Mijn studio annex crib XII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Na een grondige reorganisatie ook maar even een nieuwe serie plaatsen.

Overzichtsfoto (met verwijzingen):

Attachments

• studio2.jpg
    studio2.jpg
    140,1 KB · Bekeken: 106
A.

A.

Yamaha AN1x, Behringer nanocontroller, 3 monitoren voor 2 (verstopte) pc's

Attachments

• a3.jpg
    a3.jpg
    64,9 KB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
B.

B.

Monitor voor de S550, Korg gitaarpedaaltje, Korg Er1, Korg Ea1 en tekentablet voor de Roland S550.

Attachments

• b2.jpg
    b2.jpg
    111,1 KB · Bekeken: 100
Laatst gewijzigd:
C.

C.

Patchbay, samplers, midi-interfaces en breakoutbox van geluidskaart (Hoontech)

Attachments

• c2.jpg
    c2.jpg
    144,1 KB · Bekeken: 102
Laatst gewijzigd:
D.

D.

Synths. Roland Juno106, Roland JX8p en Korg Poly800. De Poly61 staat voor revisatie in de kelderbox.

Attachments

• d2.jpg
    d2.jpg
    134,3 KB · Bekeken: 105
E.

E.

Drums (in een zelfgebouwd rek van CV-buizen)

Attachments

• e2.jpg
    e2.jpg
    130,3 KB · Bekeken: 96
F.

F.

Quasimidi 309, Redsound Darkstar Xp2 en Roland pm16 voor de drums

Attachments

• f2.jpg
    f2.jpg
    106,2 KB · Bekeken: 102
G.

G.

Grote effectenrek: 3 patchbays, een frontje met wat aansluitingen voor de Behringer microfoonversterker, Suzuki SX500, cassettedeck, 2x Aphex 4-voudige compressors, Alesis compressor, Behringer compressor, Behringer Ultragain voorversterker, Behringer zinloos apparaatje, Digitiech S100 multi-effect, Zoom 1201 multi-effect, Dynacord VRS23 galm, Yamaha E1010 delay, Boss multi-effectje, Ross eq, obscure eindversterker.

Attachments

• g2.jpg
    g2.jpg
    158,5 KB · Bekeken: 104
H.

H.

Soundcraft mengert, 1 van de zelfgebouwde monitoren, Pearl echo en gitaar

Attachments

• h3.jpg
    h3.jpg
    89,6 KB · Bekeken: 99
I.

I.

D&R mengert, wat Behringer pedaaltjes, oude Solton gitaarversterker en ervoor een Telefunken microfoon.

Attachments

• i2.jpg
    i2.jpg
    129,7 KB · Bekeken: 98
Ziet er goed uit, Kraan!!!:D

J.

J.

En nog een mic. (normaal een Rode, maar voor de vocoder maar even een goedkoop alternatief gepakt).

Attachments

• j2.jpg
    j2.jpg
    90,8 KB · Bekeken: 106
Origineel geplaatst door phochos
Ziet er goed uit, Kraan!!!:D

Tnx! Ziet er nu wel wat overdreven uit, zo veel foto's, maar het is in ieder geval duidelijk zo. :D

Mooie studio kraan, I'm impressed. Erg netjes ook die multikabels die zo langs je raam lopen !

Re: H.

Re: H.

Origineel geplaatst door Kraan
Soundcraft mengert, 1 van de zelfgebouwde monitoren, Pearl echo en gitaar

aaah mn byna oude dr mixert best ok ding toch voor gebruik as patch bay bv ...:D
met dr eq

die soundcraft is best dik volgens mij
ik heb by heuvelman met div oudere soundcraft gewerkt ...delta enso ...en sm serie monitortafels ,...
denk dat deze uitdezelfde tyd komt

beter een goede oude dan een mooie nieuwe

kunje nu nog welje balkon op haha
ik zat eerst in net soon okamer ...later byna met mn spullen tegen t plafond byna
:halleluja

mooi gedaan kraan! goed gebruik gemaakt van je ruimte op zijn minst :) volgens mij past het nooit meer als je het anders zou neerzetten :D

wat heb je achter je monitors gedaan? ziet er netjes uit zo met dat scherm. zit daar meteen de muur achter?

ik vind het erg netjes ingericht

Re: Re: H.

Re: Re: H.

Origineel geplaatst door R-ond
aaah mn byna oude dr mixert best ok ding toch voor gebruik as patch bay bv ...:D
met dr eq

die soundcraft is best dik volgens mij

kunje nu nog welje balkon op haha

Ik zat op die opmerking over die D&R te wachten :D Ik gebruik hem idd, voor de 'overige' signalen. De meeste instrumenten gaan de Soundcraft in, en effect returns en zo de D&R, hoewel ik voor synths als de SX500 en de Poly800 de D&R ook op de een of andere manier geschikt vind. Achteraf toch goed dat hij hier is blijven staan. Voor hij weer in gebruik genomen werd heb ik hem wel allemaal nieuwe faders gegeven.

Die Soundcraft is inderdaad een vette tafel. De tand des tijds heeft wel wat aan de schakelaars geknabbeld, en die ben ik nu ook massaal aan het vervangen (teringwerk!). De faders en potmeters zijn echter nog allemaal top. Enige nadeel vind ik het gebrek aan een mid-sweep. Deze tafel heeft hoog, mid-hoog, mid-laag en laag. In de praktijk echter nog nooit voor problemen gezorgd.

Dat balkon kan ik inderdaad nog met moeite op, moet de drumkit even aan de kant. Maar dit balkon geeft alleen uitzicht over wat schreewende en scheldende uhhhmmm..... zuid-mediteraanse jongeren. Een ander balkon geeft uitzicht op een grote kastanje, dan is de keuze vlug gemaakt.

Origineel geplaatst door major-hostage
Mooie studio kraan, I'm impressed. Erg netjes ook die multikabels die zo langs je raam lopen !

Dank u. Maar zoals R-ond al opmerkte is dat geen raam, maar een deur. Op de foto staat deze open en brand de zon even lekker op de kabels.

Origineel geplaatst door Roel
mooi gedaan kraan! goed gebruik gemaakt van je ruimte op zijn minst :) volgens mij past het nooit meer als je het anders zou neerzetten :D

wat heb je achter je monitors gedaan? ziet er netjes uit zo met dat scherm. zit daar meteen de muur achter?

ik vind het erg netjes ingericht

Heb ook sinds we hier wonen (iets meer dan 2,5 jaar) lopen schuiven met die rommel, tot ik tot deze opstelling ben gekomen. Heb alle kabels nu op maat gesoldeerd, en denk dat ik zo een vaste opstelling heb gevonden. Voordeel is ook nog eens dat ik er nikets meer bij kan kopen :) Als de Poly61 weer gefixt is, wordt het ook lastig daar een plekje voor te zoeken.

Dat scherm is een zelfgemaakt kamerscherm. Ik vond die schermpjes in de winkels zo ielig en klein dat ik er ooit zelf 1 gemaakt heb (van latjes uit de verpakking van Miele wasmachines, tel maar uit hoeveel dat er geweest zijn). Dat was in de tijd dat ik samen met mijn vriendin in 1 studentenkamer woonde (30m2). Hoefde zij niet de hele tijd tegen die apparatuur aan te kijken. Ik gebruik hem nu een beetje om de werking van het beton op de akoestiek in te perken, en tevens voor het zicht. Hij staat dus inderdaad direct tegen de muur aan.

Dank voor de opmerkingen! :okdan:

Wat ik zelf nog over mijn hokje kwijt wil is dat het voornamelijk budget-apparatuur is. Ik ben gek op niet- tot minder gewilde bakken die hierdoor lekker goedkoop zijn. De SX500, Darkstar, JX8p en 309 zijn hier enkele voorbeelden van. Een ander zal juist weer zweren bij een paar dure hoogwaardige bakken. Ieder apparaatje heeft weer zijn eigen klank en karakter waardoor het een dynamisch geheel is. Dat is een beetje mijn filosofie :dj:

mooi pedaaltje ook kraan die pearl oude / zeldzame
ben ook wer ardig into oudere pedal ts serie van ibanes ...erg ok ook !
en te beta;len

en jouw filosofie benik t helemaal mee eens
eris zat zeg maar tikje beter dan budget spul wat net zo goed mee kan draaien as de hype equipment , asje maar weet watje wil maken / horen !
probeer de hands-on en toch ook de sound te pakken te krijgen vanm de dure [out of my league ] apparaten , maar moet soms indimme hihi

ik wil ........................... ik heb ;

sp1200 -.......................oberheim dpx [ emulator 2 engine]
soundcraft / ghost ofso mixer .......dr 2000 [hell yeah blij mee]
tr 808 .........................cr 8000 [+ tr 606 in de leen ]
minimoog ......................dubbele prodigy [ dikke basssss]
grote /good sounding poly analog synth met knoppen ala juup,s ...........siel opera 6
oja zonder knop,s synths analog/poly ; bitt99/dk700/ensoniq esq wave synth

all very budget,...en toch higly apreciated
hail budget welke budget dan ook !

:doei:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back