M-audio FW 410 driver probleem.

Publikum

Nieuwkomer
M-audio FW 410 driver probleem.

Hoi,

Ik heb een vraag betreft mijn M-audio FW 410. Tijdens het installeren gaf Windows (XP) al aan dat het niet veilig was om deze drivers te installeren ofschoon Windows herkent ze niet. Na het klikken op "Toch doorgaan" kon ik ze gewoon installeren. Dit ging ook prima toen ik nog een FW Solo gebruikte.

Helaas ben ik er achteraf niet blij mee. Het komt nu regelmatig voor dat ik een Blue screen met kernel error krijg en het is zelfs al twee keer voorgekomen dat ik helemaal niet meer kon opstarten. Eerst dacht ik dat het een virus was of iets dergelijks maar ik las op Wikipedia dat deze error voort kan komen door verkeerde drivers. Volgens de M-audiosite zijn de system requirements: Pentium III 500 MHz w/ 128MB RAM, maar daar voldoe ik dik aan.

Nu resten mij de vragen:

Is de FW 410 niet geschikt voor Windows?
Moet ik het toch ergens anders zoeken en ligt het niet aan de drivers?
Komt het doordat ik een Dell laptop heb?

Wie heeft zo'n zelfde probleem of weet hier raad mee?

Alvast bedankt.

Hoi,

ik heb nagenoeg het zelfde probleem met mn FW 410 (ook een Dell laptop).
Naar het schijnt is de firewire bus van deze laptop niet geschikt om deze geluidskaart aan te sturen. Het heeft mij veel tijd gekost daar achter te komen.

Het heeft volgens mij ook geen zin om een andere externe (pcmcia) firewire kaart te kopen.

klik hier

Na vervanging van mn dvd-brander voor een NEC ging alles al een stuk beter, maar vlekkeloos gaat het nooit.

De tips helpen wel, al zou ik met de combinatie niet het podium opgaan, het blijft een risico.

dus alles disablen wat over de ricoh chipset gaat:
wireless
Cardreader
DVD-speler(ook de NEC)

zorg dat je de NEC dvd-speler hebt, mn eerste ik geloof Philips-drive gaf stotterende audio en blauwe schermen, en alles hing om de haverklap op dat ding(genoeg threads over de dvd-spelers op internet, en dell stuurt vrij makkelijk een nieuwe drive bij problemen, ze weten er van)

en maak een mooie clean install, tweak je laptop goed door.

ik heb het overigens opgegeven dat ik de firewire-poort goed zal kunnen gebruiken en heb een MOTU 828MKII USB 2.0 gekocht, waar ik zielsblij mee ben. de 410 gaat in de ruil, als je firewire draait is het een prima kaart. op mn desktop heb ik nooit gedoe gehad.

oh, lees iddmeteen de Expresscard en firewire ellende, dat gaat dus ook niet werken. de verbinding klapt om de haverklap dus je staat feitelijk je firewire-kaart constant te hotpluggen...

8o)

nou daar ben ik lekker mee dan. ik was wel van plan een nieuwe laptop te kopen , het liefst een mac, maar die is wat boven mijn budget, nog effe sparen dus.

die motu 828mk2 usb2 is echt een optie, vergeleken met de 410 is het alsof je je bril opzet... qua performance maakt het ook niet veel uit en hij is niet heel duur(499eu).

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Dell Laptop, Texas Instruments firewire-insteekkaart met TI chipset, en M-Audio Firewire 410. Hij plopt en kraakt als een gek, en heb verschillende oplossingen op internet proberen te vinden. Alleen is Dell een drama wat dat betreft.. Helaas, ik ben dus ook aan het sparen voor een Mac!

De Pci-expresscard werkt uberhaupt niet met apparaten die een constante connectie nodig hebben, geen Dell probleem, maar algemeen PCIexpresscard..

ik denk dat de 410 op de firewirepoort van de dell een stuk beter zal werken(al blijft hij daar ook op disconnecten om de zoveel tijd...)

Workaround is het dissablen van DVD-speler, WIFI, Cardreaders. Dat geeft al een stuk betere performance, al zou ik er zeker niet het podium mee op gaan..

Bij mij wordt de driver ofzo er afentoe ''gewoon'' uitgegooid.
Dan ziet de PC mijn kaart dus niet meer....
Eerst ging ik dan opnieuw de driver installeren (eerst unstall) maar daar werd ik dus ff gek van.

Nu trek ik gewoon de Firewire kabel eruit, plug hem weer in (hotwire, mag niet van M-audio) en dan doet ie het weer.

Nog niet geprobeerd op mijn Laptop, omdat ik het niet wil weten, als het daar ook zo K werkt.
Laat ik nog horen.

volgens mij kan je met hotpluggen de chipset van je moederbord blazen...

nouja...die is toch al redelijk antiek.

maar moet ik bij mijn nieuwe schoothondje dus maar niet meer doen.

Gister toch maar de boel op mijn laptop aangesloten.
iig kan ik hem nu ook op 192 draaien, en dat beviel me prima qua geluid.

IK heb de FW nu op externe voeding.

Nog niet echt lang kunnen proberen, dus of het stabiel is weet ik nog niet.
Ik gebruik nu de beta drivers voor Vista.

gruwel en kommer, kwel en zwarte gal,

op mijn laptop draaide de FW410 perfect, maar het schoothondje heeft de geest gegeven...
gister de boel aangesloten op mijn nieuwe desktop,
en *!*(&!&!&!((!!^! argghhh....
om de 3 sec. wordt de geluidskaart eruit geknald.
ik zal kijken of de workaround van 154 werkt.

firestudio project werkt hier super op het laptopje, met een TI insteekkaartje:D

Back