tja, ergens vind it Throwing it all away wel een mooi nummer, misschien is het de "herkenbaarheidsfaktor"

Had ook graag ABACAB gehoord, "I can't dance" was weer eens volledig overbodig en "Invisible Touch" vind ik onvoorstelbare crap. Ik bedoel, als je naar de tekst luistert...ghaaa. En, ik had het leuk gevonden Calling All Stations te horen, want ik vind het gewoon een prachtig nummer. Maar alles bij elkaar kan je zelfs als fan niet mopperen over de setlist, denk ik. En ook niet over de sound, het was een super avond. Tuurlijk ga je niet fanatiek staan te springen op een Genesis nummer, voor zo'n sfeer zijn er andere bands, Genesis is meer luistermuziek.
Mijn collega's waren erg bedreven in het napraten van de review van de Suddeutsche Zeitung, zeg maar een lekker zuur Volkskrant-equivalent. De link:
http://www.sueddeutsche.de/kultur/artikel/725/119580/4/
een paar quotes
"de grote blunder van de progressieve rock bleek overduidelijk (...) had de popmuziek er helemaal niet om gevraagd, diepzinnig te worden"
hmmm...nee? de Beatles en Stones hadden in de 60s al laten zien hoe je een geweldig pop/rock liedje schrijft. Tot op vandaag nauwlijks overtroffen. Toen gingen ze dus zelf maar cross-over maken, Lucy in the Sky-W-D, ooit gehoord, Suddeutsche Meneer?
"(...) die eindeloze drumperformances van Phil en Chester, de kompleet overladen synth en keyboardpartijen en de huilend vage gitaarsolo orgies op mixolydische toonladders van Mike en Daryl. Aan saaiheid nauwlijks te overtreffen. Het kan geen toeval zijn dat de nummers op de Best-Of dubbelcd na de in pop obligate 4 a 5 minuten uitgefade worden"
ahhh....mixolydisch...hmmmz? Ok jongens, schrappen maar die drumlijntjes, terug naar het goede oude boem-tjak, rhythm en blues, terug naar 2 overstuurde gitaartjes, weg drumcomputers en vooral niet langer als 2:50 want dan worden we moe. Zoiets als de "white stripes"
"You know, we're throwing it all away...."
Ik ben het langzaamaan zat door iedereen te worden uitgelachen en op cliche-achtige manier "onhip" te worden gemaakt. Misschien moet iedereen die zich voorheen alleen maar op de tieten van Britney concentreerde eens in de hamonien van "Heathaze" duiken.