[Studio Electronics] ATC-Xi

@ Koediman: Waarom heb je voor de ATC gekozen en niet voor bv. een Se of little phatty?

Ik was dus op zoek naar dikke moogbassen maar heb geen plek voor nog een keyboard dus alle moogs vielen uiteindelijk af. (voyager rack is me te duur)
Bij Leo de micromoog kunnen bewonderen maar zelfs die is een stuk groter als dat ik dacht.

Se-1 heb ik ook overwogen. Heeft wel 1 oscillator meer + meer knoppen, maar 2 oscillators vind ik persoonlijk voldoende. Ondanks het feit dattie meer knoppen heeft moet je toch nog veel functies via schermpje en draaiknop bedienen.

Ik heb zelf een midicontroller (EMU MP-7) waar ik ook nog 16 draaiknoppen kan inzetten om de ATC te bedienen dus wat dat betreft kom ik in vergelijking met de SE-1 weinig te kort.

De ATC heeft als extra voordeel dat er 4 filters inzitten + dat hij volgens meerdere bronnen (oa Leo) nog een tikkie beter klinkt.

Origineel geplaatst door Leo
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...MEWA:IT&viewitem=&item=300131941316&rd=1&rd=1

gisterenavond nog gesmeekt zowat, maar hij wilde m niet naar europa versturen.
land of the free....

barjoh wat schandalig cheapo

ik heb ze hier byna nooit 2ndhands gezien denk ook dat t toch beetje ligt aan t inkopen
nieuwe =1600 ofsio doeje niet snel weg dan

terwijl de se1 en ook de x ] aardig vaak nog verkocht worden zelfsdikjes onder de1000
800 soms
voor de oudere zwarte se 1

daar haalje toch een leuke [moog] in huis
ipv een prodigy /micro ....

sja... beetje vreemd, kreeg voor het weekend een mail dat m'n apparaat zowat klaarstond en maandag verzonden zou worden. mail met tracking nr zou volgen maar heb totnutoe niks ontvangen (ook geen antwoord op m'n korte/vriendelijke mailtje van gisteren).
ach... zal wel loslopen hoop ik dan maar...

Nee... heb direkt bij SE besteld (op aanraden van r-ond, bedankt nog Ron!)
Leek best wel goed kontakt met Greg te hebben maarja... Ik weet ook wel dat mensen veel happiger zijn om te reageren op mailtjes met hoe je moet betalen als op mailtjes met "waar blijftie nou". :D

En hij's binnen! Toch nog erg snel zo vanuit Californie hiernaartoe.

Vreemd genoeg was hij wat kleiner/lichter als dat ik verwacht had. Beetje onzin natuurlijk want 2HE is 2HE maar toch, in m'n gedachten was het een zwaardere/dikkere bak. ;)

Witte frontpanel blijkt cremekleurig te zijn... Eigenlijk best okee... iig stukken minder lelijk als de foto's suggereren. Past prima bovenop m'n Roland VP9000 kwa kleurschema bijvoorbeeld, beetje fainted kleurschema.

Eerste indruk qua editten is heel fijn. Draaiknop werkt perfekt ism touchgedoe. Minpuntje: handleiding is te summier en als je dieper in de menuutjes duikt (mod targets bijv.) kom je behoorlijk veel afkortingen tegen die niet simpelweg verklaard worden in de handleiding. Mod targets staan er wel in maar dus niet met de afkorting erbij die op het schermpje te zien is. Gewoon proberen en ervaring mee opdoen is de enige optie.

Nu het belangrijkste onderdeel: Geluid! Een beetje zoals verwacht eigenlijk: van DIK tot helder. Veel verschil in de verschillende filters. Beetje het verhaal wat Leo al vertelde van de eerste ATC. 303 filter wellicht tikkie overbodig maar de andere filters frappant goed met de eigenschappen die je ervan verwacht.

Dan de nieuwigheidjes:
-Sinewave is lekkere ondersteuning voor extra diepe subs.
-Amp switch tussen ATC en Mini is soms subtiel soms erg duidelijk. Het ligt kompleet aan de gebruikte preset of de ene of de andere stand van de switch beter klinkt. Erg leuke toevoeging dus!

Geluidsvoorbeelden moet ik even laten zitten. Er is gewoon teveel mogelijk en ik moet het ding echt wat beter leren kennen. Dacht eerst 1 geluid door verschillende filters te laten horen maar ook dat is ondoenlijk. Het blijkt dat de geluiden zodanig van het filter afhankelijk zijn dat bijv. 1 bepaald geluid door het OB filter geweldig klinkt maar compleet nergens naar klinkt door de andere filters.

Check anders de demo's op SE site: http://www.studioelectronics.com/products_atcx_aud.php

feli danmaar gr wildr ook een ...
idd knoppen doos eraan

heb nu een se1x te leen ,..zo eens aanslingeren ...
meerdere filters in aleen wel zelfde karrakter

Back