Externe geluidskaart.

RemcoG

PsychedeliciousArabicSurf
Beste mensen,

Ik heb dus laatst een nieuwe laptop gekocht;
Intel2duo 2,0Ghz 4mb cache
3gb ram 667mhz
160 gb harddisk

Opzich hele leuke specificaties, ik heb het ook voor een leuk prijsje gekregen.
Maar er is een keerzijde; de geluidskaart is ronduit bagger.

Als ik met wat VST's speel gaat de boel kraken alsof er Cpu tekort is (wat het geval niet is, dit loopt rond de 10-20%)
Nu heb ik op internet gelezen dat je de buffer sample grote wat hoger moet zetten. Nja.. gedaan, van 64 naar 600. Hij kraakt nu vrijwel niet meer, maar nu blijven er noten hangen op m'n keyboard.

Dus ik denk dat de aanschaf van een externe geluidskaart wel meer dan op z'n plaats is.

Heeft iemand ideeen?
Het gaat mij er puur om dat ik gewoon fatsoenlijk kan spelen, met heel wijnig latency en geen hangende noten. Gewoon een perfect geluid door m'n host (Brainspawn's Forte)
Ik hoef dus geen spdif etc. slots of wat dan ook te hebben. Gewoon een snelle goede geluidskaart.

Alvast bedankt,
RemcoG

Asio al geprobeerd, maakt in mijn geval dingen enkel erger :frons:

Ehm.. ik weet niet goed wat ik me voor moet stellen bij die audiophile. Want ik heb al die ingangen niet echt nodig.
Dient dat ding eigenlijk wel als geluidskaart? Is dat niet zo'n USB audio interface? Of is een USB audio interface een externe geluidskaart?

Sorry voor al die vragen, maar ik ben absoluut niet thuis op dit gebied. Op m'n oude PC ging alles gewoon prima. :erm:

Cool :) Mooie hamburger BTW :P

Mja, kent iemand er een die eigenlijk puur bestemd is voor perfect keyboard gebruik via VST's ? Of is er een andere die mij aangeraden kan worden?

Ja.
Aleen vst's eigenlijk. Maar ik ben wel van plan om later een keer een VA te kopen en die aan te sluiten op Forte.

Afhankelijk van hoeveel geld je wilt uitgeven denk ik dat je op zoek moet naar een interface met analoge in- en uitgangen. Dan het liefst een met goede onboard converters. RME maakt goed spul. Ik zou je een Multiface aanraden.

Ik zorg er gewoon voor dat de VA via usb is aan te sluiten.. Dus wat ik nodig heb is gewoon een goede externe geluidskaart denk ik. Ik heb even naar RME gekeken.. Maar dat is wel héél prijzig :P

emu 0404 zal denk ik wel voldoende zijn
ook qua budget

of zo`n emu 1616 met PCMCIA adapter

Okeej! Prachtig, dan gaat het die worden denk ik.
Maar even voor de aardigheid.. kan ik er ook een gitaar op aansluiten. :P want ik vind het wel geinig om via FreeAmp te spelen en met effecten te varieeren enzo.. maar bij beide geluidskaarten PC en laptop begon de boel altijd enooorm te piepen en te schreeuwen enzo..

Is dat hier niet?
Dit zou namelijk gewoon een leuk pluspuntje zijn :biertje:

of zo`n emu 1616 met PCMCIA adapter

Allen opletten of de pcmcia wel compatibel is. Ik heb een een express card in mijn laptop en dat schijnt toch uit te maken. Speelt vooral bij de nieuwere laptops.

Wat voor besturingssysteem heb je? Vista? Drivers zijn er volgens mij dan nog niet (komen wel binnenkort).

Ik gebruik bewust geen VISTA, vanwege de compatible problemen enzovoort. Geef mij maar gewoon XP Prof.

Maar gaat de boel dan piepen als ik de gitaar erop aansluit?

Back