Welke sequencing software is Vista proof?

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Nog een vraag over Vista: hoeveel GB memory is aan te raden om heel de boel vlot te draaien? Is 1GB genoeg, of steek je er beter 2GB in?
ik draai met 1gb lekker maar ik denk dat ik toch binnenkort naar de 2gb ga

Vista wil zoveel mogelijk. Dus als 2 gb het maximum is, plaats dan het maximum.

Stel je hebt in Vista Cubase 4 stabiel draaien. Hoe zit het dan met VST plugins. Werkt dat dan altijd vlekkeloos of...??
Zo ben ik heel benieuwd of Stylus RMX Vista proof is. Anyone??

Als je een 'tijdelijke' tussenoplossing wilt dan kan Vista32 bit modus je evt nog door de winter heen helpen.

Maar wie zegt dat je moet updaten? En het is natuurlijk slim om vooruit te denken maar ik zou me ook nou weer geen zorgen maken als je nu gewoon je ding kan doen. Dat kun je nog redelijk lang blijven doen hoor.

Ik moet ook niet updaten. Maar ik draai nu WMCE en de laatste tijd heb ik last van een veel te slechte performance. Dus een cleane install moet er toch wel doorheen. Komt bij dat ik een legale Vista heb klaarliggen, dus dan wordt het al wel verleidelijk. En voor m'n Motu zijn er al Vista drivers.

Weet iemand of er al drivers zijn voor de Phonic midi hub? Heb al via google etc gezocht, maar nog niks gevonden.

Oeeh... het A-woord is gevallen :D

Voor Mario heb ik maar 1 antwoord: check de sites van fabrikanten op hardware compatibility list (HCL) en software.

Je kan er nl donder op zeggen dat als je een keer de helpdesk voor je sequencerpakket nodig hebt je eerst je setje mag gaan aanpassen naar de specs van de fabrikant(en).

Van mij mag iedereen met een A heel blij worden maar ik vind het echt storend dat men hier ongevraagd mee komt aanzetten totaal buiten het topic om.

Origineel geplaatst door Flesje
Kijk nou eens, wat een handige link!

Korte lijst, maar inderdaad handig.

Origineel geplaatst door Acidfever
Mensen die Mac gebruiken zijn in veel gevallen mensen die er op windows niet uitkwamen. Mensen dus die een Apple hebben gekocht doordat ze niet overweg konden met windows.

Dit is ook wel een kort door de bocht conclusie hoor.
Geweldig onderbouwd en geweldig uitgaand van feiten.
Kan je de cijfers overleggen die onderbouwen
hoe deze enquete tot stand is gekomen?

Er zijn mensen die met beide (kunnen) werken, en OSX als prettiger ervaren.
Maar idd OSX is niet Vista proof en gelukkig maar.

Bericht door een moderator:
Ontopic blijven aub. ´t Gaat hier over SEQUENCERS voor WINDOWS VISTA. Die eeuwige Apple vs Windows wars kunnen jullie ook prima ergens anders uitvechten.

Origineel geplaatst door mikemix
Dit is ook wel een kort door de bocht conclusie hoor.
Geweldig onderbouwd en geweldig uitgaand van feiten.
Kan je de cijfers overleggen die onderbouwen
hoe deze enquete tot stand is gekomen?

Er zijn mensen die met beide (kunnen) werken, en OSX als prettiger ervaren.
Maar idd OSX is niet Vista proof en gelukkig maar.

Was inderdaad wat kort door de bocht. Was op basis van eigen ervaringen met mensen die geswitched zijn maar natuurlijk ook een poging eens te laten zien hoe het overkomt als iemand opeens rare off topic praat gaat doen.

Wie heeft er slechte ervaringen met Vista i.c.m. audio overigens? Of gebruiken nog zo weinig mensen Vista echt voor audio toepassingen?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Bericht door een moderator:
Ontopic blijven aub. ´t Gaat hier over SEQUENCERS voor WINDOWS VISTA. Die eeuwige Apple vs Windows wars kunnen jullie ook prima ergens anders uitvechten.

Ben alweer de dikste vriendjes met Acidfever hoor :luv:

dus:

1 positieve gebruikerservaring met Cubase.
1 lijstje van Fjoesz waarop Cubase, Cakewalk en Fruityloops als ok getest zijn. En protools niet.

Origineel geplaatst door mario010

Oooh ja,.. Sata heeft wel degelijk een probleem met XP maar dat is gewoon niet altijd van toepassing op iedere install,..is een combi van hard en soft dat die problemen geeft op veel
van de nieuwste notebooks.
Ik weet dat toevallig helaas uit eigen ondervinding recentelijk.

Klik hier of google "sata problem xp"

Als XP nog in dos scherm is voordat die melding komt, heb je altijd nog de gelegenheid om op F6 of welke funktie toets het ook al weer was te drukken om een eigen driver toe te voegen.
Op een server heb ik dat ook wel eens gehad en als je dat niet deed werd de harde schijf controller niet gevonden. Dus wat die gasten daar allemaal aanraden om een eigen XP cd te maken met geïntegreerde drivers enzo is wel heel omslachtig en waarschijnlijk niet nodig.
De driver moet wel op diskette staan!

Origineel geplaatst door Acidfever
Was inderdaad wat kort door de bocht. Was op basis van eigen ervaringen met mensen die geswitched zijn maar natuurlijk ook een poging eens te laten zien hoe het overkomt als iemand opeens rare off topic praat gaat doen.

Wie heeft er slechte ervaringen met Vista i.c.m. audio overigens? Of gebruiken nog zo weinig mensen Vista echt voor audio toepassingen?

Niet zozeer slechte ervaringen alswel dat ik soms de aansturing van de soundcard in services moet herstarten. Als ik bijvoorbeeld een vmware sessie aan heb gehad, dan komt het wel eens voor dat vmware de controle over de geluidskaart niet terug geeft.

Origineel geplaatst door StiebZ
benieuwd of ik bv mijn Emagic AMT-8 ooit aan de praat ga krijgen onder Vista...

Om nog maar niet te spreken over mijn unitor8 met seriele aansluiting...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sander
De driver moet wel op diskette staan!

Ja psies,..diskette,.. ghehheehh,..en dan moet t niet eens een usb floppy drive zijn maar een echte.
Dus toch maar een bootable xp image maken met drivers. Was echt een heel avontuur.
Maar goed,.

Intussen draaien ableton6 en reason3 mooi gerewired onder vista en t werkt als een tierelier.
Da's dus mooi.
Cubase 4 heb ik nog niet kunnen testen helaas,.. ik heb alleen 3 en die kreeg ik helaas niet aan de praat. (4 bleek nog even niet te vinden te zijn op de
p2p netwerken waar ik overigens nooooooooit gebruik van maak omdat je daar puistjes van schijnt te krijgen. Mocht er echter iemand zijn die invloed kan uitoefenen bij bepaalde mensen van H2o ofzo laat die dat dan vooral niet laten omdat er mensen zijn zoals ik die alles eerlijk kopen. Er zijn misschien wel andere mensen die er wel gebruik van maken,.. die ik natuurlijk niet ken,.. en die willen we niet benadelen of veroordelen.) Ofzo!!!!

Verder ben ik zeer te spreken over Vista,.. Was eventjes wennen maar al mn grafische pakketten draaien goed en Bill doet z'n best om er steeds weer nieuwe hotfixes uit te gooien voordat men doorkrijgt dat er iets fout zit.
De interface is erg mooi en vergeleken met XP is alles toch weer net eventjes iets gelikter en gladder.
Ik heb t idee dat mede door de Robson module alles net even sneller is dan met xp en zodra ik een goed werkende cubase heb knal ik xp eraf.

Hoe zit t verder met de andere software zoals fruity en acid en logic enzo,.??
En welke midi/audio interfaces zijn er intussen ondersteund?

grtz :walker:

Back