Cubase 4 en dual core processors

Rollie

Stamgast
Ik snap het effe niet meer: Volgens mijn cubase handleiding ondersteunt cubase 4 dualcore processoren. Maar dit zal toch niet gelden onder Windows XP? WinXp ondersteunt toch géén dualcore processors? Of wel?

Ja hoor, Windows XP ondersteunt dat wel degeljk. Als ik me niet vergis kan XP zelfs tot 8 processoren gaan.

Als we het bij windows over cpu support hebben dan doelt microsoft op 2 fysieke processoren.

De hele ondersteuning is puur licentietechnisch. Windows XP professional ondersteund maximaal 2 fysieke single of multicore cpu's. De cores worden dus niet geteld.

Of XP erg goed is in multithreading is een ander verhaal. Vista is daar in ieder geval VEEL beter in maar XP kan het wel degelijk en ondersteund dus ook gewoon Quadcores indien nodig.

Vergeet niet dat XP een OS is dat stamt uit 2001 toen er nog geen multicore tersprake was. Zelfs dual cpu was toen nog best al heel wat als je dat had in je desktopje.

Vista zal in ieder geval zeker meer uit je quadcore/dualcore halen, maar de exacte verschillen heb ik nog nooit gezien.

Cubase 4 ondersteund in ieder geval ook quadcores volgens het user forum.

Je hebt inderdaad gelijk. XP ondersteund twee processoren. Was even in de war met Windows server 2003. Die ondersteunt er 8. Neemt niet weg dat XP prima overweg kan met multicore processoren.

Back