En hij's binnen! Toch nog erg snel zo vanuit Californie hiernaartoe.
Vreemd genoeg was hij wat kleiner/lichter als dat ik verwacht had. Beetje onzin natuurlijk want 2HE is 2HE maar toch, in m'n gedachten was het een zwaardere/dikkere bak.
Witte frontpanel blijkt cremekleurig te zijn... Eigenlijk best okee... iig stukken minder lelijk als de foto's suggereren. Past prima bovenop m'n Roland VP9000 kwa kleurschema bijvoorbeeld, beetje fainted kleurschema.
Eerste indruk qua editten is heel fijn. Draaiknop werkt perfekt ism touchgedoe. Minpuntje: handleiding is te summier en als je dieper in de menuutjes duikt (mod targets bijv.) kom je behoorlijk veel afkortingen tegen die niet simpelweg verklaard worden in de handleiding. Mod targets staan er wel in maar dus niet met de afkorting erbij die op het schermpje te zien is. Gewoon proberen en ervaring mee opdoen is de enige optie.
Nu het belangrijkste onderdeel: Geluid! Een beetje zoals verwacht eigenlijk: van DIK tot helder. Veel verschil in de verschillende filters. Beetje het verhaal wat Leo al vertelde van de eerste ATC. 303 filter wellicht tikkie overbodig maar de andere filters frappant goed met de eigenschappen die je ervan verwacht.
Dan de nieuwigheidjes:
-Sinewave is lekkere ondersteuning voor extra diepe subs.
-Amp switch tussen ATC en Mini is soms subtiel soms erg duidelijk. Het ligt kompleet aan de gebruikte preset of de ene of de andere stand van de switch beter klinkt. Erg leuke toevoeging dus!
Geluidsvoorbeelden moet ik even laten zitten. Er is gewoon teveel mogelijk en ik moet het ding echt wat beter leren kennen. Dacht eerst 1 geluid door verschillende filters te laten horen maar ook dat is ondoenlijk. Het blijkt dat de geluiden zodanig van het filter afhankelijk zijn dat bijv. 1 bepaald geluid door het OB filter geweldig klinkt maar compleet nergens naar klinkt door de andere filters.
Check anders de demo's op SE site:
http://www.studioelectronics.com/products_atcx_aud.php