Op zich zegt het helemaal niet zoveel dat hij met zijn song op Radio 3FM komt hoor. Tis allemaal wel heeeeel leuk natuurlijk. Ik weet nog de allereerste keer dat mijn liedje op de radio kwam... Whoaaaaa wat een geweldig gevoel was dat!!!
Maar nu lig ik er niet meer wakker van. Kijk, het KAN natuurlijk altijd zo zijn dat het helemaal aanslaat en dat het helemaal hot wordt. Maar dat HOEFT dus echt niet zo te zijn he. Sterker nog, die kans is zeeeer klein.
In ieder geval wel heel erg gefeliciteerd met de nominatie en de airplay en alle succes toegewenst!
Verder kan Ricardo goed zingen. Op sommige momenten wel heel erg Coldplay-sound-a-like qua stemgebruik. Maar een zeer prettige stem om naar te luisteren.
Liedje is op zich niks mis mee. Tis een mooie ballad laten we maar zeggen, maar het is nu ook weer niet heel speciaal ofzo. Beetje 13 in een dozijn pop zeg maar. Als ik het zou horen op 3FM of Sky Radio zou ik het niet vreemd vinden, maar ik zou hem ook niet speciaal harder gaan zetten ofzo.
Maar dat is persoonlijke smaak denk ik.
Qua productie en arrangement irriteer ik me wel aan een paar dingen.
Ik hoor in de drums echt zo'n typisch Stylus-loopje, dat kan eigenlijk gewoon echt niet. In het arrangement mis ik inderdaad wat variatie t.o.v. het couplet. Het blijft allemaal wat matjes. Een goede strijkerspartij erbij zou bv. geen kwaad kunnen. Qua mastering vind ik het even net iets TE platgeslagen. Het lijkt wel alsof het van de radio is opgenomen. Bij pop-ballads is dynamiek JUIST iets moois om mee te spelen! De radiozenders rammen hem uiteindelijk toch wel plat.
Als dit nu uitgebracht zou worden door een groot label (Universal / Sony BMG of), dan zouden ze even moeten investeren in een goede arrangeur, die het hele nummer nog net even wat mooier kan maken qua arrangement en instrumentinvulling. En moeten investeren in een grote studio. Bv. Wisseloord. Laat het spelen door echte muzikanten, liefst ook echte strijkers en je hebt een topproduct.
Nu is het nog teveel een demo'tje (maar dat zeg je zelf gelukkig ook

)
Succes in ieder geval!!!