Setup voor een rapper.

Jake

Stamgast
Hallo,

Ik ben een jongen van 17 en ben erg veel bezig met het maken van hip hop. (rap, scratch, beats maken enz)
Ik heb zelf een band en treed zelf al live op.
Alleen ben ik nu echt van plan om raps op te nemen gewoon thuis.

Mijn Setup is momenteel,

Hardware,

Pc amd sempron 2200+, gehuigen 512 mb ram, Moederboard chipset nvidia nforce 2, Dvd & cd Spelers/branders,
Geluidskaart M-audio Audiophile 192, beeld kaart ati radeon 9600 (rv350), en een snele internet verbinding.
en nog twee beeld schermen werk lekker in cubase vind ik.

een midi keyboar met 5 octaven, twee goeie geluidsmonitoren + versterker,
2 turntables + dj mixer voor scratch opnemes in mijn hip hop tracks.

Software,

Windows Xp pro sp2 getweakt,
Cubase Sx en live met plugins en veel samples.

Ik wil zelf nog een goede studio microfoon kopen, en een Remote Control voor Cubase,
en een mixer.

Nu wil ik weten wat ik het best kan kopen welke merken enz.

En wat ik ook wil weeten kan ik een microfoon direct in mijn geluidskaart stoppen of moet er nog een voor versterker bij zijn ?

Gr Jake

Je kan geen enkele mic rechtstreeks in je audiophlie pluggen, want dat is een line in. Je hebt voor een mic een pre amp nodig. Een mixer heeft doorgaans pre amps, dus als je toch een mixer wilt... neem er dan 1 met degelijke pre amps en je slaat 2 vliegen in 1 klap.

Origineel geplaatst door Lotuz
Dit is een mooie alles in één oplossing, maar past het in je budget (€ 669,-)?

http://www.tascam.com/Products/fw1082.html

Ja dit lijkt mij een zeer handig apparaat audio/Midi precies wat ik nodig heb. (en het past ook in mijn budget)
Maar Wat heb ik dan nog verder aan mijn M-AUDIO AUDIOPHILE 192 ?????

Gr Jake

Laatst gewijzigd:
Sommigen wel ja. En een geluidsdichte booth. :D

Origineel geplaatst door Flesje
Je kan geen enkele mic rechtstreeks in je audiophlie pluggen, want dat is een line in. Je hebt voor een mic een pre amp nodig. Een mixer heeft doorgaans pre amps, dus als je toch een mixer wilt... neem er dan 1 met degelijke pre amps en je slaat 2 vliegen in 1 klap.

of je neemt mics met usb ;)

Origineel geplaatst door Jake
Ja dit lijkt mij een zeer handig apparaat audio/Midi precies wat ik nodig heb. (en het past ook in mijn budget)
Maar Wat heb ik dan nog verder aan mijn M-AUDIO AUDIOPHILE 192 ?????

Gr Jake
voor je speakers

wat je ook kan doen is een klein mengtafeltje kopen
zo`n ding waar 2 microfoons en 2 stereo sporen in kunnen
kost je iets van 75 euro

Jaag de term 'beat making' ook eens door YouTube, kun je eindeloos filmpjes kijken van 'de pro's' in actie, wie weet brengt het je op ideeën (en het is sowieso likkebaarden bij al die vette gear :))

Ik ben op het moment op zoek naar een Remote Control waar geen geluidskaart in zit.
Wat ik dus bedoel ik wil gewoon lekker snel en handig met cubase sx kunne werken en dus zo
min mogelijk mijn muis gebuiken dus in principe zou er alleen midi of usb uit moeten komen.
Zie het als een toetsenbord maar dan voor Cubase of Pro tools enz.

Vraag ik heb al behoorlijk op het internet gekeken maar ik kan het niet vinden.

Ik wil er trouwens ook motor faders er bij hebben.

Gr Jake

Jij zoekt dus een Mackie Universal controller.
Mooi ding, als ik later groot ben wil ik er ook een. :D

mackiesmall.gif

Je kunt het natuurlijk ook uit losse onderdelen opbouwen. Om Cubase te bedienen is een Mackie Control idd een optie. Een Behringer BCF2000 is een goedkopere uitvoering hiervan. En je zou ook eens kunnen kijken naar de Alphatrack.

http://www.frontierdesign.com/Products/AlphaTrack

Onderschat deze niet, omdat deze er niet zo indrukwekkend uitziet als een Mackie Control. Lees eens het artikel hierover in de nieuwe Interface.

Hmmmmm Ik heb op youtube even wat filmpjes over de Alphatrack bekeken, en ik heb onddekt dat je
als je het apperaat onder de knee hebt er echt lekker me kan werken.

Gr Jake

Met ook nog een zoort Joc weel !!!!!

Dit wat ik zoek erg bedankt man !!!!

Gr Jake

PreSonus FaderPort dit is ook een leuk apparaat zit alleen geen jockweel bij

Origineel geplaatst door Jake
PreSonus FaderPort dit is ook een leuk apparaat zit alleen geen jockweel bij

en geen display, waardoor het een beetje onoverzichtelijk is/wordt met welk kanaal je nu eigenlijk bezig bent.

Ik ga toch voor de AlphaTrack :)

Maar mijn vraag is nu: Ik wil nog een goed studio mic kopen, mijn budget is 250 euro.
En nog een 8 channel mixer + preamp, budget weet ik nog niet.

Gr Jake

Back