Hoe Klinkt Dat Ding?

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Djiezus, wat blurpt die ARP lekker zeg.

dat foute filter is zo fout nog niet:D

Attachments

• mb33.jpg
    mb33.jpg
    13,3 KB · Bekeken: 85
Re: Re: MAM MB-33

Re: Re: MAM MB-33

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb er ook 1. Nou ik vind het maar bagger wat eruit komt :D

Kijk aan! Eindelijk iemand die een 303 op waarde weet te schatten. :verkoght:

Hier een sequence van mijn Se1-x.
Er zit de snappy mod op, en de sequence is zo gemaakt dat je goed kan horen hoe de attack van de Se1-x is. Verder is de sequence erg saai.
Het is de Se1-x rechtstreeks op de recorder. Er is geen prosessing op de file toegepast.

http://www.megaupload.com/nl/?d=993PALT1

zo klinkt mijn jp8080 (niet zo goed op genomen maar je kan het wel horen)bij de laatste hoor je wel een basje sorrie daarvoorklik1 klik2 klik3 klik4
jp8080.jpg

zo klinkt mijn dx7
nadeel ondervind ik dat hij veel ruis heeft hier bij een voorbeeld... zo warme klank mmm.
Yamaha%20DX7.jpg

dx7 + 808

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dr.DRé
dx7 + 808[/URL]

oei die 808 klinkt wel supervet :halleluja

die dx ook:D

Laatst gewijzigd:
Kom op mensen, geen zin om wat te posten???
Is al 200x bekeken deze thread dus interesse is er zeker wel.

Leuke thread :)

Zal straks (alhoewel moet nog op visite ergens.. anders morgen) wat synthesizers.com geluiden posten en Tama ts-305 beats.

Re: Re: Hoe Klinkt Dat Ding?

Origineel geplaatst door turtel
paar geluidjes uit de arp omni :D , begin door de korg distortion effect.

heeflijk dat analoge spul , het schreeuwt en brult

vindt die dr 55 erg vet klinken , lijkt een beetje op de minipops :halleluja

je maakt dikke muziek gast !

Origineel geplaatst door turtel
paar geluidjes uit de arp omni :D , begin door de korg distortion effect.

heeflijk dat analoge spul , het schreeuwt en brult

vindt die dr 55 erg vet klinken , lijkt een beetje op de minipops :halleluja

Vet. Maak er een track van!
Heerlijk hoe die rhythmische blobs werken.

Re: Re: Re: Hoe Klinkt Dat Ding?

Re: Re: Re: Hoe Klinkt Dat Ding?

Origineel geplaatst door dob
Vet. Maak er een track van!
Heerlijk hoe die rhythmische blobs werken.

thx , maak er een ietsie anders stukie van ,boesboes heet die nu:D
beetje opvullen

boesboes

QUOTE]je maakt dikke muziek gast !QUOTE]

nee , de synth is vet

:)

Kheb hierzo 2 jams die ik niet goed genoeg vind om te posten als 'track' ofzoies, maar ze passen hier wel goed denk ik. Het zijn sowieso maar opgenomen experimentjes.

Deze begint met een s.com 14 modules systeempje die ongesequenced wat zaken LFO'd en s/h'd. Dan komen er wat techstar ts-305 drums in gesequenced met Numerology -> tr-626 midi-to-trigger -> techstar. En in de brug, iets na het midden, een zelfgebakken ensoniq sq-r patch die er eigenlijk ook vooral op los LFO'd en ENV'd.
Gejamd met een yamaha mg-16 fx, en als fx nog een shure levelloc clone en een digitech studio quad.

Deze begint met tama techstar beats gesequenced door een tr-626 beat met shuffle, numerology doet de accoorden in midi naar een eigen ensoniq sq-r patch, die delay erover krijgt van de studio quad, die feedback LFO'd. Het gefluit richting het einde is de s.com modular weer.
Weer met de yamaha mg-16 fx opgenomen.

SR-88 & CP9

SR-88 & CP9

Hiero een soundfile met daarop het neefje van de Boss DR-55, de "SoundMaster memory rhythm SR-88".
Verder op in de file laat ik de SR-88 door een Ibanez CP9 compressor stompbox plat slaan, zodat je ook kan horen hoe dat ding klinkt.

SR-88 & CP9 soundfile

Edit:
De kick van de SR-88 lijkt imo veel meer op een DR-110 dan op een DR-55.
Verder heeft de SR-88 kick, snare, hihat, cymbal en geen accent. De DR-55 heeft kick, snare, rimshot, hihat en accent. Nadeel van de DR-55 is dat je de hihats niet kan programeren. Dit kan overgens met een simpele mod veranderd worden.
Beide zijn erg leuke drumbakies, en ik ben blij dat ik ze allebij heb.

De Ibanez CP9 is de compressor/limiter uit de overbekende vintage TS-808 serie.

Laatst gewijzigd:
die techstar klinkt lekker.

sr-88 had ik nog nooit van gehoord maar wat een swing. idd heel veel weg van de dr55... istie ook te programmeren op dezelfde manier? ibanez stompbox is onverdacht vet!

thx voor de fragmenten weer.

Origineel geplaatst door koediman

istie ook te programmeren op dezelfde manier? ibanez stompbox is onverdacht vet!

Ja, een beetje omslachtig met de start en stop knoppen en de play/write mode.

En de CP9 is idd een heel aangename verassing. Ook een 909 krijgt er extreem veel punch door.
Het is een variatie van de Ross compressor maar dan met 13600 OTA.

Laatst gewijzigd:
Re: SR-88 & CP9

Re: SR-88 & CP9

Origineel geplaatst door Patat Met
Nadeel van de DR-55 is dat je de hihats niet kan programeren. Dit kan overgens met een simpele mod veranderd worden.

Hoe dan??? schemas, parts list, tutorial etc. Allen zijn welkom.

Re: Re: SR-88 & CP9

Re: Re: SR-88 & CP9

Hoe dan??? schemas, parts list, tutorial etc. Allen zijn welkom.

Om de hihats van de DR-55 te kunnen programeren hoeft je alleen maar de triggers van de rimshot en de hihat met elkaar te verwisselen. Dan kan je natuurlijk niet meer de rimshot programeren.

Dus van IC1 uitgang 12 is de trigger van de rimshot. Deze haal je los van de rimshot bij de kruising van C33 en R48 en maak je vast bij C38 wat de trigger ingang van de hihat is. Wel eerst nog de trigger van de hihat (schakelaartje) op kruispunt van C33 en R48 vast zetten.

M'n SR-88 is overgens ook gemod, er zit een langere decay op de kick. Exact hetzelfde zoals dat je dat bij de DR-55 en DR-110 kan doen.

Back