SH-7 van Hanz

Origineel geplaatst door vinnieq
SH1, SH2, SH3a, SH-09, SH7: 24 dB
System100, SH5: 12 dB

lees boeken van P forest over sh7 ,daar staat in dat roland een 24db verklaart maar het geen 24 db is die er inzit,hij zegt het ook dat de sh7 dunner klinkt,dit kan je maar pas echt weten wanneer je een sh7 hebt natuurlijk.

maar gebruikers bevestigen het..

Origineel geplaatst door vinnieq
SH1, SH2, SH3a, SH-09, SH7: 24 dB
System100, SH5: 12 dB

sh 3 = weert dat bekende moog copy filter sh 3a t roland filter
kzalt ens naslaan dat a/z want meestal klopt aardig
syst 100 =18 db tb 303 diode filter :engel: asjit

Origineel geplaatst door R-ond
sh 3 = weert dat bekende moog copy filter sh 3a t roland filter
kzalt ens naslaan dat a/z want meestal klopt aardig
syst 100 =18 db tb 303 diode filter :engel: asjit

Wat je hebt die boeken?

Indien ja,waarom post je hier dan domweg vragen van '' istiemet CEM chips synth zout of paprika,of ist met discrete Tena Lady compact Ic's.''

Ik kan jullie in ieder geval verzekeren dat het een fijn filter is, was zelf in de veronderstelling dat het een 24db filter was maar weet het na het lezen van de posts hiervoor ook niet echt meer zeker..

Maar dit ding knort echt als een gek, no matter what voor filter...
Echt een brute bak, veel kracht, veel expressie, gebruik nu de lfo als trigger op filter met zaagtand vorm, en random op de tone, wordt bijna een arpeggiator maar dan net waziger.....
:duivels:

Tja, verder kan ik alleen maar zeggen dat ik het persoonlijk niet eens ben met het commentaar van Forest w.b.t. het filter (en ik geloof dat Boele SCD, ook SH7 bezitter, zich daar wel bij aansluit...). Het is naar mijn smaak echt een heel puik filterke juist, en de audio rate filter modulatie mogelijkheid maakt het echt helemaal af.
Opmerkelijk ook wat Forest zelf al schrijft dat hij weet van meerdere eigenaren die het niet met zijn observatie eens zijn. Misschien is het filter in z'n eigen SH7 niet helemaal fris of onjuist gecalibreerd, wie zal het zeggen.

Verder niets mist met de boekjes van Peter, het is met liefde geschreven en absoluut beter dan niets, dwz. ik ken geen betere alternatieven.

Origineel geplaatst door Hanz
Tja, verder kan ik alleen maar zeggen dat ik het persoonlijk niet eens ben met het commentaar van Forest w.b.t. het filter (en ik geloof dat Boele SCD, ook SH7 bezitter, zich daar wel bij aansluit...). Het is naar mijn smaak echt een heel puik filterke juist, en de audio rate filter modulatie mogelijkheid maakt het echt helemaal af.
Opmerkelijk ook wat Forest zelf al schrijft dat hij weet van meerdere eigenaren die het niet met zijn observatie eens zijn. Misschien is het filter in z'n eigen SH7 niet helemaal fris of onjuist gecalibreerd, wie zal het zeggen.

Verder niets mist met de boekjes van Peter, het is met liefde geschreven en absoluut beter dan niets, dwz. ik ken geen betere alternatieven.

Helemaal mee eens. Zal de synthtech eens vragen of ie weet hoeveel db dit filter nu werkelijk is :D

Zal straks die oude SH-7 demootjes eens opduikelen. Heb hem ook weer in een nieuw nummer zitten, met ringmod. bruut is gewoon het juiste woord voor deze synthesizer, nergens mee te vergelijken, behalve met andere Rolands.
De SH-5 lijkt er wel op maar heeft een heel andere interface die minder makkelijk naar mooie geluiden leidt (is mijn mening).
De SH-7 is *beslist* een van de mooiste parels in mijn lijstje monofonen, zoniet de mooiste.

Overigens, over het filter: probeer maar eens een drumtrack er doorheen te gooien via de audio input... Filterheaven!

Origineel geplaatst door Hanz

Bespaaar je de moeite, Hex is in de Heere, en er is maar een Heere, en dat is de Heere (1ste druk)

Origineel geplaatst door HEXAGON
dat de sh7 dunner klinkt,dit kan je maar pas echt weten wanneer je een sh7 hebt natuurlijk.

maar gebruikers bevestigen het..

MWWWWAHAHAHAHAHAHA!!!!!! :dubbel:

Dunner? :dubbel: :dubbel:

Ja ja, waaar heb je de grootste piemel mee, een -5 of een SH-7. Ik moet zeggen dat uit de geluidsvoorbeelden van Hanz de SH-7 als zeer potent naar voren komt. Toch wel iets meer dan 2x mijn intens geliefde SH-09. Zijn er nog echte mann(wijv)en die vergelijkbaar gebrul uit een SH5 kunnen laten horen?
Dikte zit niet alleen in het filter [oberheim 12 dB, vs 24 dB nattigheid]

Wat je hebt die boeken?

Indien ja,waarom post je hier dan domweg vragen van '' istiemet CEM chips synth zout of paprika,of ist met discrete Tena Lady compact Ic's.''

yep eregens liggen ze hier ...
[en vallen byna uitelkaar-was zoon beetje mn info bron
voor internet en midi & recording boekies]
peterforrest schrijft soms aardig vanuit zn eiegn vizie ...

leuke citaat toen al ; dat de pro one best synth 4 valueu is

nam t maar aan kocht m met en vriend die system 100 101+104 kocht en ik de pro one
[long time ago ]
rara die zijn beiden gebelevn ....op sequencer na .....naar piere s museum
:engel:

en toch komen eregns die verhalen vandaan dat de sh 5 ...rauwer / fatter ? is dan de sh 7
en de system 100[andere draad] de tamste onder de rolands ..
volgens hex ..
istie meer jp8 alike ...dan eensh synth zegmaar

storysss. tzijn allen juweeltjez en die vragen om keuzes

Origineel geplaatst door R-ond

en toch komen eregns die verhalen vandaan dat de sh 5 ...rauwer / fatter ? is dan de sh 7

ik heb enkel een sh5 gehad,en zo vet was die ook weer niet,gelukkig dat er een bandpass in zat waardoor je wel xtra freqs kon boosten,waardoor die toch wel een speciale sound had.

alhoewel het tegendeel wordt gezegt van eigenaars die enkel een sh7 hebben veronderstel ik,heeft mij een bezitter van de 2 (sh7 en sh5) toch het tegendeel verklaart,dus dat de sh7 dunner klink.

ik heb enkel een sh5 gehad,en zo vet was die ook weer niet,gelukkig dat er een bandpass in zat waardoor je wel xtra freqs kon boosten,waardoor die toch wel een speciale sound had.

alhoewel het tegendeel wordt gezegt van eigenaars die enkel een sh7 hebben veronderstel ik,heeft mij een bezitter van de 2 (sh7 en sh5) toch het tegendeel verklaart,dus dat de sh7 dunner klink.

Tja, maar ik ben van het weekend ook bij een bezitter van beiden geweest, en samen zijn wij van mening dat het andersom is. Zo zie je maar, lekker objectief allemaal :D

Waar blijft die postbode Steve! 8)

Dunner? Sh7?

Niet meest geniale trackje maar zat even te spelen... dus reken me niet af op mijn gekloot, alleen dun (tenzij je op auratones luistert) is ie niet...

echt niet nee...

nee niet dun....

dik dus

eehm , had een mp3 toegevoegd, maar volgens mij zie ik em niet, iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

Grrr

EJ

Origineel geplaatst door SCD
Tja, maar ik ben van het weekend ook bij een bezitter van beiden geweest, en samen zijn wij van mening dat het andersom is. Zo zie je maar, lekker objectief allemaal :D

Waar blijft die postbode Steve! 8)

ik denk dat door kenners persoonlijke ervaring / smaken
worden verteld en dat word geintrepeteerd! as zijn de dikker /smaller 12/db/24 db
volgens mij zijn de sh5 /sh7 idem synth s
en hebben ze allebei ander filters thats it

kweet niet of de sh 5 ook van die audio range lfo,s heeft
dat geeft wel een aardig stukkie klankkarrakter aan sounds
en ik denk dat de system 100 ook aardig gelijk is qa ... structuur componenten
alleen ook weer ander filter
en semi-mod....leuk

alleen liep er ergens een draad die ik gister las van een jongen [utrechtkwamdie d8 ik ] die dus een sh7 had gekocht en een system 100 101 had , die wist duidelijk te zeggen dat een
osc van de system duidelijk weer dikker / breder klonk dan een sh ....?

allemaal personlijke smaken meningen - gelukkig wel goede

:smeris: laat de roland politie t maar niet horen ...

Origineel geplaatst door datisookzo
eehm , had een mp3 toegevoegd, maar volgens mij zie ik em niet, iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

Grrr

EJ

as bijlage ,../ of een link naar mps stash site
?
de man is bezig met luister demoo,s okdan

astei et groot is dan 1 mb...kan t niet
linken naar een site waarje kon plaatsen

dan kunje lange soundscape stukkies plaatsen
ff mailen naar iemand die en account heft hans / boele [scd]

Back