SH-7 van Hanz

Dus jij (Hanz) had deze naar de laatste forum meeting meegenomen? Wat een gave bak is het toch ja. Hij stond gesynced aan de TR808 kan ik mij herinneren en dat klonk erg goed. De nieuwe eigenaar zal behoorlijk in zijn nopjes zijn! :D

Origineel geplaatst door Hanz
Eh, oh ja... maar hij is niet verkocht aan 'Ralph' (Ernst) hoor...

Ik ga 'm zometeen wegbrengen naar 'n echte liefhebber / kenner, die weliswaar hier op synthforum zit maar niet zo nadrukkelijk aanwezig is. Al die veel-posters met hun ego's ook... ;)

Maar misschien dat de nieuwe eigenaar zelf nog wel een keertje een SH7 snippet post?
Ik heb zelf ergens al 2 SH7 snipjes gepost, en van Boele herinner ik er me ook een paar, trouwens. :)

In de herhaling:
Spacey 7
Evil Space Machine

Ik had niet eens geld en ik neem aan dat jij hem liever aan een eindgebruiker dan aan een handelaar zou willen verkopen...is ook heel begrijpelijk....Het blijft een zeer mooi instrument en ik vond de conditie ook indrukwekkend..De prijs was internationaal gezien best ok en vatbaar voor een bijstelling naar boven maar ja, het hoeft niet altijd feest te zijn...:)))), we hebben niet allemaal 50 miljoen op de bank

veel plezier met de SH7 gewenst aan de nieuwe eigenaar....

Origineel geplaatst door SCD
En als we dan toch off topic bezig zijn: waar blijft mijn doos met Yamaha onderdelen Ralph?

Maar uh, gefeliciteerd met de SH-7.

Snap er niks van Leo, waarom boeit deze synthesizer je niet? Het ding heeft toch bakken karakter en daarnaast enorm veel modulatiemogelijkheden? Snap het niet.

Nou die doos staat hier en heb mijn rekening gecheckt maar kon die betaling niet terugvinden....maaruh...hij is voor jou hoor..ik ben soms traag maar het komt altijd goed...vraag maar aan Hexagon....Er zitten heel veel bruikbare CS 50/60/80 parts in dus je zal er blij mee zijn...mail me even je adres naar knobexploit@hotmail.com dan doe ik hem volgende week op de post.....latersss

Re: SH-7 van Hanz

Ben wel benieuwd wie die gekocht heeft... Een SUPER bak is dat, die SH-7... Van het weekend bij een geacht forumlid een SH-7 getriggerd met een system 100 sequencer (waarbij de system 100 ook mee"reutelde"), *onwaarschijnlijke* herrie gehoord...

8)

boele hoe denkjij over de sh 7 tov de system 100 bv model 101
qa klank / stevig heid / agressivnes filter
wat bekoort meer een 101+102 naast een sh7?
nu je ook een system 100 ernaast hebt gehoord [zeker by pierre op de koffie geweest :D ]
[die heeft mn oude 104 sequencer tofding ]

en is bv een 1 osc /vcf vca [ zeg maar sh patch ] vd jp4 te vergelijken
met een sh 7 / system 100 qa sound /
lijkt me aardig overeentekomen vanwege de discrete parts /leeftyd synth
[sla ik aardig de plank miss ....?]
ik d8 laat ikt vragen aan een ..die t zou kunne weten
Roland Jupiter 4, Roland Jupiter 6, Roland TR-808, Roland V-synth:Z , Roland SH-7,
aangezien je dit rijtje hebt

Bericht door een moderator:
En inderdaad.. .nu weer op het onderwerp!

Je antwoorde op hetzelfde moment als dat ik postte, maar net een miliseconde eerder :D

Ik zit net mijn rekeningafschriften te bekijken en je hebt gelijk. Mea Culpa. Excuses! In mijn hoofd had ik al betaald...

Ik mail je wel even. Gr, Boele

haha....geeft nix

Origineel geplaatst door Arv
Dus jij (Hanz) had deze naar de laatste forum meeting meegenomen? Wat een gave bak is het toch ja. Hij stond gesynced aan de TR808 kan ik mij herinneren en dat klonk erg goed. De nieuwe eigenaar zal behoorlijk in zijn nopjes zijn! :D
Dat was de SH-09. Hanz heeft die nog beroerd op de meeting dus kan ogenschijnlijk wel vertellen wat de grote overeenkomsten/verschillen in klank zijn.

Bericht door een moderator:
Ik heb de thread wat opgeschoond. Volgens mij waren leo, SCD en ralph het met elkaar eens en was er ff iets fout gegaan met pb's, maar houden we allemaal weer van elkaar.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Dat was de SH-09. Hanz heeft die nog beroerd op de meeting dus kan ogenschijnlijk wel vertellen wat de grote overeenkomsten/verschillen in klank zijn.

Ik vond het behoorlijk overeen komen, zowiezo qua uiterlijk / materiaal gebruik zie je dat het in basis erg nabije familie is. Het grote verschil zit 'm in het feit dat de SH7 eigenlijk bijna een SH-09 x2 is. En nog allerlei extra leukigheidjes, alles wat Roland maar kon bedenken (denk ik) hebben ze in de SH7 gestopt.

Dan rest mij nog....

Dan rest mij nog....

Wat een leuk topic..

Dan rest mij nog even me voor te stellen als de nieuwe eigenaar van de brute bak!
Ik zou wel door kunnen tikken maar ga even aan een paar knoppen draaien als jullie het niet erg vinden.
En er zijn inderdaag warmere bakken maar ik heb dit nog nooit gehoord uit wat voor bak dan ook...

erg fijn ding dus...

Lator

EJ

Re: Dan rest mij nog....

Origineel geplaatst door datisookzo
Wat een leuk topic..

Dan rest mij nog even me voor te stellen als de nieuwe eigenaar van de brute bak!
Ik zou wel door kunnen tikken maar ga even aan een paar knoppen draaien als jullie het niet erg vinden.
En er zijn inderdaag warmere bakken maar ik heb dit nog nooit gehoord uit wat voor bak dan ook...

erg fijn ding dus...

Lator

EJ

Wow, dude lucky you! :D

De SH09 vond ik superlekker klinken, dus je 07 zal dan ook wel aardig ok klinken :)
Ze knort zo lekker..

whoah

Heb idd flink liggen knorren met dat ding, wat kan die vies worden zeg.. :koffie:

Zal eens wat posten aan viezigheid zodra ik in een knorrige bui ben (geweest)

erg blij mee , met dat ding!

Origineel geplaatst door datisookzo
Wat een leuk topic..

erg fijn ding dus...

Lator

EJ

Gefeliciteerd man met de aankoop van deze brute bak:okdan:

Ben benieuwd naar de mp3tjes

Re: Re: SH-7 van Hanz

Re: Re: SH-7 van Hanz

Origineel geplaatst door R-ond
boele hoe denkjij over de sh 7 tov de system 100 bv model 101
qa klank / stevig heid / agressivnes filter
wat bekoort meer een 101+102 naast een sh7?
nu je ook een system 100 ernaast hebt gehoord [zeker by pierre op de koffie geweest :D ]
[die heeft mn oude 104 sequencer tofding ]

en is bv een 1 osc /vcf vca [ zeg maar sh patch ] vd jp4 te vergelijken
met een sh 7 / system 100 qa sound /
lijkt me aardig overeentekomen vanwege de discrete parts /leeftyd synth
[sla ik aardig de plank miss ....?]
ik d8 laat ikt vragen aan een ..die t zou kunne weten
Roland Jupiter 4, Roland Jupiter 6, Roland TR-808, Roland V-synth:Z , Roland SH-7,
aangezien je dit rijtje hebt

boehoe wordt mijn vraag vergeten ;
voordegenen die t kunne weten
is een 1osc/vcf/vca patch van sh5/7 vergelijkbar met een 1 osc patch van jp4
vanwege de "discrete"opbouw....
:engel: :Z :Z

als de sh9 dezelfede filter heeft als een sh2 dan klinkt de sh7 close to een sh2 wat niet het geval is,ik denk dat het geen 24db filter in een sh7 is volgen gelezen te hebben en verklaring van eigenaars.

Jammer,ik heb enkel een sh2 sh3 en sh5 gehad.

Re: Re: Re: SH-7 van Hanz

Re: Re: Re: SH-7 van Hanz

Origineel geplaatst door R-ond
boehoe wordt mijn vraag vergeten ;
voordegenen die t kunne weten
is een 1osc/vcf/vca patch van sh5/7 vergelijkbar met een 1 osc patch van jp4
vanwege de "discrete"opbouw....
:engel: :Z :Z

nee...,tis al lang geleden maar de sh5 dacht ik toch nog iets meer organischer klinken als een jp4.

de Promars klinkt min of meer als 1 voice vd jp4 (vco deel is wat speciaal in promars)

spijtig dat al die coole oude synthnamen weg zijn nu.

Saturn
Pro-mars
Jupiter

ik had graag nog een Venus-8 en een Pluto-One geprobeert :)

Origineel geplaatst door HEXAGON
als de sh9 dezelfede filter heeft als een sh2 dan klinkt de sh7 close to een sh2 wat niet het geval is,ik denk dat het geen 24db filter in een sh7 is volgen gelezen te hebben en verklaring van eigenaars.

Jammer,ik heb enkel een sh2 sh3 en sh5 gehad.

Volgens vintagesynth.org wel:

Filter - 12dB/oct HiPass and LowPass filters w/ resonance and modulation sources from LFO, S/H, VCO2, or envelope follower

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Volgens vintagesynth.org wel:

op vintagesynth.com

staat er dat een sh2 een 24db heeft. voor de sh9 staat er niets,sh5 is multimode dus 12db waarschijnlijk.

en in de AZ of vintage synth boeken van peter forest moet je maar is lezen wat hij schrijft over de sh7.

met wat ik gehad heb,gelezen heb,en gehoort van sh7 bezitters zijn ze niet te vergelijken.

ofwel moet ik die sh7 bezitter de smeerlaperij uit zijn oren uithalen en die boeken van P forest verbranden,ik kan ze ook weggeven.. iemand?

Back