Mix advies gevraagd !!

glennplumber

Kneed je synth
Heey hallo :)

Ik heb net nieuwe mackie monitors gekocht, dit omdat ik helemaal leip werd van het laag wat ik niet duidelijk hoorde op mijn voorgaande monitors. Nu heb ik het idee dat het al wel een stuk beter klinkt. Alleen heb je dat zelf denk ik nog al snel met nieuwe monitors.

Dus ik vroeg mij af wat jullie van het laag vinden ? Is het te hard, te zacht, te vlak ... ik wil het allemaal horen :D

En met elk ander advies ben ik natuurlijk ook hartstikke blij :)

Het gaat om OmenOm - T7

Alvast bedankt,
Glenn

Laatst gewijzigd:
:) nice!

De kick geeft het meeste laag, maar is niet te veel, vind ik.
Misschien het bass-sequence-loopje ietsje harder zetten+ wat meer laag (dat ie net als de kick iets meer 'punch' krijgt), dan krijg je helemaal een lekkere drive er in :)

Maar leuk trackie, opzich! :biertje:

Origineel geplaatst door Zoidsity
:) nice!

De kick geeft het meeste laag, maar is niet te veel, vind ik.
Misschien het bass-sequence-loopje ietsje harder zetten+ wat meer laag (dat ie net als de kick iets meer 'punch' krijgt), dan krijg je helemaal een lekkere drive er in :)

Maar leuk trackie, opzich! :biertje:

Thx :)

Ik heb op de bassline een highpass filter zitten tot 65hz. Ik zal die er eens afhalen en de bassline wat harder zetten.
Dit heb ik echter al geprobeerd en kreeg toen het idee dat het iets teveel werd. Maar ik zal hem nu zo opnemen en hem dan eens afmixen om te kijken wat het resultaat is :)

Bedankt voor je mening !!

Glenn

luister je mix ook eens op een andere set speakers of bij iemand anders of luister een track waarvan jij vind dat ie goed gemixt is en probeer jouw track ook zo te mixen.

Origineel geplaatst door Eevar
luister je mix ook eens op een andere set speakers of bij iemand anders of luister een track waarvan jij vind dat ie goed gemixt is en probeer jouw track ook zo te mixen.

Bedankt !! Zijn goede tips en ik gebruik ze alle 3 ook al erg lang :)

Echter blijft het lastig om objectief te blijven over je eigen tracks en en daarnaast heb ik nieuwe monitors wat zoiezo wennen is ... vandaar ook mijn vraag.

Glenn

Sluit me aan bij de voorgangers. Als je nou gewoon met die monitors een maandje alle muziek die je hebt afluistert dan leer je wel hoe die krengen 'werken'. ;)

Maar qua sublaag is het wel wat zwaar. Maar kan nog net denk ik.

Origineel geplaatst door fuse
Sluit me aan bij de voorgangers. Als je nou gewoon met die monitors een maandje alle muziek die je hebt afluistert dan leer je wel hoe die krengen 'werken'. ;)

Maar qua sublaag is het wel wat zwaar. Maar kan nog net denk ik.

Jah ik weet het ... ik moet ook gewoon geduld hebben met die monitors :engel:

Maar jij vind het dus bijna teveel sublaag ? Mmmm ok ... dat is dus in tegenstelling tot wat Zoidsity eerder zegt.

fuse ... wat voor monitors gebruik jij ?

En Zoidsity wat voor afluistering heb jij ?

Thx
Glenn

Iemand nog tips of advies ?

Ik word wel een beetje 'verward' van de voorgaande posts ! Zit er nu teveel of te weinig laag in ?

Alvast bedankt !
Glenn

Origineel geplaatst door JelleWaltman
ik zal vanavond ff luisteren op m'n blue sky mediadesk, deze heeft een subwoofer, kan ik iig goed horen wat er daar gebeurd ;)

Coooool :)

Origineel geplaatst door glennplumber
...

En Zoidsity wat voor afluistering heb jij ?

Thx
Glenn

Actief PC-setje: Logitech Z4 met de sub op ongeveer 25~33%

Op mijn setje Dynaudio 5a's klinkt die kick lekker.
Goed vol, dat wel. Maar is juist goed.
De bazz is wel erg dun. De bazz hoeft niet harder, maar kan wel meer laag in, dus de highpass kan wat minder.

Lekker trackje btw *D

lekker hoor, op mijn tannoy reveals klinkt het goed, vette track btw, er mag wel idd wat meer laag in de bass...

nou..hij is geluisterd :)

kick heeft imho teveel sub.. en zoals vaker gezegd, de baslijn te weinig..

Kan zijn dat als je meer bas toe voegd dat de kick en de baslijn niet lekker samen klinken, maar als je de baslijn iets harder zet, en de kick 'tuned' (pitch) op de toonhoogte van je baslijn kan dit al veel schelen :)

Dat zei(k) ik toch. :bekdicht:

:biertje:

Aan jullie allemaal ...

De bassline was idd te zacht !!

Ik heb 2 nieuwe mixen gemaakt,

1) waar ik de highpassfilter van de bassline heb gehaald

2) waar ik de highpassfilter van de bassline heb gehaald en hem 2db harder heb gezet

Aan Fuse en JelleWaltman (en ook aan de rest natuurlijk) ...

Er zat idd ook teveel sublaag in :D Ik ben even met een parametric equaliser gaan klooien waar een heel fijn in te stellen highpassfilter op zit en kon toen het verschil erg duidelijk horen.
Ik had hiervoor al het gevoel dat er iets in het laag in de weg zat, alleen kon ik het niet goed plaatsen. Dus bedankt voor het letterlijk verhelderende en vakkundige advies ! Dit is ook een erg goede stap geweest om m'n monitoren weer een stuk beter te leren kennen !! (ppppfffff ... lijkt wel een relatie, hehe :luv: )

Wat heb ik nou gedaan ... op die 2 nieuwe mixen heb ik een slope gezet die afloopt vanaf 40hz naar -25db als op 10hz aankomt. En ik moet zeggen dat het een hoop rust in de mix brengt !! Nou vraag ik me wel af of er niet meer af moet ? Alleen gaat dat dan niet afdoen aan de warmte van de mix ... dat idee krijg ik namelijk als ik er meer afhaal ! Hoe denken jullie daar over ?? En wat vinden jullie van het resultaat ??

Jelle ... erg goed gehoord van die pitch van de kick !! Ik dacht toen ik het las ... huh die kick is gepitcht ?! Maar na controleren zag ik dat ik hem van de G0 naar de F0 had gezet !?!?! Waarom zou ik gek genoeg niet meer weten, maargoed ik heb hem dus gelijk terug gezet :)

Ik heb de oude en de 2 nieuwe mixen even in mn player op mn hyves pagina gezet zodat je makkelijk kan vergelijken je vind ze hier :

OmenOm - T7 mixen

Voor de player moet je een klein stukje omlaag scrollen.

Thx :)
Glenn

Ik heb ze ook even flink door de monitoren heen geragd en in de eerste staat zeker teveel sublaag. Laatste klinkt eigenlijk wel vrij aardig. Ik heb mijn huidige monitoren ook pas een paar maanden (Event TR 8 ), maar begin ze aardig te kennen. Met +db op de bassline klinkt ie wel nog steeds redelijk zwaar, maar das ook wel lekker juist.

Laatst gewijzigd:
Vat een gave muziek maak jij trouwens! :okdan:

Zit hier lekker te stuiteren op jouw tracks.

Origineel geplaatst door ivosp
Ik heb ze ook even flink door de monitoren heen geragd en in de eerste staat zeker teveel sublaag. Laatste klinkt eigenlijk wel vrij aardig. Ik heb mijn huidige monitoren ook pas een paar maanden (Event TR 8 ), maar begin ze aardig te kennen. Met +db op de bassline klinkt ie wel nog steeds redelijk zwaar, maar das ook wel lekker juist.

Yoooo,

Jah ... Event heb ik ook veel lovende dingen over gehoord door de jaren heen :) Heb ze alleen te weinig kunnen beluisteren. Geloof dat niet zo heel veel winkels ze verkopen in nederland toch ? Of in iedergeval niet op voorraad hebben !? Waar heb jij ze vandaan ?

Ben het met je beoordeling eens vind de laatste ook het lekkerste !! Alleen heb ik het idee dat er toch nog teveel sub in zit ... als ik het vergelijk met wat uitgebrachte tracks.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik die beoordeling vannacht om 03:30 heb gemaakt na de hele avond mixen dus of mn oordeel toen objectief genoeg was weet ik niet. Maar daar ga ik zo lekker verandering in brengen en er nog eens met een frisse 'blik' naar luisteren !! (volgensmij is iedereen bij mij in de buurt zo meteen wel wakker) :D

En bedankt voor je compliment .... cooool :) !!

Glenn

Back