Mix advies gevraagd !!

Event maakt wel leuke spulletjes (lineair, niet vermoeiend, betaalbaar). Ik vind dat je voor dance minstens 8 inch nodig hebt, dan kom je dus bij event op de tr8 of asp 8 uit. ASP 8 wordt helemaal de hemel in geprijzen in zijn klasse, maar was mij wat te duur nog. Ze hebben beide een -3db punt bij 35hz. Keb ze bij musicstore keulen gekocht.

Ik vergelijk hem bijvoorbeeld met Metamephorse Awesome van Mauto Picotto (echt heeel dikkwaliteits techno-album), en dan zit er idd nog wat veel sublaag in. Maar dat verschilt toch per producer. Ik weet dat ik zelf ook altijd nogal zwaar op het laag afmix :) Kan sowieso nog wel wat tips gebruiken! (hint hint) Wat je zegt klopt precies, als je urenlang je eigen werk hoort en je veranderd iets ten positieve in de mix, dan klinkt het voor jezelf vaak bagger. Heel lastig.

Aan jullie allemaal ...

De bassline was idd te zacht !!

Ik heb 2 nieuwe mixen gemaakt,

1) waar ik de highpassfilter van de bassline heb gehaald

2) waar ik de highpassfilter van de bassline heb gehaald en hem 2db harder heb gezet

Aan Fuse en JelleWaltman (en ook aan de rest natuurlijk) ...

Er zat idd ook teveel sublaag in :D Ik ben even met een parametric equaliser gaan klooien waar een heel fijn in te stellen highpassfilter op zit en kon toen het verschil erg duidelijk horen.
Ik had hiervoor al het gevoel dat er iets in het laag in de weg zat, alleen kon ik het niet goed plaatsen. Dus bedankt voor het letterlijk verhelderende en vakkundige advies ! Dit is ook een erg goede stap geweest om m'n monitoren weer een stuk beter te leren kennen !! (ppppfffff ... lijkt wel een relatie, hehe :luv: )

Wat heb ik nou gedaan ... op die 2 nieuwe mixen heb ik een slope gezet die afloopt vanaf 40hz naar -25db als op 10hz aankomt. En ik moet zeggen dat het een hoop rust in de mix brengt !! Nou vraag ik me wel af of er niet meer af moet ? Alleen gaat dat dan niet afdoen aan de warmte van de mix ... dat idee krijg ik namelijk als ik er meer afhaal ! Hoe denken jullie daar over ?? En wat vinden jullie van het resultaat ??

Jelle ... erg goed gehoord van die pitch van de kick !! Ik dacht toen ik het las ... huh die kick is gepitcht ?! Maar na controleren zag ik dat ik hem van de G0 naar de F0 had gezet !?!?! Waarom zou ik gek genoeg niet meer weten, maargoed ik heb hem dus gelijk terug gezet :)

Ik heb de oude en de 2 nieuwe mixen even in mn player op mn hyves pagina gezet zodat je makkelijk kan vergelijken je vind ze hier :

OmenOm - T7 mixen

Voor de player moet je een klein stukje omlaag scrollen.

Thx :)
Glenn

Origineel geplaatst door ivosp
Herhaling? 8>

Jah idd ... om deze draad een beetje 'schoon' te houden ! :)

Ik heb je trouwens een pb persoonlijk bericht gestuurd.

Glenn

Origineel geplaatst door JelleWaltman
waarom mij niet?

8)

:kroon:

Hahaha .. grapjas ! Omdat het in die pb over zijn tracks ging. En omdat ik de draad dus niet zo wilde vervuilen :D

Maar nu we toch bezig zijn ... ik heb je tracks gisteren beluisterd op je myspace en ik vind ze erg cool !! Mooie sound hoor !! En lekkere composities :halleluja

Glenn

Origineel geplaatst door glennplumber
Hahaha .. grapjas ! Omdat het in die pb over zijn tracks ging. En omdat ik de draad dus niet zo wilde vervuilen :D

Maar nu we toch bezig zijn ... ik heb je tracks gisteren beluisterd op je myspace en ik vind ze erg cool !! Mooie sound hoor !! En lekkere composities :halleluja

Glenn

En lekker strak laag ook ;)

Back