van, dit is een Ensoniq. Ik ben iemand die vaak galm zo min mogelijk wil gebruiken. En de compressor en guitar amps? Ik wil het behalve voor synths ook voor zang en gitaar willen gebruiken.
Ik heb een DP/4 in bruikleen, dus ik dacht ik geef maar gelijk een antwoord op mijn eigen vragen.

ad1. Enige mankement die een DP/4 heeft is volgens mij dat hij een beetje ruist als er geen signaal doorheen gaat. En dat de ingangen heel snel gaan vervormen als je iets over de piek van de ingang gaat. Maar dat zijn we wel gewend in de digitale wereld.

ad2. Let op de ingangen en de ingangs- en uitgangspotmeters. In het geval dat ik hier te leen heb, kraakt een van de ingangs- en uitgangspotmeters. Nou ja, het kan zijn dat dit exemplaar ook heel lang buiten heeft gestaan, :confused:

ad3. Ik ben zeer te spreken over de galm. Mooie galm, wel dat jaren 90 type galm waar je van moet houden. Wat al iemand zei: donker bruin. Maar ik zou het eerder licht bruin noemen 8~.
De compressor is verrassend goed voor drums. Ook voor gitaar en zang goed genoeg.
Vooral de chorus, flanger en delay vind ik verrassend goed.
De vocoder snap ik nog niet hoe 'tie werkt maar dat komt wel. De amp simulaties zijn op het eerste gezicht bruut. Misschien eist dit nog wat meer experimenteren.

Samengevat: een zeer waardige multifx unit met zeer veel mogelijkheden.
Als je iets minder ruis wilt moet je misschien de + of Pro versie hebben. Ik vind dit nivo van ruis niet storend vergeleken met menig analoge bak,:).

ik heb ook een dp4 en moet zeggen dat deze toch echt niet ruist (ik had er zelf eigenlijk wel al op gerekend maar bleek niet zo te zijn).

Het grote voordeel van de dp4 vind ik de flexibele routing. Je kunt hem als 4 aparte fx-bakken gebruiken indien nodig. Naar mijn mening klinkt hij behoorlijk "analoog'.

Wat betreft editten, omdanks dat ik een hekel aan menus etc. heb gaat het toch vrij makkelijk allemaal. Zelf gebruik ik nu sounddiver om hem te editten, trouwens wel een bizar verhaal. Met midiquest kreeg ik continu (time-out) errors op de dp4, sounddiver geeft netjes aan dat hij nog ff bezig is 8o)
De dp2(en/of de pro) heeft volgens mij toch een wat betere midi-implementatie, wat je wat meer of betere mogelijkheid geeft om live te tweaken.

Hoe zti het met de uitval? Die dingen staan er een beetje om bekend om stuk te gaan toch? Waarna reparatie bijna niet meer te doen is of niet?

Ze zijn redelijk brak gebouwd. Ik heb hier een dp2 en dp4+ .. allebei al kapot gegaan. Voeding dp2 en dp4+ is een proc en board compleet naar de kloten gegaan destijds.

dp2 is volgens mij wel het stabielst.

Back