Ervaringen met Creamware B4000!??

Hans de Vries

Bob the Knob
Geen synth module, maar toch... Ik overweeg aanschaf van een Creamware B4000 module. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Klinkt ie net zo geweldig als de Native Instruments plugin B4 II?!?

ik vind de Native Instuments software te braaf klinken, maar heb verschillende demo's gehoord van de Creamware doos en vind deze wel wat beter klinken. alleen, lijkt het alsof het mid / hoog een beetje teveel benadrukt is maar dat kan aan de demo liggen of mijn speakers :)

niet slecht hoor, misschien dat je ze al gehoord hebt, maar hier staan de demo's van Creamware zelf

Creamware B4000

Dank voor je snelle reactie!! Ik ga gelijk ff luisteren, hoewel demo's vaak misleidend zijn.. Ik heb die van de Nord C1 beluisterd en vind ze echt vreselijk!! Cor Steijn goes RiHa...

hehe :D

ja ik ben ook nooit echt fan van de meeste demo's, ook deze niet. maar je hoort wel duidelijk een bepaald karakter erin. misschien dat ze ergens uit te proberen zijn in een winkel ? je zou er ook een in Duitsland kunnen bestellen en terugsturen als het niets is ;)

Zo te horen is ie helemaal niet verkeerd! Ik heb ook maar even het manual gedownload als PDF, daar word je ook een stuk wijzer van. Lijkt me echt een prima apparaat! Nog dank voor de reacties!

Hans,

als je van plan bent er een aan te schaffen, zou ik graag een echte demo horen, op de een of andere manier denk ik dat jij er een hoop meer uitkrijgt dan die slappe mp3's van de site :D

Jimi

vind de B4 eigenlijk de leukste plugin van NI, alle mierenneuk details ff daargelaten of hoe het origineel klinkt maar t scheurt best lekker, amplitube erover en je weet niet wat je hoort.

Origineel geplaatst door elektrovolt
Hans,

als je van plan bent er een aan te schaffen, zou ik graag een echte demo horen, op de een of andere manier denk ik dat jij er een hoop meer uitkrijgt dan die slappe mp3's van de site :D

Jimi
Op de een of andere manier denk ik dat je gelijk hebt..;) Zodra ik hem heb, laat ik je wat horen... BTW, iemand geïnteresseerd in een MultiMoog met originele Moog flightcase en manual?!?

Origineel geplaatst door Formant
vind de B4 eigenlijk de leukste plugin van NI, alle mierenneuk details ff daargelaten of hoe het origineel klinkt maar t scheurt best lekker, amplitube erover en je weet niet wat je hoort.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de B4 II echt véél beter vind dan de eerste versie. Veel helderder, meer gutsy..
Jouw suggestie (de amplitube) vind ik niet werken. De overdrive zit dan ACHTER de leslie simulator i.p.v. er voor en dat komt totaal niet overeen met de originele sound. De "drive" knop op de B4 II plugin geeft absoluut voldoende overdrive en reageert prima. Ik haal er alles uit, van de ronkende Jon Lord sounds tot botermalse pads.. Wereld orgel!!
De Creamware klinkt veelbelovend. Ik moet er maar eerst eens mee rommelen voordat ik iets zinnigs kan zeggen.

Spaar je centen en DL die van NI,met wat eq op die van de NI kom je er goedkoop vanaf.

Origineel geplaatst door HEXAGON
Spaar je centen en DL die van NI,met wat eq op die van de NI kom je er goedkoop vanaf.
Als je bedoelt dat de B4 van NI met een beetje EQ net zo goed klinkt als de B4 II, dan moet ik je toch echt tegenspreken. De B4 II is een werkelijke verbetering en dat wordt niet gecompenseerd door een beetje EQ.

ik denk dat het de B3000 was die ik gehad heb (op de CW kaarten) vond deze wel beter als NI,nu der een 4000 is die beter is ,ok,maar tenslotte al die emulaties blijven toch maar fake klinken hoor vind ik,ik heb ook charlie geprobeert van Plugsounds (samplebased) dat is het ook niet..

Daarom niet te veel centen uitgeven zou ik zeggen,om achteraf niet te veel spijt er van te hebben.

In een mix of het een NI of CW is hoor je toch niet hoor..

Ik ga die B4000 gebruiken op een podium, niet in een studio. En idd klinkt de originele B3 van Hammond met een vette buizenleslie uiteraard nog steeds het allermooist. Alleen moet je dan wel drie roadies hebben en die zijn toevallig vorige week net bij me weggelopen.. =( ;)

hmm, je zou goed gelijk kunnen hebben, ik heb enkel de B4 gehad idd. Ik gebruikte ook weinig drive van amplitube, tis meer de smaakmaker op een plugin en vaak valt ie dan prima in de mix. Dr staat nu gelukkig een leuker alternatief in de studio 8)

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Ik ga die B4000 gebruiken op een podium, niet in een studio. .. =( ;)

Och ok!,dan zou ik zekers voor hardware gaan in dat geval,kost wat kost...

Hoe bedoel je "smaakmaker"? Als het je om de compressie gaat zijn er betere alternatieven denkbaar.. Als je die Amplitube met weinig drive gebruikt, krijg je eigenlijk alleen maar meer gain.. Dan lijkt ie beter, maar als je je fader wat terugdraait is het effect grotendeels weg...

Wat ik wél doe: gebruik vooral niet de originele galm van de B4 / B4 II want die is echt prut.

Origineel geplaatst door HEXAGON
Och ok!,dan zou ik zekers voor hardware gaan in dat geval,kost wat kost...
....dus....:)

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Hoe bedoel je "smaakmaker"? Als het je om de compressie gaat zijn er betere alternatieven denkbaar.. Als je die Amplitube met weinig drive gebruikt, krijg je eigenlijk alleen maar meer gain.. Dan lijkt ie beter, maar als je je fader wat terugdraait is het effect grotendeels weg...

Wat ik wél doe: gebruik vooral niet de originele galm van de B4 / B4 II want die is echt prut.

precies ja, tis meer de amp selectie, veergalm of galm van amplitube, die klinkt vaak best lekker. Ik ga bijna nooit voor een cleane sound, liever wat gruiziger om wat 60's/70's karakter erachter te plakken en dat komt leuk in de buurt. Ter vergelijking, in de studio staat een porta-b met LN42's, met opnames komt het wel in een moderne mix met nieuwe gear enzo en dat komt niet altijd zo in de buurt van wat ik wil horen dan wat ik op een laptop met een paar plugins bereik. Hetzelfde geld eigenlijk ook voor een rhodes emu zoals lounge lizard, zo klinkt het redelijk, met amplitube begint het al te leven.

Compressen doe ik em nooit eigenlijk, gewoon netjes mixen, beetje eq'en en wat headroom overhouden.

Ik zou zeggen, luister even naar de demo's van mijn band op www.vanbeukenstein.nl dan hoor je hoe de B4 II klinkt.. Let ook goed op "Won't get fooled again" - in het begin hoor je 'm helemaal alleen (met een beetje autowah er op) en dat is gruiziger dan gruizig. ZONDER verdere effecten...

lol, welke autowah, klinkt idd wel lekker...

alleen die drumroll met flanger vond ik wat lelijk lol

Back