Waar kan ik sample cd's bestellen met realistische verzendkosten?

Yost

Your tea is served...
Hoi,

Ik wil een sample cd aanschaffen met "realistische" drumgeluiden en liefst loops. Een bureaustudie via het web gaf als uitkomst dat ik het maar eens moest proberen met Luscious Grooves van Samplelab.

Ik heb geen flauw idee waar ik die cd kan bestellen tegen realistische verzendkosten. Samplelab.com geeft (tot nu toe) geen antwoord op hoeveel het zou kosten om één cd naar Nederland te verzenden. Bestservice.de heeft, volgens hun website, geen Samplelab cd's. Engelse muziekwinkels durven 20 pond in rekening te brengen voor het verzenden van één cd naar Nederland. Ebay geeft niet thuis....

Kortom, informatie over een site of winkel met realistische verzendkosten is zeer welkom.

Een inhoudelijke vraag is natuurlijk of je nog andere (makkelijker te verkrijgen) sample cd's kent die aan mijn eisen zouden voldoen. Ik ben zelf helemaal geen drummer en kom qua drumpartij niet veel verder dan boem-tsjak-boem-tsjak. Ik ben dus op zoek naar loops waar een "organische", dansbare, groove in zit, midtempo en iets sneller. Om daar een gevoel bij te krijgen moet je denken aan muziek van Massive Attack, Justin Timberlake (eigenlijk z'n producer, natuurlijk), Alicia Keys en Erykah Badu of Prince. Maar ook Peter Gabriel, Jamiroquai of Destiny's Child. Ik weet het, nogal divers, maar dan heb je een beeld. Technische randvoorwaarde is dat de samples idealiter geschikt zijn voor Logic's EXS24 sampler.

Alvast bedankt voor je antwoorden en/of ideeën.

http://www.bestservice.de

Daar bestel ik heel veel, snel en betrouwbaar

http://www.zero-g.name/dlg/cart/

Zero-G download shop, afrekenen met je CC/pay-pal en direct downloaden.

Maar heb je al eens aan Toontracks EZDrummer gedacht? Die klinken echt realistisch en komen met een heel goed inzetbare MIDI Library, dus als je niet z'n handig bent met het programmeren van drums dan heb je daarmee een goede start.

Ik heb mijn kits recent uitgebreid met Vintage Rock en de allernieuwste Claustrophobic (:halleluja ).

Kun je via Thomann of Feedback ook niet gewoon Sample-CD's bestellen / laten bezorgen?!

Origineel geplaatst door Zoidsity
Kun je via Thomann of Feedback ook niet gewoon Sample-CD's bestellen / laten bezorgen?!
jazeker

ook gewoon bij de feedback

enne dat verhaal van 20 pond verzendkosten uit engeland
zoveel zit er nieteens op een boek van 500 blz

maare zoek je losse drums en kits
of loops?

Origineel geplaatst door Ramoonus
jazeker

ook gewoon bij de feedback

enne dat verhaal van 20 pond verzendkosten uit engeland
zoveel zit er nieteens op een boek van 500 blz

maare zoek je losse drums en kits
of loops?

Iedereen bedankt voor jullie reacties!

Ik zal het eens bij Feedback proberen, al staat er helemaal niets op hun site over sample libraries. Ik zal ook nog even op de site van Thomann kijken.

Over belachelijke verzendkosten, misschien kan het heel goedkoop via Amazon.co.uk (maar die verkopen geen Sample libraries). Dit heb ik geknipt van de site van Digital Village, http://www.dv247.com/customerservice#how-much-does-shipping-cost
6. How much does shipping cost?
We use UPS Parcel Service

Great Britain and Isle of Man (not Channel Isles): Charge is £6 (including VAT)
Central Europe: Charge is £29.95 (including VAT)*
Outer Region (Greenland, Iceland & Norway): Charge is £69.00 (excluding VAT)*
* Please note that non-UK shipping costs may vary depending on location and the size and weight of the goods. You will be contacted should this situation arise.

For all European orders our EU shipping charge of £29.99 covers one consignment only. With this in mind we do not part ship to non-UK addresses.

Een andere grote Engelse muziekanten site maakte het iets minder gek met maar 20 pound verzendkosten. =(

En ik ben vooral op zoek naar loops, omdat ik zelf geen drumtheorie ken, slecht ben ik wat ik hoor vertalen naar mijn sequencer, en graag een echte "drumfeel" in mijn tracks krijg. Een John Legend achtige feel en groove. ;)

Origineel geplaatst door Yost
Iedereen bedankt voor jullie reacties!

Ik zal het eens bij Feedback proberen, al staat er helemaal niets op hun site over sample libraries. Ik zal ook nog even op de site van Thomann kijken.

Over belachelijke verzendkosten, misschien kan het heel goedkoop via Amazon.co.uk (maar die verkopen geen Sample libraries). Dit heb ik geknipt van de site van Digital Village, http://www.dv247.com/customerservice#how-much-does-shipping-cost
6. How much does shipping cost?
We use UPS Parcel Service

Great Britain and Isle of Man (not Channel Isles): Charge is £6 (including VAT)
Central Europe: Charge is £29.95 (including VAT)*
Outer Region (Greenland, Iceland & Norway): Charge is £69.00 (excluding VAT)*
* Please note that non-UK shipping costs may vary depending on location and the size and weight of the goods. You will be contacted should this situation arise.

For all European orders our EU shipping charge of £29.99 covers one consignment only. With this in mind we do not part ship to non-UK addresses.

Een andere grote Engelse muziekanten site maakte het iets minder gek met maar 20 pound verzendkosten. =(

En ik ben vooral op zoek naar loops, omdat ik zelf geen drumtheorie ken, slecht ben ik wat ik hoor vertalen naar mijn sequencer, en graag een echte "drumfeel" in mijn tracks krijg. Een John Legend achtige feel en groove. ;)
idioot duur

hier staan de samplecds tussen
http://www.feedback.nl/?id=26&a=191&treeID=5_6_4

heb je al naar spectrasonics stylus rmx gekeken?

Mooie is dat je (zeker in Feedback R'dam) de sample CD's ken beluisteren voordat je ze koopt. Kan waarschijnlijk wel bij meerdere zaken, maar daar staat zo'n "toren" met koptelefoon, etc. al klaar.

Iedreen nogmaals bedankt voor alle antwoorden en tips.

Ik heb Feedback en Peter Verspuy gebeld. Beide zeiden de Samplelab cd's niet (meer) op voorraad te hebben. Op de vraag of ik ze kon bestellen, kwam bij beiden vervolgens het antwoord dat de Nederlandse distributeur ermee op was gehouden*. Toen heb ik toch nog maar even Google ingeschakeld, en kwam ik op de site van Musik Schmidt in Frankfurt uit:
http://www.musik-schmidt.de/

Daar hadden ze Luscious Grooves in de aanbieding voor 65 euro. Vervolgens nog even gemaild over de verzendkosten; standaard 19 euro, maar de cd wilde ze ook wel voor 10 euro versturen. Dinsdagmiddag besteld, donderdagmiddag stond UPS op de stoep. Super service :okdan: :okdan: :okdan:

De Luscious Grooves pagina op hun site is ondertussen verdwenen. Blijkbaar heb ik de laatste**

* + ** + het feit dat ik geen antwoord kreeg van Samplelab zelf, doet mij vermoeden dat ze niet meer bestaan?.

PS. Mocht er nog iemand geinteresseerd zijn in een review van Luscious Grooves, zoek dan even in de SoundonSounds site. Ik wil ook nog wel iets melden, maar moet nu op vakantie van mijn vrouw. ;)

volgens mij bestaat samplelab gewoon
ze hadden pas nog analog archive 2 uitgebracht
en Luscious Grooves staat nog wel gewoon op hun site

Origineel geplaatst door Ramoonus
volgens mij bestaat samplelab gewoon
ze hadden pas nog analog archive 2 uitgebracht
en Luscious Grooves staat nog wel gewoon op hun site

Ze reageren niet e-mail (al bijna 2 weken niet). Hun site is niet bijgewerkt: Luscious Grooves 2 - The Dark Side en Analog Archive 2 staan er niet op. Er is geen NL distributeur meer....

Ik weet het niet, maar de signalen bevallen me niet. Aangezien je voor een domein en hosting meestal per jaar betaalt, zal de site het 't langste volhouden. Jammer, want de eerste kennismaking met hun loops is erg positief.

Origineel geplaatst door Yost
Ze reageren niet e-mail (al bijna 2 weken niet). Hun site is niet bijgewerkt: Luscious Grooves 2 - The Dark Side en Analog Archive 2 staan er niet op. Er is geen NL distributeur meer....

Ik weet het niet, maar de signalen bevallen me niet. Aangezien je voor een domein en hosting meestal per jaar betaalt, zal de site het 't langste volhouden. Jammer, want de eerste kennismaking met hun loops is erg positief.
dat is waar maar er word nog gewoon mee geadverteerd enzo
dus tja :confused:

Samplelab leeft blijkbaar nog.

Hun site (www.samplelab.com) is ondertussen geactualiseerd met hun nieuwste sample cd's: Analog Archive 2 en Luscious Grooves The Dark Side. Mijn mailtje beantwoorden is overigens nog steeds te moeilijk voor ze.

Back