Korg 01W eproms

renepela

Ouwe rot
Sinds kort ben ik weer de bezitter van een Korg 01W. Ditmaal de rack versie.
Ik ben er best tevreden over, maar zou graag de laatste rom versie in mijn 01R/W hebben.
Korg zelf ondersteunt de 01W niet meer overigens, dus contact opnemen met Korg heeft geen zin.

Mijn huidige rom versie is #35, maar de laatste versie is #62.
Ik heb het laatste rom kunnen downloaden in binary formaat. Bestaat uit twee bestandjes.
Het enige wat ik nu dus nog moet doen is het rom in 2 eproms zetten.
Ik weet echter niet welke eproms ik daar voor moet hebben.
Weet iemand waar ik de juiste eproms kan kopen die in een 01W passen en het #62 kunnen bevatten? Ik las ergens dat ik de bestaande roms zou kunnen gebruiken en opnieuw zou kunnen beschrijven. Vind ik wat riskant, want als het misgaat ben ik ook mijn werkende roms kwijt.
Daarnaast las ik ook dat het #62 rom groter is dan het #35 rom en niet eens zou passen in de huidige eproms. Moeten dus echt twee nieuwe eproms in.

Wie kan me verder helpen?

Bedankt voor het aanbod. Vooralsnog moet ik echter eerst nog weten welke lege eproms ik daarvoor moet hebben.

Dat kun je zien aan de grote van de binaryfile. De types van EPROM's worden vaak in KBit gegeven.

Wanneer bijvoorbeeld de binaryfile 32Kbyte (32768 bytes) groot is, dan komt dit overeen met 256Kbit. Je kunt dan bijv. een 27c256 EPROM gebruiken.

2 bestanden van ieder 256KByte. Dit zou dan in een ROM van 2Mbit passen.

Dat kan ook wel kloppen... want op de site staat:

Which Blank EPROM?
Korg service specified that a blank EPROM (part number "27C201-15") would be programmed to be "Version 912162" for the 01/W, 01/Wfd, 01/Wpro, and 01/WproX. [99Dec11] One user reported using a 27C020-15. [01Oct12clw]

Is het niet zo dat het aantal pootjes van het eprom en de spanning/stroom etc. ook nog een bepalende factor is?

Jazeker, maar de 27C020 is een aardig gangbaar type.

Oke, is mijn volgende vraag natuurlijk of je aan die eproms kan komen en ze kan branden.
Is dat een kostbaar proces of hebben we het over een paar tientjes?

De 27C020 heb ik niet liggen. Bij Farnell kost deze EUR 2.81 per stuk (excl. btw en verzendkosten). Die kan ik zo voor je bestellen.

Dus niet kostbaar ;)

Zou je overigens even kunnen kijken of de originele een DIL of een smd (PLCC?) behuizing hebben?

Oke, ga ik proberen te bestellen (hoewel dat voor een particulier bij farnell wat lastig is overigens). Kan even duren. Ik neem contact me je op als ik ze heb. Staan twee soorten op de Farnell site, ik neem aan dat ik het rechthoekige model moet hebben?

Bedankt alvast !!

Ik neem aan dat ik het rechthoekige model moet hebben?

Dat is de DIL behuizing... ik weet niet of je die nodig hebt?

Bestel no. 1095777

Bij farnell kun je alleen als particulier bestellen wanneer het bedrag boven de 50 euro is. Maar ik kan ze ook wel voor je bestellen via zakelijk account. Dan komt er alleen maar een paar euro verzendkosten bij.

Zal de 01R/W wel eerst voorzichtig openschroeven en kijken voor ik wat bestel.
Ik hoop dat de eproms in sockets zitten en niet rechtstreeks op de print zijn vastgesoldeerd. Er schijnen 01W's te bestaan zonder sockets.

Ja dat is inderdaad wel even handig, voordat je straks met de verkeerde EPROM behuizing zit... ;)

Gecheckt. Het moet inderdaad deze zijn: http://nl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?sku=1095777

Ik heb contact gehad met Farnell, maar ik kan als particulier daar niet bestellen. ZOu alleen gaan met een minimum van 50 euro.

Heb jij wel de mogelijkheid daar te bestellen organix?
Kosten worden uiteraard vergoed.

Oke.. dan worden het die :)

Ik zal ze dan bestellen, dan zijn ze er begin volgende week. Het zijn overigens wel OTP's (One Time Programmable), ondanks dat het dus E(rasable)PROM's zijn. Deze hebben alleen geen UV wisvenster, waardoor ze goedkoop kunnen zijn.

Wanneer ze binnen zijn dan maken we even een afspraak (ik zie dat je dichtbij woont), dan zullen we de nieuwe OS versie er in zetten.

Super. Dank je wel alvast.
Check even je pb, zodat ik de financien met je kan afhandelen.

Excuseer, maar hoe is dit nu afgelopen ? Ben wel nieuwsgierig..

En wat kan je met je 01W dan meer als je ROM #62 hebt ??

Back