dreun&bass

Origineel geplaatst door FREAKED TWEAKER
Zo heb net effe je track neergeladen klinkt zeker wel top..!
izwelok zal ik maar zegge *D
Maar uh welke fl gebruik je nu 6 of 7 en tweak je dit ook allemaal met de bcr2000?
Vraag me nu effe af of dat je dan een lange loop maakt en dan gaat draaien aan die knoppen en dan de beste stukken eruit knipt weer plakt en zo je nummer opzet...

ik gebruik FL 7 in combinatie met absynth 3 als mijn vsti van keuze.
op mijn bcr ligt er helaas een dikke laag stof. het is nogal omslachtig in gebruik vind ik. voor mijn werkwijze toch.

audio recorden en daarna knippen en plakken doe ik niet graag. het wordt dan allemaal nogal onoverzichtelijk. en ook als ik dan iets kleins wil veranderen moet ik weer een stukje audio opnieuw opnemen en dan terug knippen en plakken. is te omslachtig. werk liever met automation.

In deze track gebruik ik 2 baspatches gemaakt in absynth. deze hebben elk hun eigen kanaal. op beide kanalen heb ik verschillende distortion vst's staan die ik op bepaalde tijdstippen aan en af zet. zo maak ik verschillende patterns met verschillende "distortion sequenties"

hey mja ik bedoelde eigenlijk niet audio loops opnemen
Maar als je bv een pattern maakt met een melodie met bv vst Pro53 en je zet dit pattern voor ongv 10 min achter elkaar en je selecteerd daarna een nieuw pattern en vervolgens laat je de loop lopen en ga je aan bv de knoppen van de bcr draaien.
Dan neem je alle "automations" realtime op en daarna kun je dan het nieuwe pattern knippen en plakken onder de melodie loop zodat je iets meer gevoelsmatige automations maakt en deze daarna dus ook makkelijk kunt fijntunen..
Maargoed vroeg me dat zo effe af hoe een ander dat nou doet..
Ik zag laats een filmpje van je op youtube met fruity en de bcr klopt dat?
En is het een beetje makkelijk programmeren voor gebruik in Fl Studio want heb een bcr2000 aangeschaft maar nog niet de mogelijkheid gehad om hem aan te sluiten laat staan te programmeren...
Heb trouwens effe die andere track van je geluisterd zeer, zeer apart en zeker lekker met die “prodigy” beat erachter..keep up the good work..
:okdan:

Back