Van zolder tot studio

MonoTron

Initiating Sequence..
Ik ben de afgelopen tijd druk bezig in mijn nieuwe huis en ben daar druk bezig met het omtoveren van de zolder tot een studio. Dit begint nu eindelijk ergens op te lijken dus het leek me wel leuk om wat foto's te plaatsen. Het was nogal een donker hok, met maar een klein klapraampje. Ook waren de plafonds van spaanplaat, dat ziet er niet uit, geeft veel rotzooi en is ook lekker donker(foto 1 en 2). Dus daar heb ik maar wat gipsplaten tegen gezet(foto3 en 4). De muren gewit en een vloertje gelegd (foto 5 en 6). Het resultaat is hieronder te zien. Nu is het nog een kwestie van een nieuwe electriciteitsgroep aan te leggen (er is geen stroom op zolder) en al mijn spullen daar krijgen. Voorlopig is dat elke dag een platenbak meenemen en vanaf volgende week de knopjes.

Click the pics (telefoonkwaliteit)

Ivm verbouwingskosten heb ik voorlopig maar drie deuren op schragen gezet om daarop te werken. Zodra ik weer wat heb gespaard en precies weet hoe ik alles neer wil zetten ga ik nog eens een meubel maken. In de andere hoek (foto acht) komt m'n draaihoekje. Foto 6 is het uitzicht op de andere kamer. Zoals je ziet zal ik wel eens last hebben van schietgrage cowboys die de studio komen binnenvallen :D

Volgende week de foto's met gear!

Voordeel van een klein raampje is ,dat je zomers met een fel zonnetje niet je studio uit bakt.
Daar heb je gauw last van met die schuine daken
Nadeel is dat het natuurlijk meestal vrij donker is.

Ach, die klapdeuren zijn wel grappig.
Maak je een thema studio van.
Klapdeuren.....grote cactus in de hoek....dooie buffel op de grond :)

hey cool!
Deze thread ge ik zeker volgen. Zelf heb ik ook een onafgewerkte zolder die ik tot studio om ga bouwen. Mijne is 30M2 groot met aan beide kanten een dakkapel. En net als jij een mooi oud huis.

Vraagje: Zit er nog isolatie in jou schuinne dak? Ik bedoel behalve de laag spaanplaat en gips. Anders wordt het idd erg warm als de zon schijnt lijkt me.

Cactus komt er zowieso, die staat al te popelen :D

Ik heb verder geen isolatie gebruikt in het plafond. Gelukkig heb ik geen buren aan de kant waar de twee tafels staan, dus daar heb ik geen last van. Qua warmte had ik er wel folie tussen kunnen doen, van dat aluminium achtige folie, maar ook dat heb ik niet gedaan. Wellicht dat er in de toekomst nog wel wat geluidsisolerende maatregelen komen, want zonder deur is het een beetje gehorig in de rest van het huis. Een deur komt er dus zeker in, maar ik vind de klapdeurtjes ook wel erg grappig.

Origineel geplaatst door dsil
Hehe, bedankt voor de link, maar dat zijn toch wat meer professionelere studio's dan dat ik in gedachte heb. :D

ik zou in ieder geval wel de scharnieren en sloten van de deuren afhalen zodat je apparatuur niet onverhoopt er mee in aanraking komt wat een lelijke scratch zou kunnen opleveren, kabels die klem zitten achter een scharnier lijken me ook niet wenselijk.. :)

Origineel geplaatst door Flesje
Vraagje: Zit er nog isolatie in jou schuinne dak? Ik bedoel behalve de laag spaanplaat en gips. Anders wordt het idd erg warm als de zon schijnt lijkt me.

gloeiend heet...

ook een oud huis hier met zo'n schuin dak en weinig isolatie...
ik zou je écht aanraden om te isoleren (dus rockwool o.i.d. gebruiken)

's zomers als de zon op je dakkie staat te branden kan het vaak te heet worden om in je studio te werken (ook in western style :P )
in de winter zul je altijd met een winterjas en handschoenen aan moeten spelen. Denk er ook bij na dat je in je studio vaak stil zit waardoor je het al snel erg koud krijgt.

Oh ja, ik moet nog even foto's posten. beetje onhandig zonder internet!!

Ze komen eraan. De eerste opstelling gaat het niet lang volhouden iig. Ik ga alles nu alweer anders neerzetten.

Qua warmte valt het nog mee, lekker raampjes opzetten en dan kan het een beetje doorluchten.

En een fotootje...

Beetje crappie telefoon kwaliteit, maar het zegt genoeg.

more will follow!

Attachments

• dsc003182.jpg
    dsc003182.jpg
    235,8 KB · Bekeken: 85
Origineel geplaatst door dsil
En een fotootje...

Beetje crappie telefoon kwaliteit, maar het zegt genoeg.

more will follow!

dsil power rrrrrr
lekker compactie
was dat nou die kapotte mc202 die kappotte lfo sliders had ?
doetie goed ?
*D
altyd goed hok voor de manne
!

Origineel geplaatst door R-ond
dsil power rrrrrr
lekker compactie
was dat nou die kapotte mc202 die kappotte lfo sliders had ?
doetie goed ?
*D
altyd goed hok voor de manne
!

Yep, de lfo van de 202 is jammergenoeg niet 100%. Ik moet tzt nog eens langs de synthdokter om nieuwe sliders te laten plaatsen. Verder doet ie het gewoon, het is alleen bij het aanzetten altijd weer de vraag of de lfo uberhaupt werkt en of ik de snelheid wel of niet kan aanpassen...

Qua compactheid valt het nog een beetje tegen. Ik ga het anders neerzetten en hoop dan alles binnen handbereik te hebben. Nu staat er nog het een en ander buiten de foto, zoals m'n 707, die ik nu als masterclock gebruik, zodat ik alles tegelijk kan laten lopen.

Maar...ik kan eindelijk na vele jaren al m'n zooi bij elkaar zetten en alles gebruiken. Best wel fijn eigenlijk :D

Back