Moogbass

Origineel geplaatst door HEXAGON
multimoog - heb jij die ook al gehad?

2 x en is echt een aanrader, je hebt m hier vast gezien (bericht Hans), op het forum. ik heb nog wat psychologische weerstand uit het verleden omdat 1 van de 2 multimoogs die ik heb gehad, zo brak was, maar dat is puur een gevoelskwestie.

ik vind de micromoog al een erg leuke synth, zijn vco met de traploos instelbare golfvorm (die je ook nog met de s&h of lfo kan moduleren, de golfvorm dus) is echt top, het filter zeer dik, genoemde s&h is leuk, cv in voor pitch en filter, audio input, filter mod by osc met 3-standen schakelaar, de wide-stand opd e oktaafschakelaar (gewoon met 2 slinger aan de potmeter van zeerl aag naar zeer hoog) maken m voor mij geweldig. en dan nog een tweede vco, aftertouch, extra (cross) modulatiemogelijkheden, osc sync..... als ik veel geld makkelijk te besteden had, kocht ik m voor die 1200 euro.
zeker als ie inderdaad in zo'n mooie staat is, compleet met manual en koffer.
misschien doe ik het nog wel ook, als jij me niet voor bent!

Origineel geplaatst door dextah
Sami ( Bangkok imp) gebruikt tegenwoording een Bass-Station keys .

En een Moog Rogue is mischien nog wel vetter of iig rauwer dan een MiniMoog .
Ik heb hier een tijd een MiniMoog gehad en een Voyager en nu een Phatty .
De Rogue is nog altijd mijn weapon of choice .
Phatty is erg ... vet
Trouwens, ik heb nu ook weer een Bass-station keys en dat een is een intertoys bakje die je niet moet onderschaten .

http://www.clone.nl/item5366.html

d-funked bassline is BAss station
midnight cruiser lead soundje is Bass staion

http://www.clone.nl/item7381.html

Remix is Rogue

http://www.clone.nl/item4785.html
Valve bassline is Bass station

Im not Alden daar is die " gebogen bass sound op de eerste tel de Rogue

Reel 9 is de Rogue .

http://www.clone.nl/item7125.html

Sloppenwijk kont is een Mini en het ' lead " geluidje de Rogue

Niet echt HQ mp3 maar dan krijg je mischien een beetje een idee .

Cool! Ik heb echt iets van 9 jaar een superbassstation gehad tot ik hem vorige maand verkocht heb.
Ik denk dat de bassstation niet minder vet is :). Als ik tijd (en zin) heb vanavond zal ik es een stukje van de monomachine opnemen en posten :)

-C-

Oké niet helemaal ontopic, maar een paar demo mp3tjes die ik vanavond met de monomachine heb gemaakt. Dit komt rechtstreeks uit de outputs en dr is dus geen externe EQ overheen geweest. De drums komen ook uit de monomachine.
In het 5e mp3tje zit het bassoundje wat ik een beetje op de bas uit black zoo vond lijken.. heb ze eerlijk gezegd niet 1 op 1 vergeleken.

check mijn monomachine audio dir maar
...ja ik ben te lui om 5 linkjes te maken...

[edit]de stukjes op zich zijn wat kladjes dus geen nummers ofzo :D[/edit]

-C-

Origineel geplaatst door koediman
thx dexter, die rogue klinkt idd ook erg goed. anders als ik bedoelde misschien maar toch te gek.

ik ga iig opletten als er 1 voorbij komt. enne... oja... leo even een pb'tje sturen ivm die micro. ;)

en een rogue en de mg1 [zelfde ] hebben standaard cv gate
ook handig lijkt me
kijk een moog prodigy ,....is een leuke moog bass / lead synth
en niet een sde duurste maar gat al gauw ri 700 + eu

dan zou ik bv een se1[x= duurder ] kopen ...
kijk een rogue en mg1 en ik vindt de prodigy lijken qa MOOG sounds erg op elkaar
denk zelfde soord componenten ,..en opzet van synth ...alle drie hebben sync
en die switchable envelope

persoonlijk is de prodigy een simple yet wel erg bommy sounding synth
weinig modulatie mogelijk - wel filter in leuk !!

ik denk idd dat de micromoog een hele leuke keuze is ...asje al wat synths hebt ,..pro one en ms20 en meer hadje toch !
de mico en multi zijn egte performance synth
de micro / multi trucks zitten ook in t playen geloofk
aftertouch naar sync modulatie dat soort dingen
best zeld zaam die dingen zekers de multi

hebben ook ioets andere cv / gate instelling nodig werkt op 9.2 volt ofso
dus let op

maar idd voor t ronkende en donkere [ ook t 2 osc synced lead geluid]
neem een rogue of mg 1 mazzel hebbie m voor tegen de300
je kan ook voor een duure egte mini / phatty gaan en er simple weg een simple bassie uit halen
zonde
...denk datje dat kan met een ieder leuke bassy klinkend soundje

geen mini voor nodig

idd filter ov4rdrive = iets waardoor de mini heftiger gaat klinken
dat kunne de kleinere moogs niet
en toch kunne ze huge bassies lines maken

[oja mn moog staat nog te koop]
:okdan:

Origineel geplaatst door R-ond
persoonlijk is de prodigy een simple yet wel erg bommy sounding synth
weinig modulatie mogelijk - wel filter in leuk !!
via de achterkant kun je het 1 en ander aansturen, op die manier kun je bijv. ook doormiddel van sync PWM er uit halen door 1 osc extern te moduleren.

Origineel geplaatst door 6 trak
via de achterkant kun je het 1 en ander aansturen, op die manier kun je bijv. ook doormiddel van sync PWM er uit halen door 1 osc extern te moduleren.

6
ik heb een dubbele moog
waarvan t bovenste model 336 x een mlater model was waar standaard de cv / trig in op zat
en ik hebt effe gechecked ..vcf/ vco/en sync in
ok dan
op die andere moog zit aleen cv / gate en cv voor t filter
wat doet die sync in ,.........?

asker cv in prik sweepti ie de mate van sync. mmm
[hij staat al weer een tydje in de kast mmm]
checken
:halleluja
voor de topic starter koedie
ik zou bv omdat ik m al soo lang heb geen 750 uitgeven aan prodigy
koop dan gelijk se 1 [x ]

twee pulsen fetjes ...500.- :okdan: :doei:

en ik hebt effe gechecked ..vcf/ vco/en sync in
wat doet die sync in ,.........?
zoals je wel weet krijgt de pitchbender een iets andere functie als je de Sync inschakeld, dus:

Sync-in = alleen 1 Osc (slave) aansturen.
dit staat dus gelijk aan de functie van het pitchwheel als de 2 Oscs in Sync staan alleen dan dus extern aangestuurd.

asker cv in prik sweepti ie de mate van sync
pcies... (tenminste als ik je goed begrepen heb :D) het typische Sync geluid beweegt idd.

iig, ff terugkomend op hoe je PWM bewerkstelligd... dat kun je hier lezen:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=6078&highlight=pwm+d.m.v+sync

Laatst gewijzigd:
Als je een Multi zoekt: voor de goeie prijs doe ik 'm weg, inclusief originele Moog flightcase en manual. 31 jaartjes oud en ik was de eerste eigenaar.

Multi is MEGA vet. Bassen kunnen ronken dat 't een lieve lust is, maar vlak ook de leads niet uit. Achterzijde zit helemaal vol met cv/trig ins en outs.

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Als je een Multi zoekt: voor de goeie prijs doe ik 'm weg, inclusief originele Moog flightcase en manual. 31 jaartjes oud en ik was de eerste eigenaar.

Multi is MEGA vet. Bassen kunnen ronken dat 't een lieve lust is, maar vlak ook de leads niet uit. Achterzijde zit helemaal vol met cv/trig ins en outs.

show us the merchandise!

;)

-C-

Heb maar even wat plaatjes voor je geGoogeld, heb ze hier op werk even niet voorhanden...

multimoog.JPG

multimoog_nah.jpg

Bijzonderheden: klavier heeft een "force sensor" (Moog's naam voor aftertouch of pressure sensitivity of "drukgevoeligheid") en een pitch ribbon. Uitgebreide mod routing, zodat keyboard zowel voor (VCO/VCF) bends als voor LFO mod kan worden gebruikt.

Laatst gewijzigd:
gooi er nu maar een mp3tjuh op Hans ;)

We willen wel weten hoe dat klinkt....

sja, zoals ik al eerder zei, ik zit op werk, dus da's nu lastig...

hans wat vindt jij [tegenwoordig] een nette prijs voor zoo een zeld zame bak asde
multimoog ......dat ist
ik vindt m persoonlijk meer waard dan een ms20/prone
ik weet wel dat ze een paar jaar geleden 5 ofso euro overgang ze werden verkocht 650.- ofso
by music house er zelf nog eentje gezien was 700 ofsoo toen
tsja nu .....?

maar persoonlijk zou ik bv er ook weer geen 1000 a 1200 voor geven
koopje ook sh5 /oberheim dual voices voor

je ziet ze eigenlijk byna nooit tekoop
raar zijn dr zoo weinig gemaakt ?

mooie bak iig !
hans hoe stuurjij m aan ...cv gate welke interface [corrected...?]
vanwege de 9.? volt die de scaling nodig heeft

hans wat vindt jij [tegenwoordig] een nette prijs voor zoo een zeld zame bak asde
multimoog ......dat ist
ik vindt m persoonlijk meer waard dan een ms20/prone
ik weet wel dat ze een paar jaar geleden 5 ofso euro overgang ze werden verkocht 650.- ofso
by music house er zelf nog eentje gezien was 700 ofsoo toen
tsja nu .....?

maar persoonlijk zou ik bv er ook weer geen 1000 a 1200 voor geven
koopje ook sh5 /oberheim dual voices voor
Hangt er van af.. Ik overweeg idd 'm de deur uit te doen, maar wat mij betreft gaat ie echt niet voor minder dan 1.200 de deur uit. Ik heb overigens al prijzen in de USA gezien van rond de $ 2.000 ( plm. 1540 euro), dus mijn prijs is echt niet gek - en bovendien INCL. originele flightcase en Kenton MIDI.
je ziet ze eigenlijk byna nooit tekoop
raar zijn dr zoo weinig gemaakt ?
Na wat research blijkt dat het jaartal 1976, waar ik aan dacht, 1978 moet zijn. De synth is gemaakt tussen 1978 en 1981. In die periode zijn er slechts 900 gemaakt. Het is dus MET RECHT een zeldzame Moog...
mooie bak iig !
hans hoe stuurjij m aan ...cv gate welke interface [corrected...?]
vanwege de 9.? volt die de scaling nodig heeft
Ik stuur 'm ongeveer 99,9 % van de tijd aan met m'n vingertjes. In een studio wil ik wel 'ns de Kenton MIDI interface gebruiken. Deze is speciaal gebouwd voor de Multi en Micro en heeft idd 9V en S-trig outputs (dual CV, dus je kunt tevens via MIDI één extra parameter (bijv. VCO 2 pitch (bij sync) of VCF cutoff) besturen..).

Back