Volgens deze thread (http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=77651) op het cubase forum is side chaining geimplementeerd in de komende 4.1 update. Eindelijk !!!!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Almeros
Nou dat zou wel eens tijd worden voor zo'n "professioneel" pakket zeg
Je hebt er zo'n vage truck voor met SX 3 iig... duurt wel tijden voordat je dat hebt ingesteld en dan is ondertussen mijn inspiratie al weer vervlogen...![]()
Origineel geplaatst door mavn
En is dit inmiddels al verbeterd?
- Instrumentchannels (ik werd gek van die gescheiden audi en midi kanalen. Zóóóó onoverzichtelijk bij gebruik van softsynts...)
- Flexibelere routing (kan je nu wel gewoon bus 2 naar bus 1 sturen? Of kan je nog steeds niet naar een eerder aangemaakte groep routen?)
Origineel geplaatst door Carnivore
Als je lege project templates aanmaakt heb je daar geen last van, dan is het ctrl-n, uitkiezen en gaan....

Origineel geplaatst door dextah
Zal je net zien .. heb ik deze plugin van de week gekocht
http://www.db-audioware.com/sidechaincompressor.htm

Origineel geplaatst door Subgroover
Dan vrees ik dat je een miskoop hebt gedaan...
Ten eerste:
Volgens mij kan deze plugin namelijk niet sidechainen op de manier zoals wij allemaal bedoelen (oftewel, kick in de sidechain in voor ducking-effect).
Sidechaining kan ook betekenen dat het een compressor met EQ via sidechain is, zodat je in kan stellen op welke frequenties de compressor sterker reageert. Zo kun je bijvoorbeeld een DeEsser creëeren!
Dit heeft verder vrij weinig met het Benassie-effect te maken...
Ten tweede:
Sidechaining kon in Cubase al heel lang, zijn zelfs verschillende mogelijkheden. TC-Works had een heel makkelijk pakket met goede sidechaincompressor. Sidekick is een leuke gratis mono sidechaincompressor en er was er nog eentje die een beetje omslachtig werkte via groups, maar wel zeer goed klonk!
Origineel geplaatst door dextah
Nee hoor .. zeker geen miskoop .
De plug werkt prima .Instant Benassi effect ...
Het is juist de manier van sidechaining die " jullie" bedoelen .
Het werkt hetzelfde als de Compressor uit de TC native bundle waar ik altijd mee sidechainde maar sinds overstap van G4 naar MAcintel niet meer bruikbaar is .
10 jaar geleden voor het eerst met sidechaining te maken gehad op de SAE .
Dus was er wel van op de hoogte wat het is hoe het werkt en wat het doet etc ..![]()