toft mixer effecten vraag

Rockwell

Stamgast
Hi,

ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Toft ATB32 mengtafel, ben alles via patchbay aan het aansluiten, maar zie even door het bos de bomen niet meer ;) of eerder ;(
Het betreft het aansluiten van de effecten.
Hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid verschaffen...

de ATB heeft 6 aux masters (balanced) en 8 stereo returns. Hoe sluit ik hier nou het beste bvb. de DP4 van ensoniq op aan.
Normaal gezien zou ik alles in mono gebruiken. Dus 1 en 2 van aux master in de input (1 & 2) van de DP4 en de output van de DP4 1 en 2 in de 1 en 2 van de stereo returns. Maar dan heeft de "stereo" in stereo returns weinig zin...
Ook wil ik zo veel mogelijk fx aan mijn toft kunnen hangen. Zoals ik het nu doe, kan ik maar 3 stereo fx eraan hangen.
Terwijl ik dan mijn overige 2 effectenbakken niet aansluit.
hummm...

Kan iemand me hiermee helpen?
Thanx a bunch!!!

groetjes, Rockwell

http://www.frontendaudio.com.au/toft/ATB24_HRjpg.jpg

Hier een hoge resolutie foto van je tafel. Dan is het duidelijk waar er over gesproken wordt.

Als ik het goed begrijp wil je al je effecten tegelijk gebruiken? In dat geval zal je OF je inserts (ik ga er van uit dat de tafel deze heeft) OF je subgroepen er bij moeten betrekken. Dan moet je heel bewust de boel aansluiten en kan je alleen de effecten die je via de auxilaries hebt aangesloten per kanaal 'doseren'.

Is dit wat je bedoelt, of begrijp ik je niet?

N.B.
Strakke tafel trouwens, kende ik helemaal niet. Als hij klinkt zoals hij er uitziet, dan past hij mooi bij de apparatuur uit je gearlist.

Hi Kraan,

bedankt voor je reactie.

De fx op inserts is natuurlijk een optie, maar ik vraag me af hoeveel bakken ik tegelijkertijd aan mijn auxen kan hangen.
Klopt het dat het er maar 3 in stereo zijn (dus 6 mono)?

Thanx & greets, Rockwell

mm kan me bijna niet voorstellen dat je returns altijd stereo zijn .. mono naar stereo splitter maken dan maar ? en anders altijd de 4 outputs naar stereo 1 en 2 routen, en dus alleen bij mono effecten die spliiter gebruiken ( vaak is het ook zo trouwens dat bij stereo returns 1 van de 2 ingangen voor mono kan worden gebruikt en je dus geen splitter nodig hebt .. maar dat kan ik niet bevestigen bij deze tafel .. zal wel bij de ingang achterop staan )

Enne ohja gewoon een patchpaneel gebruiken om je 10 fx ingangen naar de 6 auxen te routen ! Anyway lees nu pas dat je zoveel mogelijk fx tegelijker tijd wil gebruiken ..

Origineel geplaatst door Rockwell
Hi Kraan,

bedankt voor je reactie.

De fx op inserts is natuurlijk een optie, maar ik vraag me af hoeveel bakken ik tegelijkertijd aan mijn auxen kan hangen.
Klopt het dat het er maar 3 in stereo zijn (dus 6 mono)?

Thanx & greets, Rockwell

Voor zover ik het begrijp wel.

Origineel geplaatst door MadR
mm kan me bijna niet voorstellen dat je returns altijd stereo zijn ..

Je bedoelt omdat effecten niet altijd stereo zijn?

thanx!

ik denk inderdaad dat ik niet moeilijker moet maken dan t is.
Alles patchbayen en af en toe een kabeltje versteken. Let's go for that!
Nogmaals bedankt voor de snelle reply's

greets, Rockwell

Back