Mijn studio annex crib XII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
zojuist aan gekocht een lem baby
binnekort meer
mixer bv div drums kan door bandecho ,..zit er boven op
[ik loop vooruit op de zaken - hij staat nog niet thuis ]:D

Attachments

• 58141.jpg
    58141.jpg
    21,9 KB · Bekeken: 111
Ook weer eens een update, in panorama dit keer.

Panoramafoto_Studio_medium.jpg

De Yamaha CLP-115 piano is nieuw (ook al zie je 'm bijna niet).
De Novation KS ook nieuw, daar wordt nog een 19" rackje voor bijgebouwd.
De grote speakers (Mission 762) staan er ook pas net.
Verder hebben sommige apparaten een nieuw plekje gekregen.

lang geleden dat ik nog een fototje plaatste, stond hier 1tje klaar..
zodus bij deze:

(is wel niet compleet, maar geeft al een aardig idee)

IMG_0044.jpg

van links naar rechts:
Juno 60 met CHD-EL DCB
TR-606
TR-707
TR-727
Machinedrum
MC-500
TB-303
Evolver
FRM RNC compressor (bijna niet zichtbaar), Phil Rees Midi Sync onder FRM, onzichtbaar)
MFB synth
breedbeeld (hangt via KVM switch aan G4/733 in andere ruimte)
rack1: patchbays neutrik(x2)
Lexicon mpx550 & alex
Alesis 3630
Emegic AMT-8
MAM MB33
Mackie 1604 vlz pro
Kawai K4r
MKS-30+pg200 programmer (net niet in beeld)
MKS-50+pg300 programmer
Emu ESI4000
Sherman FB (geleend)
Alesis MMT-8 (casemod)
Yamaha Natural Sound system (monitors)
CME UF-8 (masterklavier)
Apple G3 computer met macos 8.6 (enkel scherm en klavier in beeld)
MOTU ultralite (net niet in beeld)
MAM MAP-1 (midi arpegiator, net niet in beeld)

zo das zowat alles :p
ben aan het overwegen om een G5 aan te schaffen, want mn computers zijn toch wel hopeloos verouderd aan het raken

wat ook nog ontbreekt is recent aangeschafte 303 van rombraz, die nu nog in herstelling is bij de 303doktor.

Origineel geplaatst door rvooh
lang geleden dat ik nog een fototje plaatste, stond hier 1tje klaar..
zodus bij deze:

(is wel niet compleet, maar geeft al een aardig idee)

IMG_0044.jpg

van links naar rechts:
Juno 60 met CHD-EL DCB
TR-606
TR-707
TR-727
Machinedrum
MC-500
TB-303
Evolver
FRM RNC compressor (bijna niet zichtbaar), Phil Rees Midi Sync onder FRM, onzichtbaar)
MFB synth
breedbeeld (hangt via KVM switch aan G4/733 in andere ruimte)
rack1: patchbays neutrik(x2)
Lexicon mpx550 & alex
Alesis 3630
Emegic AMT-8
MAM MB33
Mackie 1604 vlz pro
Kawai K4r
MKS-30+pg200 programmer (net niet in beeld)
MKS-50+pg300 programmer
Emu ESI4000
Sherman FB (geleend)
Alesis MMT-8 (casemod)
Yamaha Natural Sound system (monitors)
CME UF-8 (masterklavier)
Apple G3 computer met macos 8.6 (enkel scherm en klavier in beeld)
MOTU ultralite (net niet in beeld)
MAM MAP-1 (midi arpegiator, net niet in beeld)

zo das zowat alles :p
ben aan het overwegen om een G5 aan te schaffen, want mn computers zijn toch wel hopeloos verouderd aan het raken

wat ook nog ontbreekt is recent aangeschafte 303 van rombraz, die nu nog in herstelling is bij de 303doktor.

lekker setje trouwesn en vettuh gordijnen :Z *D nee egt !!
dual tb - en straks ...lekker
ideaal tekno setje
div rolands met progger
en helemaal geen mks80 / minimoog nodig ..........................:engel:

@ rsb ; yes das m ,..gister payed ,..soo verwacht m met de post een dezer dagen ,..leuk tape echo
de dyna cord zijn ook lachuh staan der ook een paar t5e koop nog effe checken op dynacord ....op mixers ,..hebbie gelijk een versterker/ mixer erby

aaaah found
dyna c mooi spul
check ebay / mp..........post 4 RSB . *D

Attachments

• dyna echolette  se300-2.jpg
    dyna echolette se300-2.jpg
    28,9 KB · Bekeken: 108
Origineel geplaatst door R-ond
lekker setje trouwesn en vettuh gordijnen :Z *D nee egt !!

hehe telkens ik een foto post hier zegt er iemand iets van die gordijnen of de kleur

was heel vroeger de kamer van mn zus, kleurtje en gordijnen zijn nog van haar.
hatelijk, want ze waren destijds verkeerd gemaakt (te lang) en ik zit er nu nog steeds mee.
die paarse muren incl..
maarja.. daar zit ik infeite echt niet naar te kijken in de studio

het is wel stukken mooier met de gordijnen open, maar die foto's volgen als 303 nr°2 terug thuis is :kroon:

Origineel geplaatst door Subgroover
Ook weer eens een update, in panorama dit keer.

Panoramafoto_Studio_medium.jpg

Wow. mooie setup en layout!. 5.1?

Origineel geplaatst door rvooh
hehe telkens ik een foto post hier zegt er iemand iets van die gordijnen of de kleur
gelukkig was mn mfb foute gordijnen of dergelijk wel gewend :D

edit: vergeet ik nog te zeggen dat je n studio hebt om jaloers op te zijn :okdan:

Origineel geplaatst door Lynxxx
Wow. mooie setup en layout!. 5.1?

Thnx!

Ja 5.1 mixmogelijkheid idd. Heb ik in het verleden een hoop mee gedaan, maar momenteel niet echt opdrachten in 5.1 helaas...

Een weekend met vrienden 8)

Een weekend met vrienden 8)

Het was wat donker en rokerig dit weekend :maffia:

wat is dat ding tussen de microkontrol en de electribe in? zag m laatst ook al op een live pic.

Origineel geplaatst door Jellow
wat is dat ding tussen de microkontrol en de electribe in? zag m laatst ook al op een live pic.

Bedoel je die Yamaha RX5?

Patrick.

Origineel geplaatst door Jeroen
Vanaf januari van dit jaar heb ik wat dingen weggedaan om een Motif XS8 te kunnen financieren. Afgelopen vrijdag kwam hij eindelijk binnen. En dit is het resultaat:

01.jpg

02.jpg

03.jpg

....

Dit is zó bruut!!

Ik zie hier zoveel mooie studios die volstaan met hardware synhts, drummachines en effect modules. Helemaal tegek. Maar ik snap er bar weinig van. Ik werk zelf met cubase en softsynths.

Hoe sluit je dit nou allemaal aan dan? Ik snap dat alle devices wel een audio in en out hebben en dat deze 'verzameld' worden op een mixer. Via send en aux kanalen kan hier effecten op worden aangesloten. Maar waar en hoe nemen jullie dit nou op? Ik zie namelijk ook members hier die uitsluitend ZONDER computer werken. Hoe nemen jullie het dan op?

Een ander raadsel voor mij is hoe alle parameters van die synths en apparaten worden aangestuurd. Waarschijnlijk via midi, maar hoe wijs je nou al die channels toe aan die betreffende parameter en hoe verzamel je die? Zijn daar speciale mixers voor? Hoe onthoud je welk kanaal welke parameter aanstuurt? En als je iets wilt automaten, hoe doe je dat dan? Of gaan jullie steeds handmatig oefenen en als je het onder de knie hebt dat samplen. En hoe sequence je dat sampletje dan weer als je dat vaker in je track wil laten terugkomen.

Wat ik me ook vaak afvraag is de effecten. Je kunt dus via je mixer een aantal effecten toewijzen via aux/send. Maar die mogelijkheden zijn beperkt. Hoe pak je dit dan aan. Kan me voorstellen dat je meer effecten over 1 signaal wilt hebben.

HEEEELP! :)
Ik vraag dit omdat het me fantastisch lijkt om zoveel machines om je heen te hebben

Origineel geplaatst door Jellow

Yep is een RX 5, hij is niet helemaal meer in goede staat (mag ook wel komt uit 86 ofzo dat ding)

maar iedere 70 van de eurootjes die ik er voor neerlegde waard :luv:

Origineel geplaatst door Maurix
Ik zie namelijk ook members hier die uitsluitend ZONDER computer werken.

Misschien is dit wel een verwijzing naar mij :D .

Hoe nemen jullie het dan op?

Heel eenvoudig: 2TRA naar Alesis Masterlink ... that's it ... nothing more, nothing less. Een song wordt bij mij volledig gesequenced en multitimbraal afgespeeld. Op die manier heb ik geen nood aan multitracking.

Een ander raadsel voor mij is hoe alle parameters van die synths en apparaten worden aangestuurd.

Gewoon via CC's en SYSEX die in de verschillende sequencers worden opgenomen.

Waarschijnlijk via midi, maar hoe wijs je nou al die channels toe aan die betreffende parameter en hoe verzamel je die? Zijn daar speciale mixers voor? Hoe onthoud je welk kanaal welke parameter aanstuurt? En als je iets wilt automaten, hoe doe je dat dan?

Gewoon het kanaal activeren van de sound die je wil beïnvloeden en dan de desbetreffende knop van bv een Virus tweaken terwijl de sequencer waar ie aanhangt op 'record' staat. En om te onthouden, heb ik een brein gekregen ;) .

Of gaan jullie steeds handmatig oefenen en als je het onder de knie hebt dat samplen. En hoe sequence je dat sampletje dan weer als je dat vaker in je track wil laten terugkomen.

Wordt bij mij althans niet zo gedaan.

Wat ik me ook vaak afvraag is de effecten. Je kunt dus via je mixer een aantal effecten toewijzen via aux/send. Maar die mogelijkheden zijn beperkt. Hoe pak je dit dan aan. Kan me voorstellen dat je meer effecten over 1 signaal wilt hebben.

1. De meeste mengtafels hebben echt wel meer dan 1 send per kanaal, hoor.
2. Stel je multi FX devices zo divers mogelijk in. Bv op dev1 lange galm, op dev2 korte galm, op dev3 delay enz.
3. Heb je synths/WS met ingebouwde FX, zet die dan ook in.

Volgens mij toch allemaal nogal straight forward.

Ik vraag dit omdat het me fantastisch lijkt om zoveel machines om je heen te hebben

Dat kan ik niet ontkennen. Ik denk niet dat ik in staat zou zijn om ook maar één deftige track te verzinnen met 3 monitors voor m'n neus en een hoop softsynths/samplers ... maar da's voor iedereen persoonlijk, natuurlijk ;) .

:doei:

Dat is redelijk verhelderend. Maar hoe beheer jij je SYSEX dan? En wat voor sequencer gebruik je?
Iemand anders nog antworod op mijn andere vragen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back