[synth] sweet!

SideFX

met Lid
Hier een opname van een projectje waar ik mee bezig ben. Graag hoor ik jullie mening!

Genre: synthesizer

http://cj2.nl/~jeroen/synths/Sweet.mp3

Ik ben een uitmix-noob, hier en daar is het wat overstuurd.. dus niet te kritisch aub :s :)

Bedankt alvast! :biertje:

Lekker nummer zeg.
En die mix is gewoon goed hoor. Alleen al het feit dat je lekker alles al niet in het midden hebt staan werpt al z'n vruchten af.
Als je die bassline de wat rechts staat een L+R tempo delay op gebruikt dan krijg je hem lekker breed over links en rechts.
De subtiele strings zou je evt een plate over kunnen doen zodat hij een ruimtelijk wat naar achteren valt.
Die hele lage bas zit wat resonantie is die je eruit kan EQ'en. Daar kan je ook een van je osc een oktaaf verstemmen zodat hij extra zwaar wordt.
En ergens heb je ook een brommetje in zitten. Een goede lowbudget oplossing is om het kanaal waar het vanaf komt tijdens het opnemen met de hand te muten.

En met die TG77 preset wordt het wel een soort Jan Hammer nummer. :)

ik vind hem top :halleluja
hele mooie lead ook.

fadeout vind ik jammer, een echt einde was mooier geweest vind ik.

Yay! Inderdaad leuk voor een zondagmorgen of middag (ben net wakker dus dat voelt als ochtend).

Voor welk project ga je het gebruiken?

Hey, de rest is ook lekker. Beetje corny, maar niks om je voor te schamen. Ik ben nu bij track 4...
Effe masteren, account op sellaband aanmaken en ik ben je sponsor...

Origineel geplaatst door chris-w
Hij zou zo op een synthesizer greatest verzamelaar kunnen.
die lead doet me denken aan jan...

ehm edit; zekering had dat al vermeld.

Attachments

• miami-vice-photograph-c10039368.jpeg
    miami-vice-photograph-c10039368.jpeg
    31,1 KB · Bekeken: 74
Hey! Bedankt voor alle leuke reacties! Hartverwarmend :halleluja

@fuse: bedankt voor de tips, de delay en plate reverb zal ik er eens in verwerken. Die lage bas scheert er wat onsubtiel doorheen inderdaad, wellicht wat beter eq'en.

Die brom komt uit de Pro-One.. ik zal eens een DI-box er tussen hangen, maar ik vrees dat het geen aardingsprobleem is..

De bewuste patch heeft als naam 'Jan Hammer Guitar', en is een getweakte preset uit de D50 :) Verder is elke gelijkenis met Jan Hammer puur toeval.. maar ik vind z'n muziek wel top.

@mikanik: leuk dat je die andere tracks gevonden hebt :) Ik heb niet echt het lef om ze zelf te posten..
Clone en Klakson ben ik niet heel bekend mee. Dat is een beetje italo disco toch? Ik ben nog niet zo thuis in dat wereldje, CBS ken ik ook pas sinds kort, net als labels zoals groove.nl waar heel veel leuke dingen staan (bedankt voor de tip Sioux!)

Iemand nog meer tips of reacties?

:koffie:

mooi! vind het super dat je je melodietje zo kort houdt, ik zou geneigd zijn dat helemaal vol te doedelen, en dan krijg je niet die lekkere spanning erin die jij maakt.

mooie sounds, mooie mix, vind ik super, 1 van de beste dingen die ik op SF gehoord heb!

Back