19" rack cage nuts en schroeven

Status
Please reply by conversation.

MonoTron

Initiating Sequence..
Lekker hoor, heb je zo'n 19" 10he rackje, krijg je maar voor de helft cage nuts en schroeven erbij. Dat schiet dus niet echt op :confused:

Ik ben dus op zoek naar de case nuts en schroeven om mijn rack vol te kunnen hangen. Ik heb er zo'n 6 van ieder nodig. Mocht iemand ze hebben liggen, dan hoor ik het graag!

Attachments

• m5-1.jpg
    m5-1.jpg
    1,7 KB · Bekeken: 79
Re: 19" rack cage nuts en schroeven

Origineel geplaatst door dsil
Lekker hoor, heb je zo'n 19" 10he rackje, krijg je maar voor de helft cage nuts en schroeven erbij. Dat schiet dus niet echt op :confused:

Ik ben dus op zoek naar de case nuts en schroeven om mijn rack vol te kunnen hangen. Ik heb er zo'n 6 van ieder nodig. Mocht iemand ze hebben liggen, dan hoor ik het graag!

ikkendat ,....
elke muziek zaak zouze moeten hebbe liggen
zeker gitaar ..zaken

ik heb ze ook nog wel ligen
maar dat gaat je een aardige duit kosten :engel: :D zijn van goud

Hou er even rekening mee dat je die in verschillende soorten hebben. Die profielen komen namelijk in verschillende diktes. Sommige zitten dus soms te los, en andere 'klikken' er soms niet eens in en vallen er zo weer uit.

Die dingen zijn echter wel duur. Laatste keer dat ik er naar informeerde waren ze 65 cent per setje (dus 2,60 per apparaat). Maar dat moet vast wel goedkoper kunnen.

je kunt ze zeker goedkoper krijgen.

In elke electro zaak/groothandel hebben ze deze op voorraad.
Daar heten ze namelijk "kooimoeren"
Worden daar gebruikt in de electrotechnische paneel bouw.
Vaak worden ze daar ook nog op het eind weggegooid, omdat er dan nog een handvol over is.

http://www.viba.nl/page/catalog.php?id=1169703

Kijk zelf ook eens onder google bij rittal kooimoeren .
En er zijn verschillende fabrikanten daarvan.

Klopt dat er wat verschil zit in de grootte.
Maar met een klein tangetje deze een beetje bijbuigen doet wonderen.

En de schroefen ?
zucht.........wat dacht je van de G*mma ? :)

Origineel geplaatst door Kraan
Hou er even rekening mee dat je die in verschillende soorten hebben. Die profielen komen namelijk in verschillende diktes. Sommige zitten dus soms te los, en andere 'klikken' er soms niet eens in en vallen er zo weer uit.

Die dingen zijn echter wel duur. Laatste keer dat ik er naar informeerde waren ze 65 cent per setje (dus 2,60 per apparaat). Maar dat moet vast wel goedkoper kunnen.

degene die los hangen in een stalen rek horen in een alu rek (profiel)

degene gemaakt voor stalen rails passen helemaal niet in alu rek en vallen erdoor.

stalen 19'' profilen zijn 1 mm dik ofzo,alu is 2 of 2,5 mm.

En vergeet niet een fiberring/duboring/kunstofring tussen de schroef en het apparaat te doen.
Een klein scherp randje aan de schroef, en je verprutst het hele rackoor.
Jammer als je ooit het apparaat eens in de verkoop doet.

Thanks voor alle tips mannen, daar kan ik wat mee.

Ik zal er wel even 1 meenemen naar de lokale electronicaboer en kijken of ze daar ook verkocht worden!

Dat van de plastieken dopjes is wel een goed idee idd. Ik vond het al zo raar dat je dopjes kreeg om de schroeven af te dekken, maar dat er wel een gat in zat en dat ze ook niet goed vast zaten :stupid :D
Verkopen doe ik over het algemeen toch niet, maar als ik mijn gear mooi kan houden dan zal ik dat zeker doen.

Ik had nu maar wat fx met twee verbindingen opgehangen, dat werkt ook met kleine apparaten!

Ik zal er wel even 1 meenemen naar de lokale electronicaboer en kijken of ze daar ook verkocht worden!
heb zo n vermoeden dat de elctronicaboer op t scheldeplein je er niet aan kan helpen

misschien den dekker? die kan ook racks van quiklock leveren

En gevonden, bedankt allemaal voor de input!!

Nu nog een klaagmail naar quicklock dat ze die dingen mee moeten leveren bij de verkoop van de racks zelf, want eigenlijk vind ik het wel weer slecht!
ff pijlen :)
waar heb je t gevonden?

Nu nog een klaagmail naar quicklock dat ze die dingen mee moeten leveren bij de verkoop van de racks zelf, want eigenlijk vind ik het wel weer slecht!
Inderdaad erg irritant, had ik ook bij mijn 2 rackjes.. Maar een paar schroefjes erbij, veel te weinig.. Dan heb ik zoiets, als je toch al zoveel geld voor zo'n simpel rekje durft te vragen dan mogen er ook wel genoeg schroefjes bij zitten.. Slechte zaak :frons:

Graag gedaan :)

Nou ,ik weet niet hoeveel er bij dat rack geleverd werden.
{zo te lezen de helft van 10 E = dus 20 stuks}
Vind ik wel netjes eigenlijk.
Wat ik dus begrijp , is dat je er 40 wilde hebben.
Nu word er natuurlijk meestal niet het hele rack volgepleurd met alleen maar 1 E rack spul.
Jij bent zeker de weinig voorkomende uitzondering. :)
Dus een beetje scherpe prijs van zo'n rack zie je dus terug in de "missende" kooimoeren.

Veel "kooimoer" plezier nog. :biertje:

Even kijken, er zaten zo'n 12 of 14 stuks bij, terwijl je 40 stuks nodig hebt om je rackje vol te kunnen hangen. Dat is een mooi begin, maar aangezien die krengen (de quicklock tabletop raks) zo'n 60 euro zijn, voor een minimaal stukje metaal, vind ik het redelijk minimaal. Nu heb ik de rest van de moeren en schroeven er voor 5,40 bijgekocht, dus echt duur is dat nu ook weer niet. En toch een beetje klantenbinding dat je die zooi er gewoon bijdoet.

Maar ja, tegenwoordig koop je alles kaal en moet je alle bijkomstigheden er nog bij kopen. Wat een verschil met vroegah zeg. Als je toen melk kocht kwam de melkboer het nog brengen, en dan zat er zelfs nog zo'n dikke laag met vet en schuim bovenop. Gratis extraatje van de verkoper zeg maar. Waar blijft de tijd :D

Oh, trouwens bij Fix gevonden Ramoonus. Voor de niet zeeuwen, das onze plaatselijke verhuurboer van audio zooi en lichten etc.

Oh, trouwens bij Fix gevonden Ramoonus. Voor de niet zeeuwen, das onze plaatselijke verhuurboer van audio zooi en lichten etc.
daar was ik nieteens op gekomen

Status
Please reply by conversation.
Back