Hobby, werk, studeren, sport.... TIJD?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Otlen

Lid
Naast mijn full-time baan studeer ik deeltijd ('savonds), ik sport af en toe en wil ook nog wel met mijn synths spelen. Hoe delen jullie je tijd in zodat je toch optimaal van je vrije tijd gebruik maakt? Zijn er mensen die het net zo "druk" hebben als ik?

ik deel het zo efficient mogelijk voor zover dat gaat en probeer zoveel mogelijk dingen te combineren al werkt dat niet altijd.

poosje geprobeerd om 2 uur per nacht minder te gaan slapen. ook dat werkt, maar niet op lange duur. :)

ik heb inmiddels maar aangenomen dat het een probleem is waar veel mensen mee zitten.
hoe meer hobby's en bezighden hoe minder tijd je overhoudt natuurlijk.

Re: Hobby, werk, studeren, sport.... TIJD?

Origineel geplaatst door klausito
Hoe delen jullie je tijd in zodat je toch optimaal van je vrije tijd gebruik maakt?

Door geen TV te kijken.

Part-time werken.

Combinatie daarvan.

Een paar maanden geleden is mijn TV stuk gegaan, dus kan ik nu geen televisie meer kijken. Eigenlijk bevalt het me prima, voor sommige dingen ga ik naar uitzending gemist punt en el en voor de rest kan het me eigenlijk wel gestolen worden.

Het scheelt zomaar een paar uur in de week en die laat ik me dus niet meer afnemen.

Origineel geplaatst door Ro9
Over 2 maanden wordt onze eerste kleine geboren en in februari begin ik een HBO-opleiding naast mn full-time baan.
Als het me allemaal teveel wordt zou ik eventueel gedurende de studie 80% kunnen gaan werken.

Als ik je advies mag geven, en ik spreek uit eigen ervaring, zou ik direct 80% gaan werken. Mij heeft 40 uur werken plus HBO opleiding (2x/week 'savonds tot 22:30 en daarnaast de nodige studie uren) me de das omgedaan. Ben 2 jaar gestopt geweest met mijn opleiding. Ga in september weer beginnen met de opleiding maar wel met 32uur/week werken ipv 40.

ik heb een hbo opleiding maar krijg nu mogelijkheden om nog meer te leren. iemand tips en hoe ik dat met tijdindeling moet aanpakken? ik werk 40u, misschien afdwingen dat ik 32u werk + 8 uur studie?

Ik heb de keuze gemaakt om in ploegen dienst te gaan werken, zo werk ik relatief weinig uren per week voor een nog steeds prima loon. Ik heb de tv aansluiting opgezegd en het meeste (sf/kvr/gs) surfen doe ik vanaf m'n werk.

Zo heb ik ruim voldoende tijd over om lekker te producen en natuurlijk voor m'n vrouwtje :okdan:

Ik voel me bevoorrecht als huisman.
Ik heb zo'n beetje in m'n hoofd wat er op een dag moet gebeuren. Het voordeel is dat ik mijn eigen 'baas' ben en dus op een willekeurig moment van de dag kan besluiten mij in m'n hok terug te trekken en een idee uit te werken of te experimenteren of me met één van mijn andere liefhebberijen bezig te houden. Bijkomend voordeel is dat als mijn vrouw vrij is, ik dat ook ben en er tevens niet allerlei huishoudelijke dingen moeten worden gedaan.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Ro9
Het is idd zonde om je studie onderbreken en volgens mij ook des te moeilijker om na 2 jaar de motivatie te vinden om het weer op te pakken.

Ja inderdaad. Sterker nog, ik heb een beetje faalangst gekregen omdat ik het 2 jaar geleden niet meer voor elkaar kreeg. Nieteens wat niveau betreft maar meer qua tijd. Daarom begin ik voorzichtig met maar 1 vak. Wat wel motiveert is dat ik mijn certificaat kort HBO krijg als ik dit vak haal. Is iig weer een stapje in de goede richting.

Succes klausito:)
Thx!:okdan:

succes man!

ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk het kan zijn, om na een lange periode weer naar school te gaan..

Ik heb nu gelukkig een baan gevonden waar ik me in kan vinden.. Maar wellicht houdt dat ook niet voor altijd aan.(stiekem hoop ik van wel natuurlijk:D)

Een diploma anders dan de Havo heb ik dan ook niet.. en dat vind ik toch ergens wel heel jammer..

kortom, sterkte kerel!

Ik ben ondertussen 40 en het studeren ligt al lang achter mij, maar dat neemt niet weg dat ik eigenlijk helemaal geen tijd heb. Met twee dochters van 4 en 7 jaar, een vrouw die onthaalmoeder als job heeft waardoor ik ook voor een deftig deel in het huishouden inspring en nog tal van andere hobby's naast synths, geeft dat ik eigenlijk maar een paar keer per jaar de tijd vind om een track volledig af te werken. Dat is dan ook de reden waarom een volgende CD zo lang op zich laat wachten.

Maar ik klaag niet echt, hoor. Dát wat er dan uiteindelijk uitkomt, wordt blijkbaar door heel veel mensen gesmaakt en getuigt toch wel van enige kwaliteit. En da's voor mij belangrijker dan kwantiteit :) .

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Ik ben ondertussen 40 en het studeren ligt al lang achter mij, maar dat neemt niet weg dat ik eigenlijk helemaal geen tijd heb. Met twee dochters van 4 en 7 jaar, een vrouw die onthaalmoeder als job heeft waardoor ik ook voor een deftig deel in het huishouden inspring en nog tal van andere hobby's naast synths, geeft dat ik eigenlijk maar een paar keer per jaar de tijd vind om een track volledig af te werken. Dat is dan ook de reden waarom een volgende CD zo lang op zich laat wachten.

Maar ik klaag niet echt, hoor. Dát wat er dan uiteindelijk uitkomt, wordt blijkbaar door heel veel mensen gesmaakt en getuigt toch wel van enige kwaliteit. En da's voor mij belangrijker dan kwantiteit :) .

:doei:

M.a.w. quality time ;)

Het komt toch allemaal op planning neer. Tijd indelen voor bepaalde zaken en dan op die tijden ook alleen dat doen wat je geplanned hebt.

Leren keihard "neen" zeggen als dat nodig is.
Consequente gedrevenheid en punctualiteit tonen bij de dingen waarvoor je "ja" hebt gezegd. Leren afwerken dus.

Ik heb dat moeten leren. Vroeger was mijn leven een chaos, kon nooit iets weigeren, en kreeg nooit iets afgewerkt.
Nu ben ik een toonbeeld van het omgekeerde geworden, zodanig zelfs dat de nicht van mijn vriendin, mij gevraagd heeft om haar persoonlijke coach te worden in het bestrijden van haar allesoverheersende ADHD probleem. En kijk, ik heb ja gezegd en ben al meteen begonnen met boeken te verslinden over het onderwerp. (die zij gekocht, maar nooit uitgelezen heeft - blijkbaar een typisch ADHD symptoom :D )

- geen tv hebben :D
- geen internet op je muziekcomputer (ook voor stabiliteit)
- geen SynthForum-verslaving (zie ook vorige punt)

Serieuzer:
- Zorg dat je muziekwerkplek geen dubbele functie heeft, zodat als je daar zit, ook echt met muziek bezig gaat. (Mijn studio is ook m'n thuiswerkplek annex administratieplek en die belangenverstrengeling werkt niet echt goed.)
- Zorg dat je muziekwerkplek voldoende efficient werkt: repareer dingen die kapot zijn en doe wat aan zaken die niet handig werken. Muziek is in de grond geen technisch iets en het is jammer als je dan onevenredig veel tijd met "bugjes" in de techniek bezig bent, immers: die tijd had je niet. Kortom: zorg voor een goede workflow.
- Dingen doen samen met andere mensen kan deadlines opleveren die zorgen dat je zaken op tijd af krijgt, i.p.v. dat je er eeuwig aan sleutelt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back