Tiësto loopt naast zijn schoenen

Origineel geplaatst door trigg
In Nederland heb je op sommige plekken echt teveel hangvolk of lui die je met hun armen over elkaar aanstaren tijdens je gig en achteraf zeggen dat ze het echt knallend vonden
[/B]

Als je hier naar de bioscoop gaat, hier = Nederland, dan is het vooral bij een steengoeie film muisstil. Ga je naar diezelfde film naar het buitenland, dan schrik je je rot vanwege de herie, geklap, gejoel, etc. Op een gegeven moment wen je daar aan en als je dan weer in Nederland bent en je bent weer eens bij een hele goeie film, dan denk je; "he? vinden ze er echt geen drol aan?". Die film vonden ze wel goed, alleen hoor je dat pas aan het eind, en vaak merk je hoe goed een film is als men ook nog eens de aftiteling leest.

Origineel geplaatst door Arv
Nou ik zou een Arena vol electro figuren ook niet trekken hoor. Ik kan niet volgen dat mensen in een zaal met 20.000 figuren willen staan. Echt niet.

Ik ook niet. Krijg je van die Dr. Lektroluv bagger. *fart* *fart* *fart* *faaaart*

Origineel geplaatst door MadDonna
Als je hier naar de bioscoop gaat, hier = Nederland, dan is het vooral bij een steengoeie film muisstil. Ga je naar diezelfde film naar het buitenland, dan schrik je je rot vanwege de herie, geklap, gejoel, etc. Op een gegeven moment wen je daar aan en als je dan weer in Nederland bent en je bent weer eens bij een hele goeie film, dan denk je; "he? vinden ze er echt geen drol aan?". Die film vonden ze wel goed, alleen hoor je dat pas aan het eind, en vaak merk je hoe goed een film is als men ook nog eens de aftiteling leest.

Dat is wel waar ja, denk ik. Ik kan me een interview herinneren met een grote artiest (formaat Rolling Stones ofzo, ik weet niet meer wie het was) waarin werd gezegd dat Nederland juist zo leuk was om te spelen, omdat het publiek de muziek de ruimte geeft. Nergens anders klappen en joelen ze bijvoorbeeld in de rust tussen twee nummers, in plaats van op het moment dat ze een nummer herkennen of hun favoriete moment horen.

Origineel geplaatst door MadDonna

Ja ben ik met je eens.
Maar als ik in de bios zit wil ik ook dat het stil is, en als ik bij een mooi luisterconcert ben wil ik ook dat het stil is..

maar.... als het over DANSmuziek gaat en je in een disco op vol volume staat te knallen dan mag er van mij ook wel een beetje geDANSt worden..

Origineel geplaatst door fjoesz
allemaal leuk en aardig
maar hoe je er toch bijkomt dat zo'n gast de grootste dj is?????

hier kan triesto nog een puntje aan zuigen lijkt me

uitgeroepen worden tot beste dj van de wereld heeft net zo veel waarde als een goede artiest genoemd worden door hilbrand nawijn of hanna tokki

en als je muziek vet genoeg is krijg je echt de boel wel aan de gang hoor
wat een geouwehoer ook weer
daarbij maak je met grote feesten toch geen connectie met je publiek
ga dan ECHT vette shit voor max 300 man draaien denk ik dan
wat verwacht je dan, dat je met de 485e keer dezelfde saaie kutset het dak eraf krijgt?
doe er eens wat voor ipv die domme baggerherrie, t mag allemaal best wat meer identiteit hebben, dat vind het publiek heus niet erg
krampachtige natte niften spetterpop trens

LE-ZEN.. Ik heb niet gezegd dat hij de beste DJ is, maar hij is zonder twijfel de grootste. Noem jij nog eens een DJ die al die dingen heeft gedaan die hij gedaan heeft? Het Gelredome tig keer uitverkopen? Op de Olympische spelen draaien? Wereldwijd met een enorme show rondtrekken? Inderdaad. Het is ook niet mijn favoriete muziek, maar ik heb diep respect voor die man. En wat jij vette shit vindt hoeft de rest van de wereld niet te vinden.

En dat van de Nederlanders is gewoon algemeen bekend. Doe een set in Nederland, en doe exact dezelfde set in de UK.. Werelden van verschil!

Maargoed, ik denk dat sommige mensen (en dan heb ik het niet direct over jou Fjoesz) gewoon stikjaloers zijn. Ik zou het waanzinnig vinden om met mijn muziek wereldwijd te kunnen touren, miljoenen cd's te kunnen verkopen en te draaien waar nog nooit een andere DJ gedraaid heeft.

Origineel geplaatst door fuse
Desondanks wordt er nog stevig op los gejumpt in het kleine kikkerlandje.

ehhhh ja. omdat iedereen lekker hetzelfde veilige patroontje kan afwerken, dat heeft niets te maken met dansen (alsin expressie..).. dansen kun je op elke muziek, hoe vaag en a-ritmisch ook, probleem is dat mensen het (hier) niet durven.

Idd. Als bloempot (dat betekent Tiesto in het spaans...) een Argentijn was, zou hij misschien het nederlandsche publiek geweldig vinden omdat ze hier zo rustig zijn. In Argentinie zou hij zijn set niet goed kunnen doen omdat de mensen constant stonden te schreeuwen.
Tis maar hoe je het bekijkt.

Hoe groot is Tiesto eigenlijk?

Re: Tiësto loopt naast zijn schoenen

Origineel geplaatst door Motion

"Dan geef ik de voorkeur aan het buitenland. In Nederland zijn we gewoon zo verwend. Als ik hier in Nederland draai vind iedereen 'het wel leuk'. Maar wanneer ik in Argentinië sta, met een veel kleinere show, gaat iedereen de hele avond compleet uit zijn dak. Dan heb ik de hele set kippenvel. Dat mis ik in Nederland wel. Nederlanders roepen pas aanhet eind van een optreden 'We want more'. Dan denk ik: What the fuck? Laat dan eerder merken hoe cool je het vindt!"

en zo is het maar net! Toen ik nog in de live muziek zat boekten we liever gigs in Germanië, Frankrijk of België; daar gaan de mensen nog echt los, ook al kennen ze je repertoire niet. Je hoeft dus echt geen superster te zijn om die conclusie te trekken.

En dat de NLer verwend is is een feit, bekijk de gemiddelde lineup van een dance feest eens; 30 top dj's/livesets is al een common iets aan het worden! En dan nog zijn er lui die iets te kk hebben over het feit dat DJ a of b niet op de line up staat of dat ze geen maagbloeding hebben gehad van de bas of minimaal 4 dagen def-tones van de PA.....

Ondankbaar volk indeed; klagen over de feesten, releases plukken de koters van het internet en als waardering voor je studio tijd en inzet doet iedere jan doedel een plasje over je shizzle; vanaf de gedownloade versie uiteraard :D Daar ga je toch met een warm hart de studio voor in ofnie ?! 8o)

In België vind ik het publiek vaak ook niet bepaald levendig, het wisselt nogal sterk.

Germanië ken ik niet, maar met Duitsland heb ik goede ervaringen. Zelfs degene met gratis bedrijfskaarten waren lekker aan het feesten, kan ook door de drank zijn. :)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hier geen algemene conclusies uit kan trekken voor hele landen, omdat het over zeer beperkte ervaring gaat.

Origineel geplaatst door Chinetti
Wij hebben een keer in 3 maanden tijd 4 keer in Amsterdam gespeeld. Bij de derde keer was de stemming op forums al van 'god god, daar heb je ze weer'. Als je hier een keer in de Effenaar of Paradiso speelt, hoef je gelijk 2 jaar niet meer te komen omdat het publiek 't al kent.

Je bent wat mij betreft van harte welkom voor minstens 6 x per jaar in Nijmegen hoor, Brian ;)
Vette set vorige week! :D

Origineel geplaatst door Arv
Mwah licht ook sterk aan de sfeer op een avond.. Als iedereen al aan de zijkant blijft staan durft er geen hond los te gaan.
Misschien een gevaarlijke opmerrking maar in de tijd dat je nog veel xtc had waren mensen veel losser en de grenzen waren weg zodat de dansvloeren vol stonden met feestenden mensen!

Het zijn nu meer dagjesmensen die naar grote housefeesten gaan. Net zoiets als koninginnedag vieren in amsterdam.

Je merkt het wel op een feestje dat er echt zo'n afwachtend atmosfeertje hangt, dat mensen staan te wachten van "gaat er nou es iemand sfeer maken ofzo?" terwijl je sfeer zelft moet maken.

Naar een housefeest moet iedereen een stukje goeie sfeer meebrengen.. 't is iets wat je met zijn allen doet en niet alleen de DJ.

-C-

Het enige vervelende aan dit soort discussies is, en dat is mijn persoonlijke mening; zou je dit (zonder alcohol of andere vormen van drugsgebruik) tegen hem zeggen als hij voor je neus staat?
Dat is voor mij namelijk de belangrijkste reden om nooit op een forum of waar dan ook, waar de persoon in kwestie niet direct bij is, kritiek op een persoon te hebben, hoe bekend dan ook.
De enige waar ik wel eens behoorlijke kritiek op heb is het opperwezen, ook wel God of Allah genoemd, of zou Tiesto........

Re: Tiësto loopt naast zijn schoenen

Origineel geplaatst door Motion
Ik las een interview met Tiësto in de Veronica gids, daar werd hem gevraagd waar hij de voorkeur aan geeft, Nederland of het buitenland. Weet je wat ie zegt?

"Dan geef ik de voorkeur aan het buitenland. In Nederland zijn we gewoon zo verwend. Als ik hier in Nederland draai vind iedereen 'het wel leuk'. Maar wanneer ik in Argentinië sta, met een veel kleinere show, gaat iedereen de hele avond compleet uit zijn dak.

laat hem lekker voorgoed oprotten naar argentiniê dan graag :doei:

Re: Re: Tiësto loopt naast zijn schoenen

Re: Re: Tiësto loopt naast zijn schoenen

Origineel geplaatst door Carnivore
En dat de NLer verwend is is een feit, bekijk de gemiddelde lineup van een dance feest eens; 30 top dj's/livesets is al een common iets aan het worden! En dan nog zijn er lui die iets te kk hebben over het feit dat DJ a of b niet op de line up staat of dat ze geen maagbloeding hebben gehad van de bas of minimaal 4 dagen def-tones van de PA.....
Ik heb juist het idee dat in het buitenland, bijv. hier in Spanje, de line-ups meer topacts staan. Bijvoorbeeld, volgende week is in Zaragoza een groot eendaags festival, met (ik noem er een paar) Snoop Dogg, Underworld, Sven Väth, Richie Hawtin, Derrick May, Dave Clarke, DJ Hell, Ken Ishii, Autechre, Technasia, Alexander Kowalski, The Orb, Model 500 feat Juan Atkins, Marco Bailey, The Orb, Steve Rachmad....enz... Een lineup die je in Nederland niet snel op een festival tegen zal komen.

En veel van die namen hebben de afgelopen paar maanden hier in Madrid ook al gespeeld.

Respect the skills! Master of the wheels of steel!
Fuck it, weet je. Respect the skills, man
:D

Enfin, als ik IETS onbetrouwbaar/eenzijdig neergezet vind is 't spul dat in de Veronica gids staat.. Oké, en in de Telegraaf..

Och, ik mag 'm opzich wel, die Thijs.

ik zeg gerust tegen een bekendheid wat ik denk en zeker bij tiesto. Is denk ik ook alleen maar goed, zo krijg je alleen maar mensen die aan grootheidswaanzin gaan lijden aangezien ze denken goed bezig te zijn en niemand er iets anders van zegt...

Nederland is gewoon vergiftigd door het "lounge"-virus. Lekker op de dansvloer babbelen met een drankje in je hand, beetje head-nodden, meer heb je toch niet nodig?

Olaf

Back