Hallo,
Ik ben een jongen van 17 en ben erg veel bezig met het maken van hip hop. (rap, scratch, beats maken enz)
Ik heb zelf een band en treed zelf al live op.
Alleen ben ik nu echt van plan om raps op te nemen gewoon thuis.
Mijn Setup is momenteel,
Hardware,
Pc amd sempron 2200+, gehuigen 512 mb ram, Moederboard chipset nvidia nforce 2, Dvd & cd Spelers/branders,
Geluidskaart M-audio Audiophile 192, beeld kaart ati radeon 9600 (rv350), en een snele internet verbinding.
en nog twee beeld schermen werk lekker in cubase vind ik.
een midi keyboar met 5 octaven, twee goeie geluidsmonitoren + versterker,
2 turntables + dj mixer voor scratch opnemes in mijn hip hop tracks.
Software,
Windows Xp pro sp2 getweakt,
Cubase Sx en live met plugins en veel samples.
Ik wil zelf nog een goede studio microfoon kopen, en een Remote Control voor Cubase,
en een mixer.
Nu wil ik weten wat ik het best kan kopen welke merken enz.
En wat ik ook wil weeten kan ik een microfoon direct in mijn geluidskaart stoppen of moet er nog een voor versterker bij zijn ?
Gr Jake
Ik ben een jongen van 17 en ben erg veel bezig met het maken van hip hop. (rap, scratch, beats maken enz)
Ik heb zelf een band en treed zelf al live op.
Alleen ben ik nu echt van plan om raps op te nemen gewoon thuis.
Mijn Setup is momenteel,
Hardware,
Pc amd sempron 2200+, gehuigen 512 mb ram, Moederboard chipset nvidia nforce 2, Dvd & cd Spelers/branders,
Geluidskaart M-audio Audiophile 192, beeld kaart ati radeon 9600 (rv350), en een snele internet verbinding.
en nog twee beeld schermen werk lekker in cubase vind ik.
een midi keyboar met 5 octaven, twee goeie geluidsmonitoren + versterker,
2 turntables + dj mixer voor scratch opnemes in mijn hip hop tracks.
Software,
Windows Xp pro sp2 getweakt,
Cubase Sx en live met plugins en veel samples.
Ik wil zelf nog een goede studio microfoon kopen, en een Remote Control voor Cubase,
en een mixer.
Nu wil ik weten wat ik het best kan kopen welke merken enz.
En wat ik ook wil weeten kan ik een microfoon direct in mijn geluidskaart stoppen of moet er nog een voor versterker bij zijn ?
Gr Jake

)