Welke sequencing software is Vista proof?

Origineel geplaatst door machine
ik ging eigenlijk alleen maar in op het zinnetje dat ze je een bepaalde kant op dwingen.
ik geef aan dat er een zeer goed alternatief is.

en daarmee geef ik tevens een zeer goede tip lijkt mij.
je hoeft geen slaaf van bill gates te zijn

ok?

ik zal me er verder niet meer mee bemoeien

(ps. volgens mij zijn Logic en MOTU Digital Performer Vista Proof omdat ze enkel op OSX draaien)

Slaaf van Bill Gates....lol...echt....je bent de belichaming van de Apple Fanboy (en alle linux/unix/anti MS activisten)..
"Ze" in je zin over een bepaalde kant op gedwongen worden gaat over hardware fabrikanten als Intel, Asus, MSI etc etc die op hun nieuwe hardware features toevoegen die alleen onder Vista zouden werken. Dat heeft dus NIETS met microsoft te maken verder.

Die features zijn echter niet echt boeiend in dit verhaal, daarvoor hoef je echt niet over te stappen naar Vista. Verbeterde memory management en multi cpu/core support is weer een ander verhaal.

De topicstarter had al gekozen voor windows maar zocht wat gebruikers ervaringen over het gebruik van sequencers in Vista. Jouw opmerking voegde daar niets aan toe behalve een (onterechte) reden voor twijfel. Dat is dus precies wat ik ook op tweakers zie gebeuren. Mensen die een simpele vraag stellen worden in de war gebracht met discussies die helemaal niet aan de orde zijn. Want dit heeft gewoon niet smet een goede tip te maken maar met een manier zoeken om het maar weer eens over OSX te hebben. Totaal niet aan de orde.

Origineel geplaatst door Acidfever
Want dit heeft gewoon niets met een goede tip te maken maar met een manier zoeken om het maar weer eens over OSX te hebben. Totaal niet aan de orde.

Ik begrijp de reactie wel, maar vergeet niet dat bijna alle mensen die met een mac werken ook ooit of nog steeds met window's te maken hebben, of gehad. Daarom is het wel degelijk een tip. Net zo goed als zeggen welke sequencer het best werkt.

Mijn studio maatje heeft afgelopen week ook een mac besteld, nadat hij Protools maar niet draaiend kon krijgen, en gek werd van drivers installeren.

Mensen die een mac gebruiken kunnen doorgaans dus beter adviseren dan mensen die een window's hebben omdat die vaker alleen window's als referentie hebben. Wat een boer niet kent vreet hij niet, zo luidt het gezegde.

:okdan:

P.s. tegenwoordig kun je window's ook gewoon booten vanaf een mac-intel.
Dan weet je tenminste ook dat je HW componenten goed op elkaar afgestemd zijn.

Nou, die 'tip' hebben we dan. Terug naar het onderwerp.

Origineel geplaatst door pal
Mensen die een mac gebruiken kunnen doorgaans dus beter adviseren dan mensen die een window's hebben omdat die vaker alleen window's als referentie hebben. Wat een boer niet kent vreet hij niet, zo luidt het gezegde.

:dubbel:

Ik begrijp de reactie wel, maar vergeet niet dat bijna alle mensen die met een mac werken ook ooit of nog steeds met window's te maken hebben, of gehad. Daarom is het wel degelijk een tip. Net zo goed als zeggen welke sequencer het best werkt.

Mijn studio maatje heeft afgelopen week ook een mac besteld, nadat hij Protools maar niet draaiend kon krijgen, en gek werd van drivers installeren.

:okdan:

Dan weet je tenminste ook dat je HW componenten goed op elkaar afgestemd zijn.

Mensen die Mac gebruiken zijn in veel gevallen mensen die er op windows niet uitkwamen. Mensen dus die een Apple hebben gekocht doordat ze niet overweg konden met windows. Dat jij vanuit die optiek slechte ervaringen hebt met windows kan, maar dat zegt nog steeds alles over een gebruiker en veel minder over een besturingssysteem.

Dat de learning curve voor OSX lager ligt is geen geheim.....is ook by design. Ik heb voldoende ervaringen met beide kanten en kan je dus ook garanderen dat er met beiden vlekkeloos te werken is.

het is nog steeds geen tip als je een off topic antwoord geeft op een vraag. Anders was het wel on topic geweest. Als ik iemand vraag welke brandstof ik het beste in mijn Audi kan stoppen zit ik toch ook niet te wachten op een antwoord als "je moet een BMW kopen".

Iemand met een Mac hoeft daarnaast helemaal niet perse in een positie te zijn om advies te geven. Sterker nog, 90% van de mensen die ik ken met een mac hebben helemaal geen verstand van computers en zijn al helemaal niet in de positie hier advies over te geven.

Origineel geplaatst door StiebZ
benieuwd of ik bv mijn Emagic AMT-8 ooit aan de praat ga krijgen onder Vista...
je zou de xp drivers kunnen proberen

Ooooookeeeee,..!!??????

Allereerst,.. sorry voor de term Warez,.. maar dat is gewoon mijn terminologie om aan te
geven dat de softwaregiganten zelf de grootste piraten zijn.
Zelf zou ik natuurlijk NOOOOIIIT illegale software gebruiken en ik raad dat ook TEN ZEERSTE
af omdat, naar men zegt, je daar puistjes van kunt krijgen ofzo??!!

Zolang Mac-os niet onder Vista draait,.gheheh,.. :stupid lijkt t me slim om het bij deze
daar niet meer over te hebben in deze thread.
Ik heb geen geld voor bergschoenen,.. want ik heb net al mn centen in een nieuwe laptop gestopt.
ik draag geen sandalen,..per definitie,... ik ben daar gewoon niet t type geitewollensokkenmuzikant voor.
En,.er is overigens niks mis met sandalen,.. Mozes kon er ook flink mee bergklimmen
en zelfs afdalen met twee dikke plakken steen en tien gebakken broden ofzo.
En zelfs de Piramide van Cheops, Hangende tuinen van Babylon, Tempel van Artemis, Beeld van Zeus te Olympia, Mausoleum van Halicarnassus,, en meer zijn geheel en al gebouwd door lui op sandalen. Sandalen zijn dus best stoer eigenlijk.
Desalniettemin,...Ik heb gewoon gympies en die zitten me 't lekkerst maar volgens mij heeft dat allemaal geen ruk met mijn vraag te maken.

ff kijken,..wat nog meer

Oooh ja,.. Sata heeft wel degelijk een probleem met XP maar dat is gewoon niet altijd van toepassing op iedere install,..is een combi van hard en soft dat die problemen geeft op veel
van de nieuwste notebooks.
Ik weet dat toevallig helaas uit eigen ondervinding recentelijk.

Klik hier of google "sata problem xp"

Santa Rosa heeft snellere fsb en is dus op z'n minst interessant voor iemand die een mobiele
setup heeft of wil aanschaffen (In het kader van "hoe sneller hoe beter")

Turbomemory is zeker wel interessant omdat t, mits juist geconfigureerd, je setup stabieler en sneller kan laten draaien,. maar dan wel onder Vista!!!

Lees vooral allemaal die link die ik eerder postte,.. vooral het stukje over exclusive mode is wel interessant voor ons als muzikanten.

Ach wat,..ik post m gewoon nog es voor alle luie donders die niet willen scrollen.

Hoppaaa,.. linkje,.. lezen die handel

Wie o wie draait er wat o wat onder Vista???
Hoe draait het?
Waar zitten de problemen?
Hoe los je ze op?
Drivers, updates, hotfixes,..weet ik veel!

En iedereen :kont: en de groetjes!!!

P.S. En speciaal voor alle applefans,.. klik hier es!!

Laatst gewijzigd:
ik draai vista maar heb nog niet het lef en een 2e harddisk (leuk hoor, ide, sata1, sata2) om over te stappen

mijn emu drivers verkeren nog in beta status en mijn sequencer (cubase LE) waren onder xp al niet alles

heb in een maand gebruik nog maar 1 crash gehad en dit door verouderde software

Het enige directe probleem wat ik met Vista heb, ligt toch op heel verschillende vlakken en niet zozeer sequencing gericht, ik heb geen originele software van bijv Cubase, maar de demo software van Reason en Ableton draaien gewoon, maar:

• Op de meest vreemde momenten met vragen komen of je dit wel mag uitvoeren
  • Voelbaar trager dan Windows XP, en dat was al geen snelheidswonder
  • menustructuren zijn veranderd en bepaalde zaken zijn verborgen
  • heel veel onnodige services die op de achtergrond draaien, meer nog dan bij windows xp
  • heel veel (externe) hardware wordt nog niet ondersteund door Vista. Ik kan mijn Phonic midi hub niet gebruiken

Ik heb een 3 Ghz pentium IV met hyperthreading en haalt een score van 3,2 in de index, dus dat moet op zich geen probleem zijn voor muzieksoftware. Zelfs Half Life 2 draait zonder problemen. Maar het voelt trager.

Je kunt er wel wat aan doen. Er is een hardware producent, die ook vista levert bij zijn muziekcomputers en daar is standaar al heel veel uitgeschakeld, dingen zoals de firewall, auto update, allerlei services zijn uitgeschakeld. Op Internet is veel te vinden voor optimalisatie. En met een geoptimaliseerde computer werkt software nou eenmaal lekkerder.

Origineel geplaatst door Acidfever
(1)Mensen die Mac gebruiken zijn in veel gevallen mensen die er op windows niet uitkwamen. Mensen dus die een Apple hebben gekocht doordat ze niet overweg konden met windows. Dat jij vanuit die optiek slechte ervaringen hebt met windows kan, maar dat zegt nog steeds alles over een gebruiker en veel minder over een besturingssysteem.

(2)Dat de learning curve voor OSX lager ligt is geen geheim.....is ook by design. Ik heb voldoende ervaringen met beide kanten en kan je dus ook garanderen dat er met beiden vlekkeloos te werken is.

(3)het is nog steeds geen tip als je een off topic antwoord geeft op een vraag. Anders was het wel on topic geweest. Als ik iemand vraag welke brandstof ik het beste in mijn Audi kan stoppen zit ik toch ook niet te wachten op een antwoord als "je moet een BMW kopen".

(4)Iemand met een Mac hoeft daarnaast helemaal niet perse in een positie te zijn om advies te geven. Sterker nog, 90% van de mensen die ik ken met een mac hebben helemaal geen verstand van computers en zijn al helemaal niet in de positie hier advies over te geven.

1. Mac gebruikers willen hun kostbare tijd niet besteden om er op een windows uit te kunnen komen. We zijn geen systeembeheerders. We willen onze tijd besteden aan muziek maken bijvoorbeeld.

2. Vlekkenloos werken, klinkt heerlijk maar kost je op een window's toch meer tijd of durf je te beweren dat het niet zo is?

3. Typisch geval van "In the Box thinking" Think different zou ik zeggen...... ;-)

4. Tsja, als iets gewoon werkt.........Denk je dat een astronaut alles van zijn shuttle weet? Maar hij vliegt wel hard!!!!!!

1. Mac gebruikers willen hun kostbare tijd niet besteden om er op een windows uit te kunnen komen. We zijn geen systeembeheerders. We willen onze tijd besteden aan muziek maken bijvoorbeeld.

2. Vlekkenloos werken, klinkt heerlijk maar kost je op een window's toch meer tijd of durf je te beweren dat het niet zo is?

3. Typisch geval van "In the Box thinking" Think different zou ik zeggen...... ;-)

4. Tsja, als iets gewoon werkt.........Denk je dat een astronaut alles van zijn shuttle weet? Maar hij vliegt wel hard!!!!!!

1 & 2) Overdrijven is ook een vak!! Ik was in totaal één dag kwijt aan het inelkaar zetten van mijn pc, basissoftware instaleren en optimaliseren/tweaken. Op dag 2 had ik alles retestabiel draaiend... Tel daarbij één á twee avondjes op voor het bijelkaarzoeken van bewezen, goed werkende componenten. En dat alles voor een PC met grofweg dezelfde power als een G5 toendertijd voor de helft van het geld... Wie is er hier nou slaaf van wie?!?

Ik heb niks tegen Apple, leuke computers met veel power. Ik suit ook niet uit dat ik een keer overstap, maar dan enkel omdat de prijs/kwaliteit verhouding van die dingen stukken beter is geworden sinds de overstap naar Intel. Ten tijde van de G4/5 perste Apple zijn klanten zomogelijk nog meer uit dan Microsoft dat doet. Maar ja, Liefde maakt blind... Daar weten Apple gebruikers alles van.

Ik wil niet vervelend doen, maar daar ging het de topic starter helemaal niet om of mac os of vista de muziekcomputer is. De topicstarter wilde alleen ervaringen weten m.b.t. het draaien van sequencer software onder vista, wellicht t.o.v. winXP of nog ouder. Of heb ik nu iets niet begrepen.

klopt...

On-topic dan:

Ik draai zelf nog gezellig op XP. Pro Tools is namelijk nog niet Vista compatible. Volgens de site van Digidesign komt er een "Vista update" in de late zomer...

Verder wacht ik altijd het liefst een tijd voor ik overstap. Alle kinderziektes zijn dan overwonnen. Verder zijn volgens mij nog lang niet alle plugins geschikt voor Vista. Ook niet geheel onbelangrijk lijkt mij...

Zal nog 1 keer reageren aangezien we er juist geen WIndows vs OSX war van wilden maken toch?

1. Tja....1 keer goed configureren en nooit meer naar omkijken. Je neemt toch ook de tijd om logic pro te leren gebruiken of niet? Of klik je overal maar wat?

2. Denk dat je op windows meer tijd kwijt bent inderdaad. Uurtje of 2 misschien.

3. In the box thinking is vanuit mijn optiek snappen waar je mee werkt. Dus niet van buitenaf toekijken hoe iets wel of niet doet wat jij wilt maar gewoon van binnenuit zorgen dat het doet wat jij wilt i.p.v. er alleen over te zeuren. Ik kijk in de doos en jij kijkt er van buiten tegenaan. Het is maar net hoe je "In the box" interpreteerd he? ;)

4. Een astronout weet veel meer van zijn shuttle dan jij vermoed. Hij kan dat apparaat niet even bij de garage brengen of de ANWB bellen als het even niet lekker werkt.

Maar deze antwoorden (en de aanvankelijke opmerkingen op basis waarvan ik mijn eerste opmerkingen maakte) zijn nog steeds zo off topic als de pest. In onze beiden verhalen zal ongeteijfeld waarheid zitten maar mijn aanvankelijk punt was dat het gewoon niet aan de orde is op basis van de gestelde vraag.

Waarom elke keer Mac/Osx oprakelen als de vraag daar helemaal niets mee te maken heeft?
Als jij lekker OSX wilt gebruiken prima toch? Ik ga ook geen apple forums lopen spammen met ongevraagd off topic "advies". Als mensen daar een mening over willen hoor je dat vanzelf denk ik.

Nogmaals ik vind OSX een heel mooi OS, maar ik hoef het niet in elke windows vraag terug te zien zoals ik ook niet in elke vraag over software synths hoef te zien dat analoog beter is oid.

Even het vuurtje weer laten oplaaien:

Heb je een MAC, willen ze toch weer Windows kunnen nadoen op de MAC......

:dubbel:

Hoezo generaliseren?

ik dacht dat deze topic ging over welke sequencers er op WINDOWS VISTA draaien
beetje appels bestellen en een recept voor perentaart krijgen

Origineel geplaatst door mario010
Oooh ja,.. Sata heeft wel degelijk een probleem met XP maar dat is gewoon niet altijd van toepassing op iedere install,..is een combi van hard en soft dat die problemen geeft op veel
van de nieuwste notebooks. Ik weet dat toevallig helaas uit eigen ondervinding recentelijk.
XP heeft geen probleem met SATA! Het enige probleem is dat de installatieCD van XP niet zonder meer overweg kan met SATA. Indien je echter de juiste SATA drivers integreert in je installatieCD dan lukt 't wel. Er zijn echter twee verschillende manieren om deze drivers te integreren, en meestal moet je de twee combineren. Zie bijvoorbeeld het nLite forum over de integratie van NVRaid drivers.

Origineel geplaatst door mario010
Santa Rosa heeft snellere fsb en is dus op z'n minst interessant voor iemand die een mobiele setup heeft of wil aanschaffen (In het kader van "hoe sneller hoe beter")
Santa Rosa heeft inderdaad een snellere FSB, maar de fabrikanten hebben dat nog niet allemaal begrepen. HP levert bijvoorbeeld Santa Rosa laptops in combinatie met 677Mhz geheugen. Dan ben je nog geen stap verder... Ik meen bovendien dat de grootste snelheidswinst voor laptops te halen valt in het installeren van snellere schijven. (7200 tpm)

Ik gebruik momenteel nog steeds XP om muziek mee te maken, en ik hoop dat nog enige tijd zo te kunnen houden. Vista biedt mij immers als muzikant géén voordelen t.o.v. XP.

Back