Cubase vs.......

Jake

Stamgast
Ik werk nu al een lange tijd met Cubase sx en ik kan er wel lekker me werken.
Er zijn naast Cubase nog heel wat andere software sequencers.
Omdat ik alleen bekent ben in cubase wil ik weten wat na Cubase ook heel lekker werkt, en wat het meest in Studio's gebruikt woord ?

Gr Jake

Re: Cubase vs.......

Origineel geplaatst door Jake
Ik werk nu al een lange tijd met Cubase sx en ik kan er wel lekker me werken.
Er zijn naast Cubase nog heel wat andere software sequencers.
Omdat ik alleen bekent ben in cubase wil ik weten wat na Cubase ook heel lekker werkt, en wat het meest in Studio's gebruikt woord ?

Gr Jake

Het meest gebruikt in "studio's" is Protools HD. zonder enige twijfel. In "home-studio's"? Het zal Logic, Cubase of Ptotools LE zijn... ik gok Protools LE. Ik heb het dan natuurlijk over wereldwijd van volksmuziek tot house.

De pro studios hebben gewoon alle sequencers want die willen zoveel mogeljk klanten hebben.
Is niet zo moeilijk.

Ik heb toffe tracks gehoord die met FastTracker 2 zijn gemaakt en slechte tracks die met Cubase SX zijn gemaakt dus tja...

Wat Ramoonus zegt dus eigenlijk :D

Waarom wil je weten wat voor pakketten anderen/studios gebruiken als je zelf met Cubase goed overweg kunt?
Een DAW is een DAW. En Cubase, Logic en ProTools zijn daarin de grootsten.

Overweeg je een crossgrade?
Een ander pakket is altijd moeilijk leren mee om te gaan, als je een ander gewend bent. Alles zit ergens anders en moet je net anders activeren en bedienen.

En het is idd de creativiteit en de kennis en kunde van de bediener, en niet het pakket zelf, wat het verschil maakt.

Back