Arv
Robot
Dus jij (Hanz) had deze naar de laatste forum meeting meegenomen? Wat een gave bak is het toch ja. Hij stond gesynced aan de TR808 kan ik mij herinneren en dat klonk erg goed. De nieuwe eigenaar zal behoorlijk in zijn nopjes zijn! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Hanz
Eh, oh ja... maar hij is niet verkocht aan 'Ralph' (Ernst) hoor...
Ik ga 'm zometeen wegbrengen naar 'n echte liefhebber / kenner, die weliswaar hier op synthforum zit maar niet zo nadrukkelijk aanwezig is. Al die veel-posters met hun ego's ook...
Maar misschien dat de nieuwe eigenaar zelf nog wel een keertje een SH7 snippet post?
Ik heb zelf ergens al 2 SH7 snipjes gepost, en van Boele herinner ik er me ook een paar, trouwens.
In de herhaling:
Spacey 7
Evil Space Machine
))), we hebben niet allemaal 50 miljoen op de bankOrigineel geplaatst door SCD
En als we dan toch off topic bezig zijn: waar blijft mijn doos met Yamaha onderdelen Ralph?
Maar uh, gefeliciteerd met de SH-7.
Snap er niks van Leo, waarom boeit deze synthesizer je niet? Het ding heeft toch bakken karakter en daarnaast enorm veel modulatiemogelijkheden? Snap het niet.
Origineel geplaatst door SCD
Ben wel benieuwd wie die gekocht heeft... Een SUPER bak is dat, die SH-7... Van het weekend bij een geacht forumlid een SH-7 getriggerd met een system 100 sequencer (waarbij de system 100 ook mee"reutelde"), *onwaarschijnlijke* herrie gehoord...
![]()
]
, Roland SH-7, |
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door SCD
Je antwoorde op hetzelfde moment als dat ik postte, maar net een miliseconde eerder
Ik zit net mijn rekeningafschriften te bekijken en je hebt gelijk. Mea Culpa. Excuses! In mijn hoofd had ik al betaald...
Ik mail je wel even. Gr, Boele
Dat was de SH-09. Hanz heeft die nog beroerd op de meeting dus kan ogenschijnlijk wel vertellen wat de grote overeenkomsten/verschillen in klank zijn.Origineel geplaatst door Arv
Dus jij (Hanz) had deze naar de laatste forum meeting meegenomen? Wat een gave bak is het toch ja. Hij stond gesynced aan de TR808 kan ik mij herinneren en dat klonk erg goed. De nieuwe eigenaar zal behoorlijk in zijn nopjes zijn!![]()
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door Sly Dog
Dat was de SH-09. Hanz heeft die nog beroerd op de meeting dus kan ogenschijnlijk wel vertellen wat de grote overeenkomsten/verschillen in klank zijn.
Origineel geplaatst door datisookzo
Wat een leuk topic..
Dan rest mij nog even me voor te stellen als de nieuwe eigenaar van de brute bak!
Ik zou wel door kunnen tikken maar ga even aan een paar knoppen draaien als jullie het niet erg vinden.
En er zijn inderdaag warmere bakken maar ik heb dit nog nooit gehoord uit wat voor bak dan ook...
erg fijn ding dus...
Lator
EJ

Origineel geplaatst door datisookzo
Wat een leuk topic..
Dan rest mij nog even me voor te stellen als de nieuwe eigenaar van de brute bak!
Ik zou wel door kunnen tikken maar ga even aan een paar knoppen draaien als jullie het niet erg vinden.
En er zijn inderdaag warmere bakken maar ik heb dit nog nooit gehoord uit wat voor bak dan ook...
erg fijn ding dus...
Lator
EJ
Origineel geplaatst door R-ond
boele hoe denkjij over de sh 7 tov de system 100 bv model 101
qa klank / stevig heid / agressivnes filter
wat bekoort meer een 101+102 naast een sh7?
nu je ook een system 100 ernaast hebt gehoord [zeker by pierre op de koffie geweest]
[die heeft mn oude 104 sequencer tofding ]
en is bv een 1 osc /vcf vca [ zeg maar sh patch ] vd jp4 te vergelijken
met een sh 7 / system 100 qa sound /
lijkt me aardig overeentekomen vanwege de discrete parts /leeftyd synth
[sla ik aardig de plank miss ....?]
ik d8 laat ikt vragen aan een ..die t zou kunne weten
Roland Jupiter 4, Roland Jupiter 6, Roland TR-808, Roland V-synth, Roland SH-7,
aangezien je dit rijtje hebt

Origineel geplaatst door R-ond
boehoe wordt mijn vraag vergeten ;
voordegenen die t kunne weten
is een 1osc/vcf/vca patch van sh5/7 vergelijkbar met een 1 osc patch van jp4
vanwege de "discrete"opbouw....
![]()
![]()
![]()

Origineel geplaatst door HEXAGON
als de sh9 dezelfede filter heeft als een sh2 dan klinkt de sh7 close to een sh2 wat niet het geval is,ik denk dat het geen 24db filter in een sh7 is volgen gelezen te hebben en verklaring van eigenaars.
Jammer,ik heb enkel een sh2 sh3 en sh5 gehad.
Filter - 12dB/oct HiPass and LowPass filters w/ resonance and modulation sources from LFO, S/H, VCO2, or envelope follower
Origineel geplaatst door Camiel Toe
Volgens vintagesynth.org wel: