Alesis ControlPad ?

Ik dacht wel dat je crosstalk bedoelde en ik weet ook wat dat is, maar ik kan me daar bij een MIDI controller niets bij voorstellen...
Zijn de onderlinge pads dan mechanisch niet goed gescheiden, of is er iets anders aan de hand?

contr. pad

contr. pad

jah et zou best kunnen dat het een flop is van alesis...:stupid
misschien dat daarom de prijs zo is gedaald!!

de egte tegenhanger van de Roland SPD-serie is de Performance Pad denk ik....
helaas wordt deze niet in nederland verkocht, die zal dus uit het buitenland gehaald moeten worden....:erm:

maar over de performance pad is ook niet egt info te vinden of er zijn heel weinig gebruikers....:eureka:

nou jah goed, ik blijf ff w8en op eventueel positieve berichten in deze discussie.....:walker:

Greetzszz:doei:

De Alesis ControlPad is slechts een midi controller. Er zitten geen samples in zoals de Alesis Performance Pad en de Roland SPD-20.

Je zou alleen het prijsverschil van de Performance Pad en de SPD-20 moeten vergelijken omdat die qua functies overeenkomen.

Waarom zou de ControlPad een flop zijn? Zelf heb ik geen interesse in de samples in de Performance Pad en de SPD-20. Dus een logische keus zou de ControlPad zijn.

Weet iemand of die triggers voor de hihat en de kick een aan uit functie zijn of zit daar ook velocity op? Ik wil m'n kick hard en zacht kunnen laten klinken. (Betreffende de ControlPad)

het gaat dan ook niet om de klank maar om de triggertechnologie. goed leren lezen ;). die is bij de alesis gewoon niet goed genoeg
je kan als drummer (wat ik bvb ben) nooit dezelfde performance krijgen uit een controlpad, als uit een spd20 die als midicontroller zou fungeren.. net zoals je uit een Dm5 kit niet dezelfde performance krijgt als uit pakweg een roland td3.
wat niet wegneemt dat je als niet-drummer, of als iemand die gewoon simpele patterns wil inspelen, en geen roffeldetails ofzo, geen plezier kan hebben aan de controlpad

control Pad!!

control Pad!!

:dubbel:
peepszz,

ik wil ff melden dat ik een control pad heb gekocht van alesis....
net wat Maks zegt, het is niet creme de la creme:kont:, maar voor het inspelen van me eigen beatsz and breakszz is het voor mij ideaal..:biertje:

via de pc, met usb en het programma BFD is het gewoon 'plug & play' :peukie:

ik moet en nog proberen in combinatie met me triton, via MIDI....

ik hou jullie wel op de hoogte.....:doei:

:okdan:

alesis

alesis

werkt prima! ben heel tevreden over dit ding zeker voor 150,- !

wel een probleem. Na 3 weken speelplezier herkent mijn pc hem niet meer..:S

- zowel reason als cubase geven aan dat er een error is /of herkennen geen audio usb apparaat

- ik heb meerdere usb inputs gebruikt. pc herkent wel een audioapparaat in de usb dat wel.

- ik heb de pc hard reset gegeven, werkt niet

wanneer ik nu cubase open - device -all midi inputs - staat er geen audio usb apparaat meer bij. Iemand ideeen?

bedankt

het gaat dan ook niet om de klank maar om de triggertechnologie. goed leren lezen ;). die is bij de alesis gewoon niet goed genoeg
je kan als drummer (wat ik bvb ben) nooit dezelfde performance krijgen uit een controlpad, als uit een spd20 die als midicontroller zou fungeren.. net zoals je uit een Dm5 kit niet dezelfde performance krijgt als uit pakweg een roland td3.
wat niet wegneemt dat je als niet-drummer, of als iemand die gewoon simpele patterns wil inspelen, en geen roffeldetails ofzo, geen plezier kan hebben aan de controlpad

Helemaal mee eens. Heb de Control pad nu al weer een hele tijd maar ik gebruik m toch niet echt veel. Ik ben ook een drummer en echt lekkere fills of breaks kan ik er niet mee inspelen. Heb ook een SPD20 gehad en die is duidelijk beter wat dat betreft. Op zich is dat wel jammer. Ik stuur er Battery 3 mee aan en dat is zo een mooie drumsampler met die easy to use velocity layers.. Maar wat je ook insteld op de controlpad, je zit gewoon veel te snel op de max velocity... jammer.

Hoe laat ik het hihat pedaal optimaal werken? Bij intrappen geeft hij wel een dichte tik door, maar mijn hihat pad doet hetzelfde. Voorheen werkte dit bij mij prima; hihat pedaal kon open en sluiten.

ben de handleiding kwijt, excuses. heb al vanalles geprobeerd maar werkt geen van allen!!

Back