Sherman Filterbank gebruikers?

Hoi,

ik zit er te denken om een filterbank 2 aan te schaffen. Ik produceer hardtrance, techno, hardcore en hardstyle. Zijn er hier gebruikers van de filterbank? Ik zou graag wat samples (voor- en na) willen horen van de gebruikers hier (dus niet de voorbeelden van de sherman site). Bijv. op een kick (hardcore), loop (techno) en synth.
Hoe is jullie ervaring met de filterbank?
Heeft deze een stereo in en output?

alvast bedankt!

ik heb n sherman v1. tot nu vooral gebruikt als uber-gitaar-preamp/distortion. de gain/distortion op de input klinkt als n onvervalste tube amp: heerlijk! met de 2 parallelle filters en lfo's kan je t geluid verder aandikken. de 2 gitaren in dit nummer zijn door de sherman heen gegaan: http://www.electrobel.be/muzik/10436/The_End_is_the_Beginning_is_the_End

t is waarschijnlijk niet het gebruik dat jij voor ogen hebt maar heb er onlangs s voor de grap kicks & drumloops doorgehaald. met de disto op kick (808 stijl kick uit m'n machinedrum) heb je meteen n smerige hardcore sound te pakken. drumloops filteren is cool maar bedenk je wel dat hij heel rauw en noisy klinkt. voor gladde filtersweeps kan je beter ergens anders kijken... waar ik onlangs ook mee speelde is het moduleren van de filter freqs vanaf een midi sequencer (machinedrum in mijn geval). erg leuk!

heb er wel geen opnames van maar als je t heel graag wil kan k dat wel s doen.

mijn ervaring met de filterbank is dat als je m hebt je der nog wel een tijdje zoet mee bent...

maar je moet idd wel een btje van vunzige geluide houden...

ik heb eens een "track" gemaakt waarin ik gewoon de 808 bd door een sherman liet gaan en maar tweaken, beetje pill-
driver style...

ik wil je die track wel mailen eventueel...

moet wel zeggen dat ik de sherman eerder voor percussie gebruik ipv synths ofzo, het ding is echt heel krachtig!!
Sowieso een keeper in mijn setup!!

Origineel geplaatst door Foetus
ik heb eens een "track" gemaakt waarin ik gewoon de 808 bd door een sherman liet gaan en maar tweaken, beetje pill-
driver style...

ik wil je die track wel mailen eventueel...

moet wel zeggen dat ik de sherman eerder voor percussie gebruik ipv synths ofzo, het ding is echt heel krachtig!!
Sowieso een keeper in mijn setup!!

Als je de rrack kan mailen, GRAAG!
erikginn@gmail.com (rapidshare link ofzo)
thanx

track is te groot om te mailen dus ik heb hem maar geupload

http://rapidshare.com/files/38539277/808_on_Sherman_22-12.mp3.html

ik weet dat rapidshare niet ideaal is maar goed, kies "free", dan ingeven wat je ziet (bot-beveiliging heet dat denk ik) en dan downen die handel!

for the record:

808 BD direct in Sherman V2 en dan naar een mono kanaal op mijn mackie1402, beetje EQ, verder geen distortion wel redelijk wat decay van de bd, maar je hoort het allemaal wel...

Back