Beginnen met hardware

vanZr

Stamgast
Ik wil beginnen met midi, en nou leek het mij verstandig om eerst te beginnen met een paar goede monitor speakers en daar hoort dan denk ik ook nog een bijpassende versterker bij, want dan heb ik in ieder geval goed geluid. Nou wou ik dus weten, wat raden jullie aan? Waar moet ik op letten? Wat is goed en wat is slecht, enz. Of is het niet eens een verstandig idee om eerst te beginnen met dit?

Nou zat ik in de eerste instantie te denken aan de Spirit Absolute Zero, niet al te duur, en volgens mij zijn ze (zeker voor die prijs [€ 309,- per paar]) nog goed ook. Andere optie is de Alesis Monitor One MKII.

gebruik de zoekfunctie ff...is al veel over gezegd

Ik prefereer zelf Actieve monitors (ingebouwde versterker in elke monitor)...
Met evt een gekoppelde Subwoofer..

Die klinken naar mijn gehoor een stuk strakker dan passieve systemen en al het geluid is eerder op tijd.. (zegt mijn pa, die is audiofiel) hehehe :D

Ik ben zelf helemaal weg van Yorkville...
Vind ik persoonlijk lekker warm en strak klinken.. en komen al aardig diep zonder een Subwoofer..
En zijn zeker niet duur.

Kijk eens op Feedback
Hier hebben ze vaak leuke aanbiedingen, en zijn zeker niet duur.. Die Yorkvilles staan daar voor 299 p/s dat is dus Incl een ingebouwde versterker ;)

Maar idd kijk ff bij de zoekfunctie van het forum er is al inderdaad in het verleden flink wat over gepost.

Grtzz... :biertje:

Als ik het goed begrijp heb je voor actieve monitoren dus geen losse versterker nodig? En oh ja, ik heb de search uiteraard wel gebruikt, maar uit de resultaten die ik toen allemaal kreeg werd ik niet veel wijzer. Heb ook op sites van fabrikanten gezocht, maar daar krijg ik termen om mijn oren gesmeten waar ik helemaal niets mee kan.

Origineel geplaatst door vanZr
Als ik het goed begrijp heb je voor actieve monitoren dus geen losse versterker nodig?

Nee idd, in elke speaker zit een versterker gebouwd.. Dit heet dus "Aktief"

Dit geeft vele voordelen ten opzichte van een speaker waar nog een verterker aan moet. Dit heet dus "Passief"
(kijk eens op internet naar een goede uitleg van Passieve en actieve speaker systemen)

Hierbij kan je dus eventueel nog een Actieve of Passieve subwoofer bij plaatsen voor echt goede lage weergave van het audio spectrum.. meestal tussen de 20 en 180hz...
Let wel dat je bij een passieve Subwoofer wel weer een extra speciale Subversterker nodig hebt..

Maar zoals ik al zei..
Een Aktieve speaker klinkt strakker en direkter..
En vooral bij subwoofers is eigenlijk altijd een aktief systeem aan te raden.
En voor een goede sub betaal je ongeveer rond de 400 a 500 euro.

hey.. ook bedankt voor die info zeg maar.. k vind die yorkville er wel leuk uitzien qua prijs/dingen die je krijgt verhouding zeg maar.. dus bedankt.. :)

Origineel geplaatst door Erazotropa

Nee idd, in elke speaker zit een versterker gebouwd.. Dit heet dus "Aktief"

Dit geeft vele voordelen ten opzichte van een speaker waar nog een verterker aan moet. Dit heet dus "Passief"
(kijk eens op internet naar een goede uitleg van Passieve en actieve speaker systemen)

Hierbij kan je dus eventueel nog een Actieve of Passieve subwoofer bij plaatsen voor echt goede lage weergave van het audio spectrum.. meestal tussen de 20 en 180hz...
Let wel dat je bij een passieve Subwoofer wel weer een extra speciale Subversterker nodig hebt..

Maar zoals ik al zei..
Een Aktieve speaker klinkt strakker en direkter..
En vooral bij subwoofers is eigenlijk altijd een aktief systeem aan te raden.
En voor een goede sub betaal je ongeveer rond de 400 a 500 euro.

Danke danke. Toch ligt mijn oog voorlopig nog op de Spirit Absolute Zero en dan waarschijnlijk een Alesis of Samson amp, maar ben er nog niet uit met de modellen. In een andere thread heb ik gelezen dat je versterker beter meer vermogen dan je speakers kunnen hebben en daar ben ik dus nog niet helemaal uit. Maar misschien worden het wel gewoon aktieve monitoren. In the mean while kijk ik nog even verder.:doei:

je wil beginnen met 'midi'? dan is je eerste les : midi zelf maakt geen geluid. midi stuurt alleen maar synthesizers aan. zo gauw je de 'engine' apart van de behuizing kan zien heb je al een belangrijke les geleerd die een hoop mensen nog lang niet door hebben :).

ik heb zelf alesis monitor ones mk II.. vind ze heel lekker.

Wat ga je doen met die monitors?

Naar kijken en voelen hoe warm de versterker wordt? :confused:

"Ik ga met midi beginnen dus koop ik eerst monitors?"

Doe es uitleggen.
Wat wil je ermee?

Sorry dat ik zo banaal vragen loop te stellen, maar ik snap er geen snars van.

Ergens moet herrie uitkomen.
Als je meer van die dingen hebt moet je kunnen instellen hoeveel herrie je wilt hebben van beide.
En heb je iets nodig om die herrie te kunnen horen.

Da's volgens mij het begin. Toch?

Origineel geplaatst door fuse

Ik snap er ook geen r*k van. Waarschijnlijk omdat vanZr het ook niet snapt :confused:

Origineel geplaatst door Yoozer
je wil beginnen met 'midi'? dan is je eerste les : midi zelf maakt geen geluid. midi stuurt alleen maar synthesizers aan. zo gauw je de 'engine' apart van de behuizing kan zien heb je al een belangrijke les geleerd die een hoop mensen nog lang niet door hebben :).

ik heb zelf alesis monitor ones mk II.. vind ze heel lekker.

Dat midi zelf geen geluid maakt weet ik wel. Maar ik dacht, voordat ik uberhaupt midi hardware aanschaf kan ik misschien beter een paar goede speakers aanschaffen want om het nou over mijn hifi installatie te doen leek me dan geen goed plan. Ik werk nu met Buzz en dan kan ik die monitor speakers daar ook nog bij gebruiken. Met beginnen met midi bedoel ik dus gewoon dat ik over wil gaan op hardware en dan zijn een stel goede speakers geen gek idee lijkt mij?

Ik heb zelf de Absolute 2 en een Samson Servo 260 Amp.
Bevallen me eigenlijk wel prima.

Als je speakers en dergelijke wilt kopen.
Kijk dan eens bij www.thomann.de
Zijn redelijk goedkoop, en betaald maar 8 euro verzendkosten !

Ben jij niet die beroemde Hardcore 5th Gear producer toevallig? :D

Succes bij het zoeken naar goede monitoren, ik ben er ook nog steeds niet uit, het blijft een moeilijk onderwerp.

ik heb zelf tannoy reveal active's en die bevallen me erg goed...denk wel dat als ik nu monitors zou kopen dat ik de Mackie's heel erg in overweging zou nemen

Origineel geplaatst door bikkel
Ben jij niet die beroemde Hardcore 5th Gear producer toevallig? :D

Succes bij het zoeken naar goede monitoren, ik ben er ook nog steeds niet uit, het blijft een moeilijk onderwerp.

Hehe nee dat ben ik niet, maar had het zo kunnen zijn ;)

Origineel geplaatst door fuse
Wat ga je doen met die monitors?

Naar kijken en voelen hoe warm de versterker wordt? :confused:

Doe es uitleggen.
Wat wil je ermee?

Ergens moet herrie uitkomen.
Als je meer van die dingen hebt moet je kunnen instellen hoeveel herrie je wilt hebben van beide.

Da's volgens mij het begin. Toch?

Dat is dus niet precies mijn instelling. Meer van 'voor dat ik midi apparatuur aan ga schaffen koop ik eerst monitors, want die komen met Buzz ook nog wel van pas'.

'Ergens moet herrie uitkomen.

Da's volgens mij het begin. Toch?'

En wat je hiermee bedoelt snap ik niet precies.

3 maal 6 >> thanx fur die URL, die Alesis monitor one's zijn daar lekker goedkoop alleen zag ik de spirit absolute zero's daar niet staan, maar als ik zo her en der lees kan ik ook beter de Alesis monitors nemen, eventueel in combinatie met een Alesis SA-150 versterker.

Back