[vocal pop] 2x Ricardo Munoz

Marando

Poesie!
Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd sinds ik voor het laatst wat heb laten horen hier, maar nu is de tijd toch rijp. :D Het gaat om "The Curtain Falls" en "Is This All". Twee redelijk softe poppie nummers zegmaar welke Ricardo zelf heeft geschreven en geproduceerd en door mij gemixed.

Ben heel benieuwd wat jullier er van vinden! :)
Hier kan je ze beluisteren!

Groetjes!

klinkt weer super man(y). melodieus en piano, bass vocal klinken gewoon perfect en fantastisch, maar 1 ding mis ik vanaf de eerste track die je hier poste en dat zijn fatsoenlijke drums. Daar schiet het echt ontzettend te kort imo. Mist power kracht waar nodig, en ook de geluiden van de drums vind ik niet super. Zoals in de 1e track heel veel snares door elkaar hoor, wordt beetje rommeltje. Succes verder, komt goed!

edit: Die 3e blijf k bij dat dat ontzettend veel potentie heeft, met goede drums en dergelijke, hitpotentie. De 2e vind ik het minst van alle, lijkt iets te missen klinkt me wat te leeg.

mooi....ahhh! die vocals...! :halleluja

het eerste nummer vraagt om een dikke hammond-backing. Dan is het misschien niet meer zo modern, maar misschien past het. Kan thuis wel eens proberen of dat werkt. Ik vind het 2e nummer de mooiste, omdat jullie daar wat meer nieuwe wegen inslaan. Ook daar vind ik dat er eigenlijk nog meer backing achter kan, een mooie 'straight' overstuurde gitaar, bijvoorbeeld.

Bedankt beide voor jullie reactie! Kan het met jullie beide eens zijn, er mist inderdaad wat in de tracks. Maar bedenk dat het slechts demo’s zijn. Het is niet de bedoeling om hiermee gelijk een album te maken en te verkopen, maar om een goede producer te vinden die er iets geweldigs mee kan doen. (lees: compleet nieuwe tracks maken op basis van de songwriting..)

Op zich heeft Ricardo contact met een producer en een manager die beide met hem willen samenwerken. Maar iets concreets is er nog niet uitgerold. En Ricardo gaat gewoon lekker door met songwriten/producen/zingen. :)

Goed bezig weer! Welke track ik het sterkste vind? Tja, ik kan nog geen keuze maken :)

Als demo's klinken ze werkelijk fantasisch. Eigenlijk hoeft een producer niet meer zo heel veel te doen, de basis ligt er, alleen nog een beetje aankleden, goed in de markt zetten en je hebt een top 10 notering tepakken.

Origineel geplaatst door stevy
jij gaatwel heel hard van stapel :D
Laak ik zeggen dat het mogelijk potentie heeft. :D

Origineel geplaatst door FrankH
Laak ik zeggen dat het mogelijk potentie heeft. :D

Dat heeft het zeker wel :)

@Marando

Hey man, idd tijdje terug :) Druk druk, alles ok ?
Wat kan die man zingen niet ? ( Ricardo )
Ook op z'n site zijn WEER lekkere tracks en updates te beluisteren :halleluja

The Curtain Falls, mooi intro..
Piano lijn is mooi, strings mogen wel wat harder, helderderder.. Bruggetje, refrein lekker pakkend 8~
Drums mogen van mij ook wat meer vet hebben, ach.. het is nog een demo...
Qua mix en sfeer echt mooi, tijdloos.. iets om trots op te zijn..

Is This All, vrij leeg qua sfeer o.a.... past bij de titel :D
Ok ok, basis is er.. :D

Niks teleurstellends iig, keep it up !

Groet,

BB

Origineel geplaatst door Brutal Bass
Dat heeft het zeker wel :)

@Marando

Hey man, idd tijdje terug :) Druk druk, alles ok ?
Wat kan die man zingen niet ? ( Ricardo )
Ook op z'n site zijn WEER lekkere tracks en updates te beluisteren :halleluja

The Curtain Falls, mooi intro..
Piano lijn is mooi, strings mogen wel wat harder, helderderder.. Bruggetje, refrein lekker pakkend 8~
Drums mogen van mij ook wat meer vet hebben, ach.. het is nog een demo...
Qua mix en sfeer echt mooi, tijdloos.. iets om trots op te zijn..

Is This All, vrij leeg qua sfeer o.a.... past bij de titel :D
Ok ok, basis is er.. :D

Niks teleurstellends iig, keep it up !

Groet,

BB

Bedankt voor je feedback!

Ik zal eens kijken of ik de mix van The Curtain Falls kan aanpassen zoals jij hebt voorgesteld. En Is This All.. hehe.. ja, het is een beetje leeg nummertje he? Ben ik met je eens.. maar ik ben het wel leren warderen na een tijdje.. Ik heb een nieuwe mix/master gemaakt en die klinkt al iets voller (beetje meer compressie/limiting, instrumenten beetje andere EQ en volume enzo, waardoor het wat voller klinkt). Als Ricardo terug is uit Griekenland zullen we die wel even online zetten.

Ook virkaz, FrankH en stevy bedankt voor jullie feedback! :mega:

Menno

Back