Welke sequencing software is Vista proof?

mario010

kijk diep in mijn ogen
Hi gekke synthnerds,..

Welke musicwarez zijn Vistaproof en wie heeft t getest?

Gekke Bill heeft weer een nieuw pakketje eruit gegooit. :duivels:
Veel klachten, niemand wil eraan,.maar uiteindelijk dwingen de hardwarefabrikanten je toch weer die kant op. Santa Rosa,.turbo memory,.. sata,.. directx10 en noem maar op.
Veel nieuwe spullen vragen Vista.
Wie heeft er al ervaring mee,.. wat draait er wel op en wat niet,.waar zit de ellende,..en waar zijn de eerste patches te vinden.
Ik draai een dual boot met XP en Vista en ga testen maar alle info is van harte welkom,..
Dan hoeven we tenslotte niet twee keer 't wiel uit te vinden.

Liever niet al te veel klachten over Vista maar gewoon duidelijke info met links als t ff kan.

Ableton schijnt gepatched te zijn,..
SX3 werkt niet en daar komt ook geen patch voor uit!
Reason pronkt met de Vistaproof sticker.

En verder weet ik nog niks.

Wie weet meer???

Grtz,.. Mario

De enige garantie die je met warez hebt is dat je gezeik er mee kan krijgen.

En audio/midi ondersteuning van micro$choft is altijd al ruk geweest en zal het altijd ook blijven. Windows is nog steeds software voor kantoorpikkies en de burgerlul thuis. Al het andere is bijzaak.

MPC!

Origineel geplaatst door fuse
En audio/midi ondersteuning van micro$choft is altijd al ruk geweest en zal het altijd ook blijven. Windows is nog steeds software voor kantoorpikkies en de burgerlul thuis. Al het andere is bijzaak.

Net dat gelinkte artikel gelezen. Daar blijkt juist uit dat we allemaal heel blij mogen gaan worden van de audio ondersteunig die Vista te beiden heeft. User mode, Exclusive mode... Dat ziet er op papier iig erg mooi uit hoor.

Microsoft ziet in elke burgerlul thuis een potentiele muzikant. :)

Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Origineel geplaatst door mario010

SX3 werkt niet en daar komt ook geen patch voor uit!
Grtz,.. Mario

SX3 werkt probleemloos op mijn Vista Home Premium PC !

Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Origineel geplaatst door mario010
Hi gekke synthnerds,..
Gekke Bill heeft weer een nieuw pakketje eruit gegooit. :duivels:
Veel klachten, niemand wil eraan,.maar uiteindelijk dwingen de hardwarefabrikanten je toch weer die kant op.

welnee gekkie :D je kan altijd nog de juiste keuze maken en overstappen op Mac OSX
dan heb je keuze te over met welke sequencer je wilt werken

indexcallouts20060823.jpg

Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Behulpzaam hoor! :stupid

Anyways.....heel even googlen kom je meestal al een eind mee. Wat ik tot dusver heb gevonden is dat Fruity Studio, Ableton, Cubase 4 en blijkbaar ook SX3 gewoon draaien onder Vista.

Mensen maken zich doorgaans nogal onterecht zorgen. Het grootste probleem is de driverondersteuning van je hardware. Dat is dan ook de beste plek om te starten bij de overweging of je Vista kunt gaan draaien of niet.

Voor de rest zijn zaken als Santa Rosa (een platform design voor mobiele computers), turbo memory, SATA (een technologie die al jaren bestaat en prima functioneert onder elk OS) en DirectX10 (leuk voor de Vista AERO shell, 0,0 bijdrage aan je audio tooling) niet echt heel boeiend voor een audio workstation. Stabiliteit is echter des te boeiender en dat is waar ik me persoonlijk eerst op zou richten.

Ik ben zelf ook aan het dual booten met Vista en mogelijk zal mijn volgende pc volledig Vista gaan draaien want het loopt gewoon prima. Maar toch zul je zelf het experiment moeten ondergaan voor jouw specifieke setup vrees ik.

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Origineel geplaatst door Acidfever
Behulpzaam hoor! :stupid

was wel zo bedoeld ja
betere tips komen er niet vrees ik

Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Origineel geplaatst door machine
was wel zo bedoeld ja
betere tips komen er niet vrees ik

Hoeveel Vista ervaring heb je (met sequencers enzo) om de vergelijking te maken? (Vind OSX een prima OS hoor....en Logic Pro is ook een mooi pakket). Maar wil wel even de achtergrond van je opmerking horen.

Buiten de vraag of je een vraag over Vista compatibiliteit beantwoord met iets over OSX.

Re: Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Re: Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Hoeveel Vista ervaring heb je (met sequencers enzo) om de vergelijking te maken?.

ik hoef niet eerst de mount everst beklommen te hebben op sandalen om iemand af te raden dat te gaan doen.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

ik hoef niet de mount everst beklommen te hebben op sandalen om iemand te weerhouden dat te gaan doen.

Leuke metafoor, maar je zegt ook meteen dat de gebruiker de zwakste schakel is doordat deze besluit sandalen aan te trekken. :D

Maar onderbouw eens waarom Vista gebruiken gelijk zou staan als de everest met sandalen beklimmen? Want iets roepen is makkelijkl, iets onderbouwen lastiger........

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Leuke metafoor, maar je zegt ook meteen dat de gebruiker de zwakste schakel is doordat deze besluit sandalen aan te trekken. :D

het is mijn intentie behulpzaam te zijn
ik zeg alleen dat er hele goeie bergschoenen bestaan ;)

Het ging over Vista toch? :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Welke sequencing software is Vista proof?

het is mijn intentie behulpzaam te zijn
ik zeg alleen dat er hele goeie bergschoenen bestaan ;)

Die bestaan inderdaad......jij bent blijkbaar toch een paas sandalen want jij hebt een makkelijkere berg gekozen! :D

Een kok geeft de keuken ook niet de schuld van het matige eten!

Anyways....Vista dus. Prima OS met veel toeters en bellen (net als OSX).

Ben persoonlijk gewoon de microsoft bashers een beetje zat die hun mening baseren op wat uitlatingen ergens op internet. En dit dat ook nog eens offtopic in een thread komen posten.
Die ellende zie ik al voldoende op www.tweakers.net.

inderdaad een gereedshapskist bepaalt niet de kwaliteit van de timmerman
maar goed gereedschap is wel aan te raden

inderdaad een gereedshapskist bepaalt niet de kwaliteit van de timmerman
maar goed gereedschap is wel aan te raden

En daarmee insinueer je dus wederom zonder beargumentering dat je met OSX beter muziek kunt maken dan met Vista of XP?

Iets inhoudelijks mag ook hoor! Losse zinnen zeg je zo weinig mee.

Maar goed mario010, je hebt zelf al Vista draaien. Wat zijn je eigen ervaringen tot nu toe met audio software?

En daarmee insinueer je dus wederom zonder beargumentering dat je met OSX beter muziek kunt maken dan met Vista of XP?

Iets inhoudelijks mag ook hoor! Losse zinnen zeg je zo weinig mee.

ik ging eigenlijk alleen maar in op het zinnetje dat ze je een bepaalde kant op dwingen.
ik geef aan dat er een zeer goed alternatief is.

en daarmee geef ik tevens een zeer goede tip lijkt mij.
je hoeft geen slaaf van bill gates te zijn

ok?

ik zal me er verder niet meer mee bemoeien

(ps. volgens mij zijn Logic en MOTU Digital Performer Vista Proof omdat ze enkel op OSX draaien)

Cakewalk Sonar is Vista-"proof", zelfs met 64-bit ondersteuning. Sonar kan ook al gebruik maken van de Aero-desktop van Vista.

benieuwd of ik bv mijn Emagic AMT-8 ooit aan de praat ga krijgen onder Vista...

Back