Welke is Dit

Vind ik nou ook (zei de gelukkige eigenaar van een Motif ES) :D

Origineel geplaatst door Syco
Gewoon, ik vind dat hij goede sounds heeft ! & dat ik hem mss zal kopen over paar maanden.. maar tegen die tijd, is al betere shit uit.. maarja, hahah

Eerst !vrijdag de Korg R3:halleluja yeah

Als je met de korg R3 deze geluiden wil maken, denkik dat hij je een beetje zal tegenvallen =/

Het maakt eigenlijk ook niet veel uit of het nu een motif, een motif ES of een MO is... de soundengine is ongeveer hetzelfde, evenals de geluiden die erin zitten... Ik heb nu een Mo6 en ik ben her heel tevreden van, het is eigenlijk praktisch hetzelfde als de Motif ES, maar dan zonder sampler..

Op de video gebruiken ze denkik niet veel geluiden van die Motif, kijk maar eens wat er bijstaat =) een groot computerscherm, met daaronder nog een aantal modules...

Is dat niet de Korg Triton Rack?? alsk me niet vergis =)

Als je van plan bent een motif aan te schaffen,
Motif, het oude model is nieuw niet verkrijgbaar
Motif ES is wel verkrijgbaar: ES6 1800€ ES7: 2200€ en de ES8: 2700€ =)
de MO die nieuw is, kost op dit moment 1000€ voor de mo6 en 1400€ voor de Mo8

Origineel geplaatst door Groovie
Als je met de korg R3 deze geluiden wil maken, denkik dat hij je een beetje zal tegenvallen =/

Het maakt eigenlijk ook niet veel uit of het nu een motif, een motif ES of een MO is... de soundengine is ongeveer hetzelfde, evenals de geluiden die erin zitten... Ik heb nu een Mo6 en ik ben her heel tevreden van, het is eigenlijk praktisch hetzelfde als de Motif ES, maar dan zonder sampler..

Op de video gebruiken ze denkik niet veel geluiden van die Motif, kijk maar eens wat er bijstaat =) een groot computerscherm, met daaronder nog een aantal modules...

Is dat niet de Korg Triton Rack?? alsk me niet vergis =)

Als je van plan bent een motif aan te schaffen,
Motif, het oude model is nieuw niet verkrijgbaar
Motif ES is wel verkrijgbaar: ES6 1800€ ES7: 2200€ en de ES8: 2700€ =)
de MO die nieuw is, kost op dit moment 1000€ voor de mo6 en 1400€ voor de Mo8
ok, bedankt voor de info man..,ik weet nog niet als ik zo een motif ga aanschaffen, ik heb paar weken geleden de Yamaha Psr-1500 gekocht dus.. haha

maar met de Korg R3 kan je toch hip hop geluiden mee maken toch ?? (ik heb helemaal geen verstand van synthesizers daarom die domme vraag haha)

bedankt

Ik heb een tijdje geleden een ES7 overgekocht (1450) Het is wel een workstation met heel veel mogelijkheden. Qua interface wel een stukje lastiger, maar daar ligt dan ook wel de uitdaging. De standaard waveforms zijn goed, de effectenprocessor is beter. De laatste was voor mij de reden om voor de Motif te kiezen en niet voor de Triton of Fantom. De polyphony van de Motif is beter dan van de TritonE, waarbij deze verdeeld is over 2 osc. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen. Interface, sampleram, loadingtimes, klavier... er is er geen één die echt helemaal top is.

Ok...Oasys, maar die is niet gemaakt voor gewone stervelingen

Fantom doet me toch wel een beetje kinderachtig aan. Qua sounds ligt ie ook veel verder achter op de Motif, al zijn de SRX ex.boards wel goed. Veel mensen die hiphop willen doen laten zich lekker maken door die drumpads. Je kan ze het beste zelf eens in de winkel gaan proberen, want ze spelen naar mijn mening minder lekker dan ze eruit zien.

:biertje:

Origineel geplaatst door Syco
ok, bedankt voor de info man..,ik weet nog niet als ik zo een motif ga aanschaffen, ik heb paar weken geleden de Yamaha Psr-1500 gekocht dus.. haha

maar met de Korg R3 kan je toch hip hop geluiden mee maken toch ?? (ik heb helemaal geen verstand van synthesizers daarom die domme vraag haha)

bedankt
je kan zelfs met een casio uit de carrefour hiphop maken =) Kwestie wat jij uit de synthesizer kan halen, de Korg R3 neigt meer naar de ANALOGE SYNTH kant =) Lijkt me eerder dus richting Techno, electronica, drumnbass, trance enzovoort.

hiphop zou ik eerder, tja de huidige workstation synths nemen (Roland Fantom/Korg Triton/Yamaha Motif ES, Mo)
Tenzij je meerdere dingen gaat aanschaffen voor je hiphop? Zoals een drumbakje, etc etc

Back