SH-7 van Hanz

SCD

Gearlust [on]
Ben wel benieuwd wie die gekocht heeft... Een SUPER bak is dat, die SH-7... Van het weekend bij een geacht forumlid een SH-7 getriggerd met een system 100 sequencer (waarbij de system 100 ook mee"reutelde"), *onwaarschijnlijke* herrie gehoord...

8)

Ik begin steeds meer waardering te krijgen voor roland bakkies van die leefijd..:)..lekker discreet

nou ja, on topic dan toch maar even: de rolands, zelf deze 'zeldzame' sh7 (je ziet m niet vaker dan een keer of 3, 4 per jaar te koop en dan is ie ook vaak vlot weg) kunnen mij niet echt bekoren. discreet of niet.

Last edited by a moderator:
Maar uh, gefeliciteerd met de SH-7.

Snap er niks van Leo, waarom boeit deze synthesizer je niet? Het ding heeft toch bakken karakter en daarnaast enorm veel modulatiemogelijkheden? Snap het niet.

Last edited by a moderator:
Ziet er erg mooi uit op de foto's zeg, die bak van Hanz....nou ja, ex-bak van Hanz natuurlijk :)

Ik heb er nog nooit een gehoord en ben zeker benieuwd hoe zoiets nou klinkt.

sorry mensen die weer onmiddelijk met hun middenstands oordeel klaar staan en mijn berichten lezen gemeten naar het lineaaltje van hun eigen bekrompenheid en daarbij uiteraard niet voorbij de grenzen van hun eigen intelligentie kunnen gaan........ :)

ik uit geen frustratie, ik stel gewoon een directe vraag aan iemand die ik redelijk ken en van wie ik in ieder geval weet dat hij geen moeite heeft met directheid. het is ook echt puur een informatieve vraag, ik hoop een dezer dagen een feitelijk antwoord te krijgen op mijn vraag en probeer geen sneer uit te delen of iets.
en de reden dat ik niet pb is dat de laatste tijd ralphs pb doos steeds vol zat. als je je al druk wilt maken over dit soort dingen, denk dan eerst even na of probeer de dingen eens anders te lezen dan de manier waarop het blijkbaar in je hoofd zit vastgeroest. succes.
en alsjeblieft nu geen boze of vervelende reacties omdat je terechtgewezen wordt op een nare manier (ik kan het even niet laten), omdat je gewoon een beetje boven je kunnen of voor je beurt hebt gepraat. laat het gewoon zo en probeer de volgende keer wat minder snel/ beter gefundeerd te oordelen, als je dat dan toch per se graag doet. je oordeelt hier namelijk niet over een synth maar over een ander mens, dat vraagt wat meer en ondoordacht oordelen komt wat naar over op betrokkenen.

on topic:
soms wil ik een bepaald geluid horen van een synthesizer en soms wil spelen met de modulatiemogelijkheden en verdere bediening. ik merk dat het geluid dat uit een oude roland komt mij meestal niet zo kan bekoren. ten eerste gewoon een kwestie van smaak, ik luister liever naar de herrie van een oog source bv. daarnaast denk ik dat ondanks de discretie van de rolands, er ook wat te wensen over is gebleven aan de roland synths (zoals aan de meeste synths trouwens, vandaar waarschijnlijk dat er ook zoveel verschillende zijn) bv voor wat betreft het filter.

als het om het spelen met de synth gaat, de modulatie, het toewijzen van a naar x of b naar y en omgekeerd, de bediening... die is leuk, maar ik merk bij mezelf dat dit toch echt een thrill van heel korte duur is. als je er geregeld achter zit, heb je het al snel allemaal geprobeerd en gedaan, waarmee ik niet wil zeggen dat je de synth door en door kent en elk geluid er zo uithaalt, maar dat geldt naar mijn idee net zo goed, of misschien zelfs meer voor een synth met minder modulatiemogelijkheden, waar je het moet gaan zoeken in de potmeters een mm verdraaien in plaats van aanzwengelen en andere zeer subtiele veranderingen.
maar bv een nord modular komt veel meer tegemoet aan de wens eens van alles uit te proberen en met elkaar te verbinden en te moduleren, voor minder geld.

los daarvan is de roland sh7 natuurlijk een erg leuke oude synth, zeker als die ook nog zo mooi is, en voor de liefhebber zeer de moeite en het geld waard. maar afgezet tegen zijn tijd- en/of soortgenoten zou mijn voorkeur duidelijk elders liggen.

Ik ben helemaal niet zo thuis in dit soort ouwe analoge roland gear, maar qua looks doet ie me een beetje denken aan de CS-10 en CS-30 van yamaha.
Lang lang geleden heb ik es een CS-30 demootje gehad van een forumlid en dat ding klonk gewoon erg vet.

Is deze SH-7 van dezelfde orde (qua prijs niet, CS-30 is cheaperrr)?

Wat ik ook wel es gehoord heb, is dat je de oneven modellen uit de SH serie moet hebben, die zijn het vetst!
klopt dit?

-C-

Origineel geplaatst door C738
Ik ben helemaal niet zo thuis in dit soort ouwe analoge roland gear, maar qua looks doet ie me een beetje denken aan de CS-10 en CS-30 van yamaha.
Lang lang geleden heb ik es een CS-30 demootje gehad van een forumlid en dat ding klonk gewoon erg vet.

Is deze SH-7 van dezelfde orde (qua prijs niet, CS-30 is cheaperrr)?

Wat ik ook wel es gehoord heb, is dat je de oneven modellen uit de SH serie moet hebben, die zijn het vetst!
klopt dit?

-C-

nou, de 2 (is even hè) is wat rechttoe rechtaan maar met 2 vco's en sub en pwm erg vet, zeg maar. de 09 een stuk minder, dus zo simpel is het helaas niet.

ik vind de roland sh aynths sowieso niet allemaal over 1 kam te scheren, voor zover ik ze ken, maar naar mijn idee is de sh7 heel iets anders dan de cs30, wat de klank betreft. dan klinkt de roland toch weer veel beter, naar mijn smaak. veel meer power.

daar is dus maar op 1 manier achter te komen... al die SH dingen en CS dingen proberen
damn daar gaat mijn spaargeld

:D

-C-

ik ben wel benieuwd hoe die klinkt eigenlijk..
is er ergens in dit modderbad nog een mp3tje te vinden?

Origineel geplaatst door Leo

ik vind de roland sh aynths sowieso niet allemaal over 1 kam te scheren, voor zover ik ze ken, maar naar mijn idee is de sh7 heel iets anders dan de cs30, wat de klank betreft. dan klinkt de roland toch weer veel beter, naar mijn smaak. veel meer power.

Ja daar sluit ik mij bij aan een SH7 is lichtjaren dikker, wolliger en krachtiger dan een CS30...een cs30 is toch meer een rare bliep synth ofzo veel natter...exotisch dat wel maar zwaar overhyped qua prijs.

Origineel geplaatst door fjoesz
ik ben wel benieuwd hoe die klinkt eigenlijk..
is er ergens in dit modderbad nog een mp3tje te vinden?

Doris Norton gebruikte veel SH7 in haar ouwe werk op Norton computer for peace.

Nou, da's toch wel te doen?
De SH-1, -2 (de enige even), en -09 ontlopen mekaar niet zoveel, dan nog even de SH-5 en de SH-7 aanschaffen: klaar! Ik geloof dat de 5 nog de meest afwijkende is.

Ik heb zowel de SH-7 als de CS-30 en die zijn inderdaad HEEL verschillend in karakter en klank.

De SH-7 is moddervet, vooral in het laag, met een erg mooie vervorming en rauw filter. De CS-30 is veel "ronder", "muzikaler", "tammer". Moet eigenlijk s wat vergelijkende mp3's maken :)

Eh, oh ja... maar hij is niet verkocht aan 'Ralph' (Ernst) hoor...

Ik ga 'm zometeen wegbrengen naar 'n echte liefhebber / kenner, die weliswaar hier op synthforum zit maar niet zo nadrukkelijk aanwezig is. Al die veel-posters met hun ego's ook... ;)

Maar misschien dat de nieuwe eigenaar zelf nog wel een keertje een SH7 snippet post?
Ik heb zelf ergens al 2 SH7 snipjes gepost, en van Boele herinner ik er me ook een paar, trouwens. :)

In de herhaling:
Spacey 7
Evil Space Machine

Laatst gewijzigd:
klinkt gruwelijk dat ding, thanks :)

overigens: wil SCD eens een keer kappen met zn eigen draad te hyjacken?

:D

Is toch echt een vreselijk mooie/vette bak zo'n SH7, Echt ben helemaal verlieft :luv:
Vindt hem qua disign echt helemaal top maar ook qua sound, echt veel karakter deze bak.

Super gewoon :halleluja

Kan die moderne plastic zooi die roland tegenwoordig maakt echt in geen eeuwigheid aan tippen, toch zonde

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik zal nu wel door mijn hoofd geschoten worden maar ik vind er een behoorlijke digitale rand aan zitten :confused: Ik moet ook eerlijk bekenen dat ik niet erg veel verstand hebt van de sh-serie

die digitale rand die jij noemt en de discretie van de oscillators hebben qua klank wel een bepaalde overeenkomst. ik denk vooral de kracht, die je eigenlijk gewend bent van digitale rommel, die harde knalpower, die hoor je lang niet in alle analoge synths terug.

Back