Alesis ControlPad ?

Fles

THEMATIC
http://www.alesis.com/product.php?id=103

Heeft er iemand ervaring met deze controller ?
Hoe speelt die in vergelijking met een SPD? Ik had al ooit een SPD 20, maar verkocht omdat ik linkshandig ben..
Ik wil er Battery mee aansturen maar hoe is die midi implementatie van deze bak? Heeft die een usb midi driver zodat ie ook als 1x1 midi interface is te gebruiken als je m via USB aansluit... En is ie een beetje degelijk gebouwd??

Alle ervaringen zijn meer dan welkom, kan vrijwel niets vinden over deze bak. En ik zou m 'blind' moeten kopen...

. !:)!

Laatst gewijzigd:
Re: Alesis ControlPad ?

Origineel geplaatst door Flesje
Ik wil er Battery mee aansturen maar hoe is die midi implementetie van deze bak? Heeft die een usb midi driver zodat ie ook als 1x1 midi interface is te gebruiken als je m via USB aansluit...
Volgens de site:
USB Plug-and-Play connectivity (no drivers necessary)
MIDI I/O

oftewel er zou een MIDI In als Out aansluiting op zitten
zal zeer waarschijnlijk wel als interface werken

ik zou daar geen gif op in durven nemen hoor... misschien dient de MIDI IN enkel om program changes mee te ontvangen...

Origineel geplaatst door Lacertus
ik zou daar geen gif op in durven nemen hoor... misschien dient de MIDI IN enkel om program changes mee te ontvangen...

Idd is wat meer zekerheid wel gewenst. Je zou ook per preset moeten kunnen bepalen wat elke pad afzonderlijk uitzend, dus ook aanslaggevoeligheid... Zou mooi zijn.

Het lijkt trouwens wel alsof die pads niet vlak zijn als je de foto goed bekijkt. :confused:

Attachments

• controlpad_med.jpg
    controlpad_med.jpg
    15,3 KB · Bekeken: 96
Net ff de manual gelezen, had ik eerder moeten doen. :D

In een preset kan je het note number en het midi kanaal per pad afzonderlijk instellen.
Velocity curve en treshold zijn globaal in te stellen voor alle presets/pads tegelijk.

Ook zonder driver kan de midi in als interface fungeren, de midi out kan dit niet.

Al met al wel een leuke bak voor het geld. Je krijgt er ook nog BFD lite bij.

Ik bestel m maar gewoon... :)
Thomann: €200 Feedback: €240

Origineel geplaatst door Lacertus
Heb je al wat ervaring met de ControlPad opgedaan??

Weinig... Staat hier al een paar weken, maar ik ben al n tijd met een track bezig waar ik al drums voor 'klaar' had.
Maar de Controlpad werkt gewoon goed en volgens mij speelt ie wel ongeveer hetzelfde als een SPD.

Verder blijkt ie ook ideaal om m'n laptop er bovenop te zetten. :D

Het lijkt trouwens wel alsof die pads niet vlak zijn als je de foto goed bekijkt. :confused:

Het staat niet bol maar de onderste pads zijn iets groter. de lijnen zijn dus niet recht. de pads zijn dus wel degelijk plat/vlak

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Het staat niet bol maar de onderste pads zijn iets groter. de lijnen zijn dus niet recht. de pads zijn dus wel degelijk plat/vlak

Klopt.

en is die nu even responsive als een roland? De nieuwere Roland stuff kan misschien bij velen hiere niet gewaardeerd worden maar Roland is king als het op E-drum controllers aankomt.
..Spijtig dat je de velocity curve per pad niet kan instellen bij die Alesis. Want dat is best handig voor de kick en de snaar. Maar dit kan dan weer gemakkelijk opgelost worden door je sampler goed in te stellen.
Enige ervaringen bij echte drummers? Wat vinden jullie ervan?

Ik ben een echte drummer. :D En als ik er wat meer ervaring mee heb zal ik posten! Maar ik ga d'r geen complete drumloops mee maken hoor.. Blijft een gedeelte programeerwerk, maar voor hihatpatronen en breaks vind ik zo'n pad echt wel lekker.

Ik heb hier zon cheap Fame e-drum ding en ben geen drummer maar snaar roffels uit dat ding slaan is haast onbegonnen werk omdat de aanslaggevoeligheid beetje veel tegenslaagd. Het ding is dat deze Fame maar net goedkoper is dan de Alesis

nou, ik wist niet dat deze zo goedkoop was! toch maar eens goed checken dan... ik wou terug een roland SPD aanschaffen (had vroeger de 11, heb ook een v-drum etc) maar vond deze maar wat duur voor wat het is (rond 600euro). Om te programmeren is deze alesis schitterend, en met een BFD lite erbij, usb erin, en lekker goedkoop :)

Origineel geplaatst door Maks
nou, ik wist niet dat deze zo goedkoop was! toch maar eens goed checken dan... ik wou terug een roland SPD aanschaffen (had vroeger de 11, heb ook een v-drum etc) maar vond deze maar wat duur voor wat het is (rond 600euro). Om te programmeren is deze alesis schitterend, en met een BFD lite erbij, usb erin, en lekker goedkoop :)
doen. dan kom ik m bij jou checken ;) lijkt mij veel handiger dan die miniatuur triggerfinger pads!

Flesje, doe een keer een effort :). Ik ben net als jij een echte drummer, en zou hem wrs 'blind kopen', dus ben wel curieus wat je er van vind!

ben al n tijd met een track bezig waar ik al drums voor 'klaar' had.

en

als ik er wat meer ervaring mee heb zal ik posten!

Het duurt dus nog ff... :)

manual of andere info

manual of andere info

Hoi peeps,

ik zit er ook aan te denken om een Alesis control pad te kopen, maarre ik kan verder geen info vinden....

is er ergens een manual verkrijgbaar?...:erm:

ik heb een Korg triton Ex, ik wil em daarmee gaan aansturen....om drumbeats in te spelen, zo'n pad speelt tog lekkerder dan je toetsen......ik heb vaker op en SPD-20 van Roland gespeelt, maar de prijs is een wereld van verschil......vergeleken met de control pad.......

Zijn er meer mensen die de control pad op een synth hebben aangesloten?

in Feedback is de control pad momenteel verkrijgbaar voor 149,-
een koopje!!!:okdan:

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.....

Ciao!!:doei:

ik denk dat de controlpad redelijk geflopt is... veel x-talk etc... een gemiste kans van alesis. doch, voor het geld mag je dan weer niet klagen. echter had ik er graag eentje gehad die eventueel 200euro duurder was, maar dan wel reageerde als een lid van de SPD-familie...

Back