majed
Nieuwkomer
Wat beteken buizen ???
Bijvoorbeeld : buizen mic of buizen preamp ?
m.v.g

Bijvoorbeeld : buizen mic of buizen preamp ?
m.v.g

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door machine
als straks de gloeilampen verboden worden mogen buizen al helemaal niet meer
in combinatie met de digitale studio horen we dan enkel nog kille muziek
Origineel geplaatst door Lynxxx
buizen is vlaams voor zakken voor je examen toch? ofzoiets :-)
(in grote mate) te maken had.Origineel geplaatst door Kraan
Ik dacht dat buizen ook iets met(in grote mate) te maken had.
Origineel geplaatst door machine
niet om een anoloog vs. digitaal flame uit te lokken zou je ook kunnen zeggen:
anoloog klinkt "warm"...
digitaal klinkt "kil"
dat geldt voor synths, drummcahines, mixers, vinyl vs. cd's, mp3's, en.... versterkers.
hoe meer je anoloog in die lijn hebt hoe warmer het geluid
Volgens mij klopt dit niet. Harmonische tonen zijn altijd een verdubbeling van de grondtoon, toch? Dus bij 440 Hz naar 880 Hz, 1760, 3520 enz.... Anders zou je bij een buisoverdrive faseverschillen krijgen, en dat is niet echt het geval.Origineel geplaatst door Funky Dee
even om dat vage "warmte" verhaal te onderbouwen, anders denkt hij straks dat geluid wordt gemeten met een thermometer
Een buis voegt "even harmonische" toe
dwz: een buis vervormd het geluid waarbij (b.v. bij een toon van 440 Hz) een bijgeluid ontsaat van 442 Hz, 444 Hz, 448 Hz, 456 Hz enz......
maar ook naar beneden rekenen natuurlijk, dus ook 438 Hz, 436 Hz, 432 Hz, en dat gaat door tot 20 Hz
het lijkt wel een soort van unison, dat effect van een buis
Voor de vraag: wat is een unison? graag een nieuw topic openen aub
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Volgens mij klopt dit niet. Harmonische tonen zijn altijd een verdubbeling van de grondtoon, toch? Dus bij 440 Hz naar 880 Hz, 1760, 3520 enz.... Anders zou je bij een buisoverdrive faseverschillen krijgen, en dat is niet echt het geval.

Ik weet niet precies hoe het zit, ik heb ook maar MAVO gedaan. Het is maar om die warmte te verklaren. ik ga een biertje drinkeOrigineel geplaatst door ProtoHuman
Volgens mij klopt dit niet. Harmonische tonen zijn altijd een verdubbeling van de grondtoon, toch? Dus bij 440 Hz naar 880 Hz, 1760, 3520 enz.... Anders zou je bij een buisoverdrive faseverschillen krijgen, en dat is niet echt het geval.